Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Outback: Světová premiéra společně s novým Legacy

Subaru Legacy
Subaru Legacy
Subaru Legacy
Subaru Legacy
31 Fotogalerie
Diskuze (77)
U Subaru nehodlají své příznivce příliš napínat. Jen pár dní poté, co byly zveřejněny obrázky nového Legacy, přichází premiéra odvozeného modelu Outback. Jeho 4. generace také nepřímo přináší odpověď na otázku, jak bude vypadat nové Legacy ve verzi kombi.

V podsegmentu terénních kombi střední třídy, který Subaru v polovině devadesátých let s modelem Outback vytvořilo, letos dojde k výraznému zhuštění konkurence. K tradičnímu soupeři Volvu XC70 přibude Audi A4 Allroad a Saab 9-3X. Subaru proto nechce čekat a nová, v pořadí čtvrtá, generace Outbacku má premiéru hned vedle výchozího modelu Legacy.

Nová podvozková platforma je největší v 15leté historii modelu. Rozvor narostl o 71 mm na 2740 mm, přitom prostor pro cestující na zadních sedadlech vzrostl na délku dokonce o 10 cm. Výrazný je také přírůstek na šířku o 5 cm (na 1821 mm), výška nového Outbacku je 1669 mm. Vnitřní prostor narostl co do šířky i výšky, celkem je uvnitř o 8 % více místa než v minulé generaci. Zvětšil se i zavazadlový prostor, mimo jiné díky použití nové zadní nápravy s dvojitými lichoběžníky. Vpředu Subaru zůstává u nápravy se vzpěrami McPherson.

Tím, co především odlišuje Outback od Legacy, je vyšší světlá výška. V případě nové

generace má tento parametr hodnotu 221 mm. Samozřejmostí je pak sada ochranných plastů a mírně upravený design jednotlivých detailů karoserie. Novinkou je v danou chvíli vzhled zadní části karoserie, který s největší pravděpodobností převezme také dosud nepředstavené kombi Legacy.

V době světové premiéry je Outback prezentován se dvěma motory – čtyřválcem 2,5i, který má na výběr šestistupňovou manuální převodovku, a šestiválcem 3,6R, standardně s pětistupňovým automatem. Pozdější příchod přeplňovaných motorizací není vyloučen, nasazení turbodieselu pro evropské trhy je pak očekávanou nutností.

Základní 2,5i má atmosférické plnění a rozvod ventilů SOHC. Dosahuje nejvyššího výkonu 125 kW při 5600 min-1 a točivého momentu 230 Nm při 4000 min-1. K větší hospodárnosti provozu přispívá optimalizovaný chladící okruh a vylepšené proudění výfukových plynů skrz katalyzátor. Šestiválec má nejvyšší výkon 188 kW při 6000 min-1 a točivý moment vrcholí 335 Nm při 4400 min-1. Motor má stejné vnější rozměry jako starší třílitr. Díky většímu objemu a variabilnímu časování sacích i výfukových ventilů se může pochlubit stejnou spotřebou při lepších výkonových parametrech.

Vstoupit do diskuze (77)