Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru WRX STI: V Německu od 41.900 eur (1,15 milionu korun)

Aleš Dragoun
Diskuze (53)
Nová generace Subaru WRX STI přichází na starý kontinent. U našich západních sousedů se začne prodávat v červnu.

Japonský bolid se soutěžními geny už v minulé generaci ztratil označení Impreza, byť hlavně z marketingových důvodů kvůli většímu odlišení od běžných modelů. Nové provedení už ani z Imprezy nevychází, i když to některá média vytrvale tvrdí. Je založeno na kombi Levorg, které se prodává zatím jen v Japonsku. Německá dceřiná společnost oznámila, že kultovní auto začne nabízet klientům v červnu letošního roku.

Připomeňme, že poslední reinkarnace slavného vozu je poháněna turbodmychadlem přeplňovaným čtyřválcovým zážehovým boxerem o objemu 2,5 l s výkonem 221 kW (300 koní)/6000 min-1 a točivý moment 407 N.m v nejvyšších 4000 otáčkách přenáší jak jinak než na obě nápravy šestistupňová přímo řazená převodovka. WRX STI se svých základních konstrukčních principů snad nikdy nevzdá, pokud jej nezabijí nějaké nesmyslné normy. Jen škoda, že tovární tým Subaru už světový šampionát v rallye nejezdí. Soukromníky s produkčními specifikacemi tam ale určitě uvidíme.

Civilní střela se rozjede až na 255 km/h, což je velmi pěkné, žádný omezovač na dvěstěpadesátku nemá. Důležitější je oblíbená disciplína sprintu z klidu na stovku, tu zvládne během 5,2 s. Při využití dynamických parametrů auta jen těžko dosáhnete průměrné spotřeby 10,4 l/100 km a z výfuku unikne do ovzduší více než normovaných 242 g CO2 na jeden každý kilometr. Ale kdo by v tomhle případě řešil nějaké náklady na palivo, potažmo skleníkový efekt, že?

Při základní německé ceně 41.900 eur (1,15 milionu Kč) ani není divu. Navíc základní model Active je určen těm, kteří nechtějí být tolik vidět. Stejně jako dražší Sport nabídne třeba diodovou optiku se světelným senzorem, čtveřici chromovaných koncovek výfuku, osmnáctipalcová litá kola, samočinnou klimatizaci, sedadla potažená částečně Alcantarou, programovatelný displej mezi „budíky“ před řidičem, volbu tří jízdních režimů Si-Drive a systém Driver's Control Centre Differential, který nastavuje distribuci točivého momentu. Postrádá však důležitou věc: typické obří zadní křídlo. Ten, kdo bez něj nemůže být, musí vytáhnout z peněženky dalších 3.300 eur (90.600 Kč).

Nutno dodat, že na starších Imprezách nebylo nikdy jen pro ozdobu, ale zajišťovalo optimální přítlak na zadní nápravu. To ví každý, kdo v tomhle autě někdy jel.

Aleš Dragoun
Diskuze (53)
12. 4. 2014 20:44
super auto
Super auto, už se těším, až bude na našich silnicích a pozdravíme se ;-)
Cena ja taky fajn, jenom to ukazuje, že současný model (2008, resp. 2012) už asi nejde vylepšit, proto vsadili na osvědčenou techniku. Navíc, komu to přijde málo výkonu, Subaru se dá opravdu bohatě upravit, ECUtecem počínaje...
Jsem zvědavý, jak bude znít výfuk, nebo si každý bude musel 35k Kč připlatit z odpovídající zvuk laufu :-O ?
5. 4. 2014 15:20
Re: design
STI tuned Bilstein upside down strut and STI coil springs for front suspension
STI tuned Bilstein damper and STI coil springs for rear suspension
S206 BBS designed 19-inch x 8 1/2J forged aluminum wheels (silver)
Michelin Pilot Super Sports 245/35ZR19(93Y) tires
Brembo 6-pot silver colored brake caliper with STI logo and 18-inch 2piece type drilled disk rotors for front brake
Brembo 4-pot silver colored brake caliper with STI logo and 18-inch drilled disk rotors for rear brake
STI designed flexible front strut tower brace
STI designed flexible draw stiffener, front
STI designed flexible support, rear
STI designed support, front kit
STI designed lateral rink with pillow ball bush (front inside, rear inside)
S206 engine balanced with STI
STI designed S206 ECU (Engine Control Unit)
S206 twin scroll ball bearing turbocharger
STI designed S206 sport muffler with lowered back pressure exhaust
Large intercooler with S206 logo
STI designed strengthened silicon intake duct
STI designed air cleaner element
S206 multi mode VDC (Vehicle Dynamics Control)
S206 RECARO designed front

Typická standardní výbava ;-)
4. 4. 2014 16:00
Re: design
1) Nevím, které "tohle mohutně upravené STI" myslíš?

2) Kde bereš jistotu, že i ostatní testovaná auta na NS nejsou "mohutně" upravená? ;-)
4. 4. 2014 14:17
Re: design
Ohledně NS za 7:55 myslíš tohle mohutně upravené STi zrychlující 0-100km/h za za 3.5s ;-) ?
4. 4. 2014 14:15
Re: design
Tady se to dnes rally jezdci hemží.. Jel jsem WRX i STi, různé Golfy, S3, mazdu 3 MPS, pochopitelně ne v jednom dni a na stejném úseku. Pravděpodobně jsi mimo STi nic jiného nezkoušel, takže vřele doporučuji, protože pak budeš čumět jaká dovede být prča např. s takovým (dnes už překonaným) golfem R32. Mimochodem nikde jsem nenapsal, že STi je humus a hot hatche jej drtí. Můj postesk se týká toho, že STi stagnuje a hot hatche mohutně dotahují.