Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Supersportovní Audi R8 se nakonec stále vyrábí. Najednou je o něj zájem

Lukáš Volšický
Diskuze (6)

Lidový supersport Audi R8 se pořád vyrábí. Hlavním důvodem je nárůst zájmů otálejících zákazníků, kteří se konečně rozhodli si jeden koupit.

Už v loňském roce 2023 mělo Audi oficiálně ukončit produkci sportovního modelu R8, ale podle nejnovějších informací se výrobní linka kdysi populárního „lidového supersportu“ a sourozence italských Lamborghini stále nezastavila. Hlavním a jediným důvodem je obrovský nárůst zájmu zákazníků v původně posledním roce výroby, přičemž nejvýznamnější roli v tom hraje severoamerický trh. K definitivnímu ukončení produkce „R-osmičky“ však dojde už brzy.

Během loňska se ve Spojených státech amerických prodalo celkem 631 kusů Audi R8, což je 101procentní meziroční nárůst ve srovnání s předcházejícím obdobím – v roce 2022 se tam prodalo „jen“ 314 kousků. Audi zatím nezveřejnilo, kolik vozů modelu R8 prodalo globálně, ale v předcházejících letech jich bylo 1097 v roce 2022 a 1679 v roce 2021.

A jaké byly prodeje Audi R8 v posledních letech v Česku? Zvýšený zájem eviduje i oficiální tuzemský importér. V loňském roce u nás bylo zaregistrováno celkem 14 nových vozů, přičemž k většímu zájmu pomohl i blížící se konec výroby. V letech 2022 se u nás objevily jen 4 kusy, v ještě předcházejícím roce 2021 pak 7 kusů.

Kvůli velkému zájmu zákazníků se Audi rozhodlo prodloužit výrobu supersportu R8 o přibližně tři měsíce. Liza Kellner, tisková mluvčí pro sportovní modely TT a R8, v rozhovoru pro zahraniční magazín Motor1.com potvrdila, že výroba R8 stále pokračuje a definitivní ukončení je v plánu továrny Böllinger Höfe v Neckarsulmu na konec prvního čtvrtletí letošního roku, tedy na konec března.

Video se připravuje ...

Audi R8 se s automobilovým světem rozloučilo vrcholnou edicí V10 GT RWD, kombinující vysokootáčkový atmosférický desetiválec s puristickým pohonem zadních kol. S vědomím, že výroba „R-osmičky“ už brzy skončí se stále váhající potencionální zákazníci konečně rozhoupali a přispěchali k prodejcům Audi pro to nejlepší, co modelová řada supersportu během dvou generací přinesla.

Spolu s ukončením výroby Audi R8 se v Itálii připravuje i konec výroby duchovního sourozence – desetiválcového Lamborghini Huracán. To už brzy nahradí nový nástupce s modernějším hybridním dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem.

Audi se však myšlenky na vlajkový sportovní model nevzdává. Budoucí debut nástupce je zatím ve hvězdách, ale už se objevují první informaci o vývoji elektrického supersportu na moderní koncernové platformě SSP. Poprvé Audi experimentovalo s elektropohonem v supersportu, když na Ženevském autosalonu v roce 2015 představilo elektrickou R8 e-tron. Následně se prodala v méně než 100 kusech.

Lukáš Volšický
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - eLzyx
11. 2. 2024 22:27
Re: co nejvíce
to bohužel není na našem posouzení, či rozhodnutí, ale na námi volených zástupcích.
11. 2. 2024 17:40
Re: co nejvíce
Tak jistě, pár supersportů, které většinou najezdí nula nula nic, určitě nebezpečně ohřívají planetu! :-[] :-[] :-[]
Avatar - eLzyx
11. 2. 2024 15:51
Re: co nejvíce
a ty jsi se právě probudil po 20 leté hibernaci? Pokud ano, prozradím ti jednu nepříjemnou věc - automobilky musí řešit emise u svých aut a to nejen z pohledu jednoho modelu, motoru, ale z pohledu celé flotily.
11. 2. 2024 15:15
Re: co nejvíce
Nikoliv, zajímavější by byl jakýkoliv supersport, nezprzněný elektrohnusem! :-O
Avatar - eLzyx
11. 2. 2024 13:26
co nejvíce
přeji všem, ať se jich vyrobí co nejvíce. Audi R8 V10 je asi jediné Audi (mimo historické RS2 a Quattro), které bych chtěl.
Ovšem, co se týče Lambo s hybridní V8 - podle mě je to nesmysl a degradace auta. Zajímavější by byla Menší a lehčí V10 s tím hybridem.