Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sportovní Toybaru dostane v nové generaci více výkonu. Toyota změní název

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 13. 1. 2020 • 01:12
31
60
Zobrazit náhledy (31)
Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86

Už nějaký čas víme, že sporťáky Toyota GT86 a Subaru BRZ se navzdory spekulacím dočkají nové generace, o které se objevují první informace.

Sportovní dvojčata Toyota GT86 a Subaru BRZ jsou tu s námi od roku 2012. Na novou generaci je tedy nejvyšší čas, avšak ještě pár měsíců dozadu nebylo vůbec jasné, jestli se jí dočkáme. Oba vozy jsou pro automobilky okrajovou záležitostí a hovořilo se o tom, jestli vynaložené úsilí nebude více potřeba v jiných segmentech. Nakonec ale všechno dobře dopadlo a nové Toybaru vznikne opět v rámci kooperace dvou japonských značek.

Šéf Toyoty Akio Toyoda je velkým fandou sportovního svezení a říká, že vznik takových vozů je dobrý pro posílení image automobilky. Divizi Gazoo Racing ostatně čekají plodná léta – prodává se nová generace Supry, čeká se na ostrý GR Yaris a v zákulisí se vyšívá nástupce GT86, jenž nově ponese označení GR86. To aby lépe zapadl do současného značení sportovních aut Toyoty.

I když si na novou generaci sporťáků musíme ještě nějaký čas počkat, ze zákulisí už se objevují první informace. Zatímco první provedení bylo posazeno na platformě Subaru, dnes značka vhodnou architekturu pro vůz s pohonem zadních kol nemá, tudíž se využijí základy Toyoty, jmenovitě platforma TNGA.

Motorová stránka zase bude v režii Subaru. Současný dvoulitrový čtyřválec má nahradit objemnější 2,4litrový agregát s vyšším výkonem. Předběžně se hovoří o výkonu přes 250 koňských sil, takže by si duo GR86/BRZ ve srovnání s odchozí generací polepšilo minimálně o 50 koní. I když to dnes nebývá zvykem, na výběr má zůstat mezi manuální a samočinnou převodovkou.

Zatímco zvenčí se očekává spíše vzhledová evoluce, o úroveň výš by se měl posunout interiér. V něm se stáří těchto modelů projevuje nejvíce, očekáváme tedy modernější uspořádání, vylepšené technologie a kvalitnější materiály. Otázkou zůstává, jestli auto povyroste dostatečně na to, aby se stalo plnohodnotným čtyřmístným vozem. Dnes se v GT86 a BRZu dozadu posadíte, lavice ale slouží jako taková nouzovka.

Ke všem těmto změnám by mělo dojít jen s minimálním nárůstem ceny. Zejména Toyota ji nemůže vyhnat na nesmysl, když se rozhodla novou generaci Supry prodávat také se základním čtyřválcem a manuální převodovkou. Sami jsme na výsledek této pokračující spolupráce zvědavi. Kromě samotného sporťáku obě strany společně vyvíjí také zcela novou architekturu pro elektromobily, což zřejmě bude další meta.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: TOYODA IS BEST
| 20. 1. 2020
Cicero, trochu abstraktní ale pořád lehce stravitelné komentáře, a naproti tomu fostek, uderne a uzemnujici posty. Tohle nemá chybu. Netrpělivě očekáváme potomka, to bude génius snad až cimrmanovskeho formátu. Zatím se asi nedaří, ale nevadí buste do toho pořádně, ono to vyjde. Tesime se.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Tak zadní pohon a manuální převodovka...
| 15. 1. 2020
Klíma Zeme je nanešťastie jednotná. Keď 2/3 sveta bude kašľať na všetky riešenia a bude pracovať na vlastnom rozvoji, nehľadiac na stav klímy... my to nezachránime. Hlavne ak ešte budeme od tých 2/3 niečo nakupovať.
Ak už sa robia nejaké riešenia, mali by sa robiť globálne a nie lokálne.
Vidíme to teraz na Austrálii - horelo tam a emisie už siahajú viacmenej všade.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 15. 1. 2020
zmazalo mi to text zase, seriem sa na to... prijebaná diskusia
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak
| 15. 1. 2020
B4 myslím boxer 4 valec :-)
Čo sa korózie týka, tak problém nebol ani s druhou generáciou. Tuhosť karosérie mohla byť lepšia. Ale za riziko som začal považovať bezrámové okná kde sa so starnúcim tesnením zvyšoval hluk a mal som pocit, že aj vedenie okna má stále väčšie vôle. Plus výrazne vykrojenie zadného okna, ktoré zmenšovalo v hornej časti otvor dverí, nepomáhalo usádzaniu detí do sedačky. Proste z praktického hľadiska ma to začalo obmedzovať. Trojka bola praktickejšia, ale vtedy ešte nebol priestor na obmenu auta.
Mal som EJ20. Dobrý motor, len s trošku komplikovanejšími rozvodmi, kde bolo asi 5 kladiek + plus nutnosť výmeny vodnej pumpy. Preto som myslel, že pôjdem do štvrtej generácie s motorom FB. Ale tá Impreza sa do EU nedostala. Piata zas nie je v EU s manuálom a nie som taký fanúšik, aby som riešil individuálny dovoz.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak já m
| 15. 1. 2020
chapem, asi myslis motor EJ20 tym B4, lebo B4 je u subaru naopak nieco uplne ine... EJ20 skonci v 3/2020 subaru malo nejaku speci verziu v japonsku na rozlucku, vyrabal sa tusim od roku 1989... 30 rokov to je pekne ;-)

ja som chcel 3generaciu, ta ma dobru tuhost karoserie - aj bezpecnost a antikoroznu ochranu tj dobre vyhliadky na dlhodobe vlastnictvo, ale holt iny motor ako 2.5 zmysel nedaval, keby tam bola EJ25 bez turba, tak je to perspektivne, ta nezerie moc, vydrzi a s tym objemom staci nejaky poriadny vyfuk, sanie a trebars remap a mas tam dalsich 30k... v USA boli ale v EU nie... skoda

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku