Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Superbike Lotus C-01
Superbike Lotus C-01
Superbike Lotus C-01
Superbike Lotus C-01
22 Fotogalerie

Superbike Lotus C-01 se stavá realitou

V loňském roce britský Lotus oznámil vznik své motocyklové divize a potvrdil vývoj prvního modelu. Nyní odhaluje výsledek dvouleté práce v podobě C-01.

Podobně jako Caterham, který na loňském motosalonu v Miláně představil trojici svých jednostopých novinek a následně oznámil vstup do MotoGP, se i Lotus vydává do světa motocyklů.

Na rozdíl od svého konkurenta se Lotus nesnaží svět šokovat jednostopým křížencem motorky s terénní čtyřkolkou, jemuž sekundují dvě elektrokola, ale odhaluje superbike, který od výrobce sportovních aut a slavné stáje Formule 1 všichni čekají.

Nebyl by to ovšem Lotus, kdyby se nevydal trochu jinou cestou než ostatní. Díky tomu se nyní světu představuje model C-01, který si na rozdíl od většiny ostrých kapotovaných silničních motorek posledních dvaceti let s ničím nespletete a vůbec přitom nezáleží, jestli bude zelený, černý, bílý nebo červený.

Základem prvního jednostopého Lotusu je titan.karbonový rám, díky němuž se může C-01 pochlubit hmotností 181 kg. Vpřed jej žene kapalinou chlazený vidlicový dvouválec z KTM RC8 R, který z objemu 1195 cm3 poskytuje výkon okolo 147 kW (200 k), který míří prostřednictvím šestistupňové převodovky na zadní kolo.

Design stroje, o němž například Güther Holzer, šéf Holzer Group, po zkušební jízdě prohlásil, že nabízí dokonalou rovnováhu mezi hrubou agresivní silou a dech beroucí ovladatelností, má na svědomí Daniel Simon, který je mimo jiné zodpovědný i za vzhled motorek pro sci-fi Tron:Legacy.

Za vývojem Lotusu C-01 nestojí inženýři z Hethelu, ale německý automobilový závodní tým Kodewa ve spolupráci se společnosti Holzer Group, věnující se mimo jiné motoristickému sportu a tuningu. Britský Group Lotus poskytl svému německému partnerovi v podstatě jen licenci na jméno a svolení k využití svého jména pro motocykl.

Lotus C-01 má vzniknout v exkluzivní sérii 100 kusů a k dispozici má být několik barevných variant, odkazujících i na klasické monoposty Lotus. Kodewa hodlá zájemcům o tento netradiční stroj navíc nabídnout široké možnosti individualizace. Cena prozatím zveřejněna nebyla.