Subaru WRX STi: Sedan dorazil na český trh
Na český trh dorazila modernizovaná Impreza WRX STi a to rovnou jako hatchback a nově i jako sedan. Modelový rok 2011 přináší řadu technických i marketingových změn.
Na evropských trzích (včetně toho českého) bude modelové označení „Impreza“ u extrémních verzí této modelové řady nahrazeno názvem „WRX STI“. Vozy v provedení sedan i hatchback budou nadále označeny jako „Subaru WRX STI“. Jasně se tak oddělí výkonné a základní modely.
S novým modelovým rokem přišel upgrade motoru 2,5 T na nový emisní standard Euro 5, aniž by se to negativně podepsalo na výkonových parametrech.
Zásadní jsou změny na podvozku. Vozidlo bylo sníženo o 5 mm (nová světlá výška je 150 mm), změny byly provedeny na celkovém nastavení zavěšení. Konkrétně došlo na zvětšení průměrů stabilizátorů (vpředu z 20 na 21 mm, vzadu z 18 na 19 mm), zvýšení tuhosti pružin vpředu (z 39,8 N/mm na 46 N/mm) i vzadu (z 34 N/mm na 52 N/mm). Použita je nyní tvrdší směs pryžového uložení zadní nápravnice (vede ke zpřesnění geometrie zadní nápravy). Přední náprava dostala nové hliníkové spodní rameno pro nově použité uložení v kulovém čepu.
Díky provedeným změnám je teď WRX STi o 4 sekundy rychlejší na Severní smyčce okruhu v Nürburgringu než původní model, uvedený na trh v roce 2007.
Absolutní novinkou na českém trhu je Impreza s karoserií sedan. Čtyřdveřové WRX STi má vnější rozměry 4580 x 1795 x 1470 mm, rozvor měří 2640 mm. Proti hatchbacku se tedy sedan rozměrově liší pouze délkou, větší o 165 mm (hatchback má 4415 mm). Provozní hmotnost je podle technických údajů výrobce prakticky totožná (1580-1615 kg, podle výbavy). Sedan dostal nový výfukový systém se čtyřmi koncovkami, každá má průměr 80 mm. Ladil se taky zvuk, který má být nyní celkově hrubší.
Přepracovaná byla přední část vozu, který teď má ostřejší rysy předního nárazníku, rozšířeny byly lemy blatníků, mřížka chladiče je v novém designu, stejně jako 18palcová kola. V novém modelovém roce byly přidány spodní kryty podvozku, kvůli vylepšení aerodynamických vlastností.
Na českém trhu je nabízeno Subaru WRX STi ve dvou stupních výbavy. Už ten první obsahuje mj. xenonové přední světlomety, stříbrná hliníková kola 8,5 x 18“ s pneumatikami 245/40 R18 Dunlop, automatickou klimatizaci, tempomat, 2-DIN rádio s CD přehrávačem, 10 reproduktorů, AUX a USB vstup, Bluetooth, koženou hlavici řadící páky a kožený volant s ovladači audia a Bluetooth, 6 airbagů (přední, boční, okenní), stabilizační systém, asistent pro rozjezd do kopce, SI Drive, Multi mode DCCD systém, sportovní sedadla STI (Alcantara), hliníkové pedály, nebo dělená zadní sklápěná sedadla u obou karoserií (60:40).
Výbava TOP je o 120 tisíc Kč dražší, ale rozšiřuje standard o 18palcová kovaná kola BBS z lehké slitiny, zatmavení zadních skel, sportovní sedadla Recaro, bezklíčové ovládání centrálního zamykání a startování, rozmrazovač stíračů předního okna, elektrické vyhřívání vnějších zrcátek a vestavěný DVD navigační systém.
Subaru WRX STi 2011 | ||
Model | Hatchback | Sedan |
Motor | 2,5 T | 2,5 T |
Převodovka | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 2457 | 2457 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 221/6000 | 221/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 407/4000 | 407/4000 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 255 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,2 | 5,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,5 | 10,5 |
Cena STi [Kč] | 1.080.000,- | 1.100.000,- |
Cena STi TOP [Kč] | 1.200.000,- | 1.220.000,- |