Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru vyvíjí nový EyeSight, bezpečnost má přednost před autonomním řízením

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Automobilka pracuje na nové generaci populárního systému EyeSight s umělou inteligencí, jejím cílem je kompletně předejít smrtelným nehodám na silnicích.

Značku Subaru si většina z nás dříve spojovávala především se zábavnými a odvážnými čtyřkolkami, které svými schopnostmi pobavit vyrážely dech. V posledních letech se však japonská značka, která slaví velké úspěchy na americkém trhu, zaměřila především na bezpečnost svých vozidel. A nutno dodat, že výsledky jsou podobně působivé, jako když v minulosti kladla důraz na zábavu.

Jednou ze součástí úspěchu značky na poli bezpečnosti je její bezpečnostní a asistenční systém EyeSight, který pracuje s dvojicí kamer za čelním sklem. Tento systém by se však v roce 2025 měl dočkat nové generace, která bude při svých výpočtech využívat technologii umělé inteligence. Na vývoji pracuje vývojové centrum Subaru Lab.

Eiji Shibata, ředitel centra a programový manažer programu EyeSight, přitom k novému systému prohlásil, že má větší prioritu než dnes tolik populární systémy autonomního řízení. „Subaru se spíše než na autonomní řízení zaměřuje na to, jak co nejdříve snížit počet smrtelných dopravních nehod na nulu,“ poznamenal Shibata.

Video se připravuje ...

Zástupce ředitele laboratoře Toru Saito navíc prozradil, že automobilka nemá v plánu využívat pro své systémy dnes moderní senzory Lidar. Využívání kamer společně s umělou inteligencí by totiž mělo být lepším řešením. Systém vytváří trojrozměrné snímky a dvě kamery mohou triangulovat objekty z různých úhlů.

Použití stereo-kamery má ve spojení s umělou inteligencí obrovskou výhodu,“ uvedl Saito pro Auto News. „Ostatní výrobci automobilů následují přístup založený na více řešeních a používají radary, monokulární kamery a lidary. Stereo-kamery dokážou totéž co tyto technologie samostatně.

Společně s novou generací systému EyeSight navíc Subaru plánuje zavést pokročilou funkci automatického parkování. Jak totiž Shibata poznamenal, karamboly na parkovištích tvoří až třetinu dopravních nehod. Otázkou pak jen zůstává, v jakém rozsahu bude nový systém podporovat autonomní či semi-autonomní systémy řízení, které jsou zatím pro Subaru evidentně na druhé koleji.

Na závěr připomeňme, že první generace systému EyeSight byla představena v květnu 2008. V současnosti je technologií EyeSight osazeno až 91 procent modelů Subaru nabízených na světových trzích.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

4. 9. 2022 15:41
Re: Njn
Otázka je, koho zajímá autonomní řízení? ;-) Za mě je to systém, který v autě nechci…
3. 9. 2022 18:51
Njn
Subaru autonomní řízení nestíhá a s někým se pak spojí. Laicky se zdá, že stereo kamery jsou budoucnost.
3. 9. 2022 17:27
Petr
EyeSight mám rád, je ale nepochopitelné, že například Levorg nemá parkovací senzory ani vepředu, ani vzadu a to ani v nejvyšší výbavě.