Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Subaru WRX oficiálně: Evoluční design ukrývá nový motor i platformu

Ondřej Mára Ondřej Mára 10. 9. 2021 • 23:46
59
11
Zobrazit náhledy (59)
Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022) Subaru WRX (2022)

Subaru dnes konečně představilo pátou generace ostrého sedanu WRX, který nabízí novou techniku ve známém balení.

Základem páté generace Subaru WRX se stala platforma SGP (Subaru Global Platform), která přinesla několik vylepšení. Nové šasi by mělo být celkově tužší až o 28 procent, zatímco místa uchycení tlumičů jsou tužší až o 75 procent. Nová platforma navíc přispěla ke snížení těžiště a umožnila uchycení zadního stabilizátoru do karoserie.

Karoserie nového modelu vypadá dosti povědomě a celkově by se dal design označit spíše za evoluci, přesto je všechno nové. WRX dostalo nepatrně menší světlomety s tradičním světelným podpisem, větší hexagonální mřížku chladiče nebo větší nasávací otvor na kapotě, který umocňuje dominantní vzhled vozu.

Dominantní postavení vozu ale umocňují i výrazněji vytažené blatníky, v rámci snižování hmotnosti vyrobené z hliníku, které mají po vzoru SUV oplastované lemy. Za předními podběhy a v zadním nárazníku jsou navíc funkční ventilační otvory, které pomáhají zlepšovat aerodynamiku. Za pozornost ale stojí i nové zadní svítilny, jejichž grafika připomíná novou generaci Subaru BRZ.

A jaké změny se odehrály pod kapotou? Namísto původního 2,0litrového motoru dostala nová generace 2,4litrový plochý turbem přeplňovaný čtyřválec, který nabízí 268 koní a 349 Nm točivého momentu v rozmezí 2.000 až 5.200 koní.

Vůz tak posílil o pouhé 3 koně a točivý moment zůstal stejný, díky většímu objemu a elektronickému ovládání turba by však křivka točivého momentu měla být plynulejší, turbo by mělo mít menší lag a zlepšit by se měla akcelerace i odezva na plynový pedál.

O přenos výkonu na systém pohonu všech kol Subaru se může starat buď šestistupňový manuál, nebo „Subaru Performance Transmission“ – což by mělo být vznosné označení pro CVT převodovku. Ta přitom nabídne i manuální režim s osmi stupni a řazením pádly pod volantem. Za příplatek navíc automobilka nabízí i chladič pro převodovku.

video

Kabina vozu zaujme novým rozvržením, kterému dominuje 11,6palcový vertikálně orientovaný displej infotainmentu Star Link s podporou Apple Car Play, Android Auto a další konektivity. Standardní výbava samozřejmě zahrnuje věhlasný bezpečnostní systém Subaru EyeSight Driver Assist a několik dalších bezpečnostních prvků. Mezi příplatky pak nechybí například audio-systém Harman Kardon.

Novinkou pro pátou generaci WRX bude výbavový stupeň GT, dostupný pouze v kombinaci s automatickou převodovkou, který ale nabídne elektroniky ovládané tlumiče. Ty mají tři nastavení (Comfort, Normal, Sport) a v kombinaci s novým voličem Drive Mode Select nabídne vůz až 430 různých jízdních nastavení.

Pouze pro výbavu GT pak budou vyhrazeny sportovní sedačky Recaro s elektrickým nastavením v osmi směrech, které jsou čalouněny černým materiálem Ultrasuede v kombinaci s červeným kontrastním prošíváním. Verze GT dostane matně šedá 18palcová litá kola s pneumatikami 254/40 R18, zatímco ostatní verze mohou stát na 17“ nebo 18“ litých kolech.

Ceny nové generace modelu WRX zatím automobilka nezveřejnila, obecně se však očekává pouze drobné zvýšení oproti generaci minulé. Automobilka navíc nezmínila ani příchod nové generace ostřejší verze modelu WRX STI, který se však podle zámořských kolegů očekává v průběhu příštího léta.

Skutečnost, že informace o novém modelu chybí na evropském webu automobilky, pak jen opět naznačuje, že v Evropě nejspíš máme smůlu. Třeba nás ale automobilka ještě časem překvapí.

Související články

Témata
12. 9. 2021 09:37
Re: WRX
No pretože je to móda. ;-)
Avatar - Beefcake
11. 9. 2021 13:09
Pre pobavenie :)
https://www.thedrive.com/…subaru-f-u-c-k-s
Aj ked to uz je starsia vec.
Avatar - Beefcake
11. 9. 2021 10:27
Re: WRX
Ja si skor myslim, ze co si napisal, "pobavý" (a ine perly) tvoju slovencinarku na ZS. Nevadi, na druhom stupni to dobehnes.
11. 9. 2021 09:51
Re: WRX
Jediné, s čím souhlasím, jsou ty plastové lemy blatníků. Móda SUV dejme tomu, ale proč hergot musí být na WRX?? :-(
11. 9. 2021 09:11
Re: WRX
Načo trepeš o niečom, o čom vieš absolútne h.o.v.n.o? Akurát zo seba robíš ešte väčšieho blbca.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud