Subaru Trailseeker překonává dynamikou slavná WRX. Nová solterra jde naopak zcela jiným směrem
Na autosalonu v New Yorku Subaru odhalilo modernizovanou solterru a zcela nový model Trailseeker. Obě elektrické novinky sdílejí technický základ, ale míří na odlišné typy zákazníků – zatímco jedna zůstává věrná asfaltu, druhá nabízí nevídaný výkon a nebojí se bláta.
Subaru si pro newyorský autosalon připravilo dvě elektrické novinky – modernizovanou solterru a zcela nový model Trailseeker. Oba vozy mají hodně společného, ale cílí na rozdílné skupiny řidičů. Solterra míří do města, Trailseeker sází na outdoorové dobrodružství. Do Evropy se solterra dostane začátkem příštího roku, Trailseeker ji bude následovat v létě.
Modernizovaná solterra se na první pohled liší přepracovanou přídí s novým světelným podpisem a nárazníkem. Zmizely černé lemy blatníků a logo Subaru na zádi nahradil decentní nápis. K dispozici jsou designově vyladěná kola o průměru 18 až 20 palců.
V interiéru došlo jen k drobným úpravám – nový zploštělý volant zlepšuje výhled na přístrojový štít a poskytuje více prostoru pro nohy. Nový multimediální systém s 14palcovou obrazovkou nabízí moderní funkce včetně zrcadlení chytrých telefonů. Nechybí dvojice 15W bezdrátových nabíječek a USB-C porty. Ergonomicky přepracovaná středová konzole zvyšuje pohodlí.
Solterra nabídne výkon 171 nebo 249 kW s pohonem všech kol a systémem jízdních režimů X-Mode, který si poradí s blátem, sněhem i šotolinou. Pomáhá i asistent sjíždění svahů a světlá výška 210 mm. Kapacita baterie narostla na 74,7 kWh, což stačí až na 460 km dle americké normy EPA. I v zimě lze nabíjet výkonem 150 kW – z 10 na 80 % za 35 minut díky aktivnímu temperování akumulátoru.
Samozřejmostí je kompletní bezpečnostní výbava Subaru EyeSight včetně asistenta pro jízdu v koloně, monitoringu mrtvého úhlu, adaptivního tempomatu i asistenta změny jízdního pruhu.
Trailseeker je zcela nový model postavený na základech Solterry. Je delší o 150 mm a vyšší o 25 mm, což přináší více prostoru pro posádku i zavazadla. Karoserie je chráněna plastovým oplastováním v duchu původní Solterry, což potvrzuje jeho dobrodružný charakter.

Pod kapotou nabízí vyšší výkon 280 kW, díky čemuž zvládne sprint na stovku za přibližně 5 sekund – čímž překonává i současný sportovní model WRX. Neztratí se ani při práci: utáhne přívěs o hmotnosti až 1 500 kg.
Inoue Masahiko, produktový manažer Subaru prozradil redakci AutoCar, že zatímco Solterru bude vyrábět fabrika Toyoty, Trailseeker si bude Subaru montovat ve vlastní režii, protože při jeho konstrukci použilo 70 % vlastních dílů.
Zdroj: AutoCar, Carscoops, de.Motor1, Subaru, video: auto.cz