Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Legacy: Pátá generace se představí příští týden v New Yorku

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
16 Fotogalerie
Diskuze (57)
Newyorský autosalon, který se veřejnosti otevře příští pátek 10. dubna, bude místem premiéry nového Subaru Legacy. Slavné jméno je na trhu už 20 let a při tomto výročí přichází v pořadí pátá generace.

Nové Legacy si samozřejmě uchovává stálý pohon všech kol symmetrical AWD a motor s protiběžnými písty. Karoserie sedanu je proti předchůdci o 35 mm delší, o 90 mm širší a o 80 mm vyšší. Vnější rozměry nové generace tak jsou 4735 x 1820 x 1505 mm. Rozvor se přitom prodloužil o 80 mm, což jde hlavně ve prospěch cestujících na zadních sedadlech, a převisy se dohromady zkrátily o 45 mm.

Novinkou je uložení motoru v pomocném rámu. Místo aby byla pohonná jednotka připevněná přímo k šasi, je ve čtyřech bodech uchycena k tomuto rámu. Toto řešení snižuje přenášené vibrace a hluk, ze stejného důvodu jsou také silentbloky vyplněné kapalinou. Navíc nové rozložení umožnilo přesunout turbodmychadlo pod motor.

Přední náprava se vzpěrou McPherson je připevněna také k tomuto nosnému rámu. Kromě této změny byl proti předchozí generaci zvětšen průměr stabilizátorů. Vzadu je nová náprava s dvojitými lichoběžníky, také zavěšená na pomocném rámu, společně s diferenciálem. Pro větší tuhost a nižší hmotnost karoserie je na výrobu nejdůležitějších míst použita vysokopevnostní ocel.

Pro americký trh budou určeny tři motorizace. Základní 2,5i má atmosférické plnění a jednu vačkovou hřídel. Dosahuje nejvyššího výkonu 125 kW při 5600 ot./min a točivého momentu 230 Nm při 4000 ot./min. K větší hospodárnosti provozu přispívá optimalizovaný chladící okruh a vylepšené proudění výfukových plynů skrz katalyzátor. Na výběr bude šestistupňová manuální převodovka nebo bezestupňová Lineartronic CVT.

Jedinou přeplňovanou motorizací pro USA zatím bude 2,5GT s rozvodem DOHC a turbodmychadlem umístěným přímo pod klikovou skříní. Toto uspořádání u motoru s protiběžnými písty zkracuje kanály výfukových plynů na minimum, což vede k rychlejším reakcím motoru a nižším emisím. Výkon je 195 kW při 6000 ot./min a maximum točivého momentu 350 Nm je dosahován v rozsahu 2000 až 5200 ot./min. Jedinou převodovkou pro tuto sportovně laděnou variantu je šestistupňový manuál.

Vrcholem nabídky bude šestiválcový 3,6R, který má nejvyšší výkon 188 kW při 6000 ot./min a točivý moment vrcholí 335 Nm při 4400 ot./min. Motor má stejné vnější rozměry jako starší třílitr. Díky většímu objemu a variabilnímu časování sacích i výfukových ventilů se může pochlubit stejnou spotřebou při lepších výkonových parametrech. Standardem je pětistupňový automat.

Nové Legacy bude představené jako provedení modelového roku 2010. Další údaje budou zveřejněny při premiéře. Evropská verze bude následovat v průběhu letošního roku. V její nabídce očekáváme také benzinový dvoulitr a nový dvoulitrový turbodiesel Subaru.

Vstoupit do diskuze (57)