Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru XV Concept: Nová generace hatchbacku Impreza začíná jako allroad

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 19. 4. 2011 • 06:49
20
7
Zobrazit náhledy (20)
Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza Subaru Impreza
Na autosalonu v Šanghaji má premiéru Subaru XV Concept, které odhaluje podobu nové generace Imprezy s karoserií typu hatchback.

Subaru pokračuje v odhalování blízké budoucnosti modelové řady Impreza a v Číně představuje druhou karosářskou variantu. Po prvním podzimním naťuknutí v podobě Subaru Impreza Design Concept se tak v dubnu odehrává hned dvojitá premiéra.

New York uvidí produkční podobu Imprezy sedan. Mimo konzervativnější Ameriku se ale Subaru osvědčila karoserie hatchback. Její podobu v nové generaci naznačuje XV Concept, který se předvádí na autosalonu v Šanghaji.

Přívlastek Concept značí, že se zatím nejedná o ostrou premiéru. Ta se uskuteční v září ve Frankfurtu – právě Impreza XV se stane první variantou nové generace, která vyjede na evropské silnice.

Subaru XV Concept oprášil ostře řezané linie loňského konceptu sedanu a i přes nové provedení masky chladiče a předního nárazníku na něj svými předními partiemi jasně odkazuje. Na bocích je téměř vše jinak a provedením rámů oken nebo vnějších klik se koncept přibližuje sériovému modelu. Na zádi je samozřejmě vše zcela jinak, ale i zde lze například v grafice zadních svítilen, umístění registrační značky a liniích nárazníku vysledovat odkazy na koncept sedanu.

Podobně jako současné Subaru Impreza XV se i XV Concept může pochlubit decentními plastovými doplňky na karoserii. Koncept v nepřehlédnutelném zeleném laku má karoserii dlouhou 4450 mm, širokou 1800 mm, vysoko 1620 mm, rozvor náprav 2635 mm a stojí na 19palcových kolech s pneumatikami 245/45 ZR19. Současná sériová Impreza XV je dlouhá 4430 mm, široká 1770 mm, vysoká 1515 mm, má rozvor náprav 2620 mm a standardně je vybavena 16palcovými koly s pneumatikami 205/55 R16.

Pod kapotou Subaru XV Concept je zážehový plochý čtyřválec o objemu 2,0 litru spolupracující s převodovkou CVT. U sériového modelu můžeme zcela jistě počítat s úspěšným Boxer Dieselem a jak naznačuje koncept i s novou generací čtyřválcového zážehového agregátu FB20. Ta v současnosti debutuje ve Foresteru (naše první zkušenosti s ním najdete v článku Test: Subaru Forester 2,0 XS – Úspěšná transplantace srdce).

Témata
Avatar - Pekelná Micinka
19. 4. 2011 15:34
Re: Te-chno-lo-gic
Protože takovýhle by se mi líbil víc. ;-)
Avatar - T613
19. 4. 2011 14:12
Re: Te-chno-lo-gic
proč by to byl Legacy Outback, když ten je na světě asi tak dva roky?
Avatar - Pekelná Micinka
19. 4. 2011 13:54
Te-chno-lo-gic
Není to zlé, ačkoli předni převis je trochu neharmonický. Zadek má takové "technologické" tvary, což podporuje i zvolená barva, ve vyznění trochu připomíná Vollvo Mám k tomu jen jednu poznámku - nemohl by to být nový Legacy Outback??
Avatar - twistedTSD
19. 4. 2011 13:29
nenadchla...
hlavně ten zadek se moc nepovedl...
Avatar - KANKUNEN
19. 4. 2011 13:25
Re: Celkom pekné
Jako vždy, koncept vpořádku a výsledek bude hnus. Barva je antišedá a to se mi líbí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku