Subaru se připravuje na elektrifikaci všech svých modelů
Automobilka Subaru chce prý do konce první poloviny příštího desetiletí kompletně elektrifikovat celé své portfolio. Co to vlastně znamená?
Společnost Subaru Corporation svolala na pondělí tiskovou konferenci, která se měla týkat diskuze ohledně budoucnosti značky a jejího úsilí ve vývoji nových technologií. A i když se na začátku mohlo zdát, že nás žádné velké změny nečekají, opak je pravdou.
Automobilka v začátku tiskové zprávy slibuje věrnost svému závazku dodávat zákazníkům „Enjoymant and Peace of Mind“ – tedy „Požitek a klid mysli“. Toho chce Subaru docílit například další evolucí technologie motorů typu Boxer, dalším vývojem technologií pohonu všech kol, skvělých jízdních vlastností a bezpečnosti; vývojem systému EyeSight a asistenčních systémů řidiče.
Tyto obecné plány však automobilka dnes upřesnila na tři konkrétní dlouhodobé cíle, které by měly pomáhat s budováním bezuhlíkové společnosti. Subaru tak chce:
- Do roku 2050 omezit všechny emise CO2 z nových vozidel prodaných na celém světě o 90 % ve srovnání s úrovněmi z roku 2010.
- Do roku 2030 prodávat alespoň 40 % elektrifikovaných vozidel značky Subaru – ať už jako čisté elektromobily, nebo hybridy.
- Do první poloviny příštího desetiletí (2035) aplikovat technologie elektrifikace* na všechny model Subaru prodávané po celém světě.
*Technologiemi elektrifikace pak Subaru myslí používání pohonných jednotek s využitím elektrické energie, takže se může jednat o hybridy i čistě elektrické automobily.
Subaru se přitom v oblasti elektrifikace může obrátit i na svého nového technologického partnera, kterým je Toyota. Ta by měla Subaru zprvu dodávat některé technologie z oblasti vývoje plug-in a mild-hybridů, uvedla agentura Reuters.
Subaru se však prý do budoucna připravuje na vlastní vývoj tzv.. Strong hybridu, který by měl vycházet z technologií Toyoty a představen by měl být koncem desetiletí, dodává agentura Reuters. Tou dobou bychom se ale měli dočkat i nového čistě elektrického modelu, který Subaru rovněž vyvíjí s Toyotou.
„Ačkoliv využíváme technologie Toyoty, chceme vyrábět hybridy, které jsou jasnými Subaru,“ dodal Technologický Šéfinženýr Tetsuo Onuki na tiskové konferenci. „Není to jen o redukci emisí CO2. Chceme i nadále vylepšovat bezpečnost vozidel a výkon našeho systému pohonu všech kol.“
„I v období této hluboké transformace, unikátní za celé století, zůstává silný závazek a odhodlání Subaru vůči výrobě automobilů, kterou jsme napříč lety kultivovali, nezměněný. S cílem odlišit Subaru od jiných značek budeme nadále zdokonalovat charakteristické vlastnosti, které ze Subaru dělají Subaru, a zachovávat unikátní atributy, které zákazníci očekávají. Ve stejné době, kdy se snažíme dostát našim společenským povinnostem, včetně ochrany životního prostředí, využijeme jedinečný charakter Subaru a technologické inovace, abychom přispěli k vytvoření bezuhlíkové společnosti,“ dodal Tomomi Nakamura, prezident společnosti.