Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru představuje novou platformu, bude pro všechny modely

David Bureš
Diskuze (0)
Nová architektura má zajistit perfektní jízdní vlastnosti a vysokou bezpečnost vozů Subaru. Jako první ji využije nová Impreza.

Subaru je další z automobilek, které se rozhodly vsadit na modulární architekturu. Aktuálně vyvíjenou globální platformu v budoucnu využijí všechny modely této japonské značky, debutovat bude v nové generaci Imprezy, která na trh vstoupí ještě letos. Při návrhu se počítalo s dlouhodobým využitím této techniky, využívána má být až do roku 2025. I v té době přitom má konkurovat tomu nejlepšímu na trhu.

„Tato nová platforma představuje vrchol know-how, které jsme vyvíjeli po mnoho let. Jsme přesvědčení, že nám umožní vyrábět vozidla, která splňují naše hrdé tradice a vysoké nároky, které zákazníci očekávají od Subaru,“ říká k představení platformy Jasujuki Jošinaga, prezident společnosti Fuji Heavy Industries, vlastníka značky Subaru.

Vedle univerzálnosti se konstruktéři při vývoji nové platformy zaměřili na dvě oblasti. Technika má uchovat sportovní vlastnosti, které jsou pro vozy Subaru typické, ale také zajistit nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti.

Architektura nabídne výrazně vyšší tuhost karoserie podvozku než dnešní modely značky, podle automobilky o 70 až 100 %. Konstruktéři toho dosáhli optimalizovanou rámovou konstrukcí a silnějšími spoji. Vyšší torzní tuhost sníží celkové vibrace od volantu a podlahy, díky čemuž budou budoucí Subaru tišší.

Vylepšené zavěšení a nízké těžiště pomůže citlivosti řízení. Zároveň Subaru vylepší stabilitu při jízdě v přímce, přilnavost i komfort. Nové vozy mají nabídnout pohodlnou jízdu bez ohledu na povrch vozovky. Zadní stabilizátor přimontovaný přímo ke karoserii pak sníží naklánění karoserie, a to až o 50 % proti současným vozům.

Těžiště snížené o pět milimetrů také vylepší aktivní bezpečnost, protože vozy budou stabilnější. Pasivní bezpečnosti zase napomůže tužší konstrukce, která efektivněji absorbuje energii v případě nárazu. Subaru toho dosáhlo použitím ocelových plechů s vysokou pevnosti v tahu.

S ohledem na dobu musí nová platforma myslet také na alternativní paliva. Proto architektura bude připravena nejen na zástavbu benzinových motorů, ale umožní i výrobu hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů, případně dalších alternativních pohonů. Zajímavostí je fakt, že Subaru jmenovitě nezmiňuje použití turbodieselů, což naznačuje, že by s těmito jednotkami mohlo skončit.

Modularita konstrukce je pro Subaru výhodná kvůli snížení výrobních a vývojových nákladů. Díky jedné architektuře bude možné na jedné montážní lince vyrábět více modelů, díky čemuž automobilka bude moci flexibilně reagovat na poptávku zákazníků. Na vývoji nových aut se pak nebude muset podílet tolik lidí.

David Bureš
Diskuze (0)