Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru zvažuje výrobu hatchbacku WRX

Michal Fokt
Diskuze (3)
Zatímco WRX STI zůstane už pouze ve verzi sedan, v případě méně extrémní verze WRX to s hatchbackem nevypadá vůbec marně.

Sportovní Imprezy WRX a WRX STI, to byly vždycky sedany, ale ne ve všech částech světa se tato strategie ukázala jako vhodná, zejména pak v Evropě, kde kompakty se stupňovitou zádí zrovna "neletí" a proto jsme se dočkali také verze hatchback s pěti dveřmi a to jak pro WRX, tak pro vrcholné WRX STI.

Ale Subaru v nejnovější generaci na pětidveřáky opět zanevřelo. V případě WRX STI nejspíš definitivně a špatně to vypadalo i s civilnějším WRX, nicméně nejnovější informace z Japonska naznačují, že v případě WRX by mělo dojít i na hatchback.

Hlavní manažer projektu WRX Masuo Takatsu řekl australskému portálu Motoring, že automobilka Subaru v současnosti zvažuje pětidveřové WRX. Ale překvapivě nikoli kvůli Evropě. Asi vás to zaskočí, ale verze 5D tvořily u minulé generace přibližně 50 % prodejů WRX... v USA!

...a protože k důležitým trhům Subaru patří i Austrálie a Japonsko, kde se hatchbackům daří, vypadá to s 5D nadějně a důvody, proč pětidveřové WRX zatím není se zdají být spíš z oblasti omezených možností výroby. S příchodem Subaru WRX 5D každopádně svítá také určitá naděje na návrat této verze do Evropy...

Michal Fokt
Diskuze (3)
Avatar - Jaros71
8. 4. 2014 09:31
Re: Správny ťah
:yes: Jinak by prodeje šly dost dolů..
Avatar - dewill
7. 4. 2014 15:10
Levorg
Má někdo přehled o tom jak to vypadá s Levorgem? Měl být na Nový rok a zatím ticho po pěšině.... :-O
Avatar - iudex
7. 4. 2014 15:00
Správny ťah
Ponuka klasického hotheču je správny krok. Aj keď image Subaru robí najvýkonnejšie STi s charakteristickým dizajnom sedanu s veľkým krídlom, v Európe má hatch určite lepšie zázemie. Takže klasický hotheč, výkon o triedu nižšie, ako STi (a obvyklý medzi klasickými HH), povedzme 184 kW a cena do 30t. a môže to byť celkom predávané auto.