Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru WRX STi: Sedan dorazil na český trh

Ondřej Láník
Diskuze (28)
Impreza WRX STi už není Impreza, alespoň co do názvu. Jízdně má být vše ještě lepší než dosud.

Na český trh dorazila modernizovaná Impreza WRX STi a to rovnou jako hatchback a nově i jako sedan. Modelový rok 2011 přináší řadu technických i marketingových změn.

Na evropských trzích (včetně toho českého) bude modelové označení „Impreza“ u extrémních verzí této modelové řady nahrazeno názvem „WRX STI“. Vozy v provedení sedan i hatchback budou nadále označeny jako „Subaru WRX STI“. Jasně se tak oddělí výkonné a základní modely.

S novým modelovým rokem přišel upgrade motoru 2,5 T na nový emisní standard Euro 5, aniž by se to negativně podepsalo na výkonových parametrech.

Zásadní jsou změny na podvozku. Vozidlo bylo sníženo o 5 mm (nová světlá výška je 150 mm), změny byly provedeny na celkovém nastavení zavěšení. Konkrétně došlo na zvětšení průměrů stabilizátorů (vpředu z 20 na 21 mm, vzadu z 18 na 19 mm), zvýšení tuhosti pružin vpředu (z 39,8 N/mm na 46 N/mm) i vzadu (z 34 N/mm na 52 N/mm). Použita je nyní tvrdší směs pryžového uložení zadní nápravnice (vede ke zpřesnění geometrie zadní nápravy). Přední náprava dostala nové hliníkové spodní rameno pro nově použité uložení v kulovém čepu.

Díky provedeným změnám je teď WRX STi o 4 sekundy rychlejší na Severní smyčce okruhu v Nürburgringu než původní model, uvedený na trh v roce 2007.

Absolutní novinkou na českém trhu je Impreza s karoserií sedan. Čtyřdveřové WRX STi má vnější rozměry 4580 x 1795 x 1470 mm, rozvor měří 2640 mm. Proti hatchbacku se tedy sedan rozměrově liší pouze délkou, větší o 165 mm (hatchback má 4415 mm). Provozní hmotnost je podle technických údajů výrobce prakticky totožná (1580-1615 kg, podle výbavy). Sedan dostal nový výfukový systém se čtyřmi koncovkami, každá má průměr 80 mm. Ladil se taky zvuk, který má být nyní celkově hrubší.

Přepracovaná byla přední část vozu, který teď má ostřejší rysy předního nárazníku, rozšířeny byly lemy blatníků, mřížka chladiče je v novém designu, stejně jako 18palcová kola. V novém modelovém roce byly přidány spodní kryty podvozku, kvůli vylepšení aerodynamických vlastností.

Na českém trhu je nabízeno Subaru WRX STi ve dvou stupních výbavy. Už ten první obsahuje mj. xenonové přední světlomety, stříbrná hliníková kola 8,5 x 18“ s pneumatikami 245/40 R18 Dunlop, automatickou klimatizaci, tempomat, 2-DIN rádio s CD přehrávačem, 10 reproduktorů, AUX a USB vstup, Bluetooth, koženou hlavici řadící páky a kožený volant s ovladači audia a Bluetooth, 6 airbagů (přední, boční, okenní), stabilizační systém, asistent pro rozjezd do kopce, SI Drive, Multi mode DCCD systém, sportovní sedadla STI (Alcantara), hliníkové pedály, nebo dělená zadní sklápěná sedadla u obou karoserií (60:40).

Výbava TOP je o 120 tisíc Kč dražší, ale rozšiřuje standard o 18palcová kovaná kola BBS z lehké slitiny, zatmavení zadních skel, sportovní sedadla Recaro, bezklíčové ovládání centrálního zamykání a startování, rozmrazovač stíračů předního okna, elektrické vyhřívání vnějších zrcátek a vestavěný DVD navigační systém.

Subaru WRX STi 2011
ModelHatchbackSedan
Motor2,5 T2,5 T
Převodovka6M6M
Zdvihový objem [cm3]24572457
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]221/6000221/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]407/4000407/4000
Max. rychlost [km/h]250255
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,25,2
Komb. spotřeba [l/100 km]10,510,5
Cena STi [Kč]1.080.000,-1.100.000,-
Cena STi TOP [Kč]1.200.000,-1.220.000,-

Ondřej Láník
Diskuze (28)
15. 10. 2010 00:39
STI
To se mi strašně líbí! Je to hnusný, jede to, jako svině a strašně bych ho chtěl!!! :yes: :yes: :yes:
Avatar - Subaru4ever
14. 10. 2010 20:29
Re: Konečně sedan....
Nebudu to moc dlouho okecávat a půjdu na věc:

Dnes jsem ji viděl. Na salóně u strejdy Freye. Stála tam sice v rohu a s cedulí "prodáno", ale byla černá, se zadečkem a s křidýlkem >:-[] . Oči hltaly tu krásu, srdce bušilo ostošest a já jen s přiblblým výrazem chodil do kola a pozoroval to dílo ze všech stran. Nejnádhernější jsou zadní partie, a to nejen nárazník a světla, ale hlavně celé napojení zádě na brutálně vytáhlé blatníky a zadní pár dveří. A to křídlo a ty 4 obří koncovky výfuků - to až uvidíte, spadne vám čelist a narovná ji až rána pěstí :-). Přední partie jsou relativně hodně faceliftované. Přední nárazník je sice exkluzivní, ale možná bych i řekl, že předfaceliftové STI ho mělo ještě exkluzivnější. Brutální je též pohled na kola a brzdy. Nejen, že jsou temně stříbrné 18ky parádní, ale co se skrývá za nimi - to je pecka. Obří brzdové kotouče a černě lakované mohutné třmeny. Třmeny jsou tak mohutné, že mezi nimi a paprsky kol jsou zhruba 2 mm místa!

Hlavní je ale celek: ten je prostě nádherný. Úchvatný. Geniální. Tohle auto na to na fotkách nevypadá (vlastnost každého Subaru - pozn. autora), ale je co se designu týče, jedním z nejhezčích aut, co jsme v posledních letech na vlastní oči viděl :-) :yes: :yes: :yes: .

PS: promiňte, že je tentýž příspěvek pod dvěma články, ale ta euforie mě k tomu donutila ;-)
14. 10. 2010 09:23
Re: typické pro japonce - pomalý konec ikony
Modrou můžeš objednat, a zlatá kola a polepy dokoupit ;-)

S2000 mají nově svoji vlastní kategorii SWRC.

Impreza u mě zabodovala právě hatchbackem. V sedanu bylo vždycky hezčí Evo...
Avatar - bubucci
14. 10. 2010 00:03
Re: Konečně sedan....
Sedan k STi patří, o tom žádná. Vzhledem ke kufru jsem byl ale nucen k oturbeném stěhováku :-)
Avatar - white label
13. 10. 2010 21:30
Re: typické pro japonce - pomalý konec ikony
Pravost ikony asi nedělá zrovna barva laku a polepy... ;-)