Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Supersportovní BMW S 1000 RR za novou tváří ukrývá špičkovou techniku

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 17. 1. 2019
59
1
Zobrazit náhledy (59)
BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR
BMW Motorrad si pro sezónu 2019 připravilo zcela novou generaci své supersportovního modelu S 1000 RR. Ten jde ve stopách svých předchůdců a prakticky ve všech ohledech je přitom překonává.

Značka BMW Motorrad představila model S 1000 RR poprvé na jaře roku 2008, jako projekt, s nímž chce vstoupit na trh a především do Světového poháru superbiků. V souvislosti s homologací byla v následujícím roce vyrobena první limitované edice tisíce motocyklů a od roku 2010 se rozběhla ničím neomezená produkce.

BMW S 1000 RR díky prakticky neustálé péči svého vývojového týmu patřilo i téměř deset od svého vstupu na trh k absolutní špičce ve své kategorii a nad svou konkurencí vynikalo vedle svých výkonů a rychlosti i naladěním podvozku a výbavou.

I přes své nepopiratelné přednosti se model S 1000 RR dočkal nové generace, jejíž premiéra se odehrála v rámci listopadového veletrhu EICMA 2018 v Miláně. Novinka se prakticky ihned po svém představení zařadila mezi špičku ve své kategorii.

Srdcem nového BMW S 1000 RR je o čtyři kilogramy lehčí, nově vyvinutý řadový čtyřválec o objemu 999 cm3 s technologií BMW ShiftCam s variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů. Tento motor disponuje nejvyšším výkonem 152 kW (207 k) při 13.500 min-1 a točivým momentem 113 Nm při 11 000 min-1. Tyto hodnoty míří k zadnímu kolu prostřednictvím šestistupňové převodovky.

V případě podvozku rovněž nezůstal kámen na kameni. S cílem dosáhnout výrazného snížení hmotnosti má motor nového S 1000 RR nyní větší nosnou funkci než dříve. Kromě lepší ergonomie byl požadavek při navrhování nového hlavního rámu ten, aby síly působily na strukturu motoru co možná nejkratšími cestami.

360p720p1080p

Významně vyšší jízdní dynamiky bylo u nového S 1000 RR dosaženo kombinací nové geometrie, optimalizovaného rozložení hmotnosti mezi kola a podstatného snížení hmotnosti. K lepšímu chování podvozku také přispívá nová kinematika zavěšení zadního kola Full Floater Pro. Celkově vzato si mají jezdci nového S 1000 RR užívat zdokonalenou ovladatelnost, lepší přilnavost a ještě transparentnější zpětnou vazbu ve všech jízdních režimech, a to i na hranici dynamických schopností motocyklu.

Podvozek nového BMW S 1000 RR využívá vpředu stavitelnou upside-dowm vidlici o průměru 45 mm, zatímco vzadu je použito hliníkové vidlice s centrální pružící a tlumící jednotkou s nastavitelným zpětným útlumem a kompresí tlumiče.

Brzdový systém tvoří vpředu dvojice plovoucích kotoučů o průměru 320 mm v kombinaci s radiálními čtyřpístkovými třmeny, zatímco vzadu je jeden o kotouč o průměru 220 mm spolu s jednopístkovým třmenem.

Pro ideální uzpůsobení různým podmínkám použití je nové BMW S 1000 RR standardně vybaveno čtyřmi jízdními režimy: „Rain“, „Road“, „Dynamic“ a „Race“.

Pro ty, kteří se chtějí ještě hlouběji ponořit do světa závodních kruhů a motorsportu, jsou připraveny další tři plně nastavitelné jízdní režimy „Pro Modes“ (Race Pro 1–3). Tyto režimy umožňují individuální nastavení nejrůznějších funkcí, jakými jsou dynamická kontrola trakce DTC, ABS, kontrola zvedání předního kola, stejně jako nastavení průběhu točivého momentu a brzdění motorem tak, aby vyhovovaly schopnostem jednotlivých jezdců a jejich jízdnímu stylu.

Dalšími funkcemi, které jsou součástí výbavy „Pro Modes“, je funkce Launch Control pro perfektní závodní rozjezdy a nastavitelný omezovač rychlosti Pit Lane Limiter. Ultrarychlé řazení nahoru i dolů bez použití spojky umožňuje HP Asistent řazení Pro, který je součástí standardní výbavy.

Standardem pro nové BMW S 1000 RR je mimo jiné systém ABS Pro a dynamická kontrola trakce DTC. Kromě kontroly trakce systém DTC standardně zahrnuje také kontrolu zvedání předního kola.

Za zmínku bezpochyby stojí i nový multifunkční přístrojový štít s 6,5palcovým TFT displejem, nabízejícím několik různých zobrazení údajů. Obrazovka Pure Ride zobrazuje všechny informace potřebné pro běžný provoz, zatímco další tři obrazovky Core jsou navrženy pro použití na závodním okruhu, přičemž například otáčkoměr je zobrazen v analogové podobě (Core 1 a 2) nebo jako sloupcový graf (Core 3).

Technika nového BMW S 1000 RR se částečně ukrývá za kompletně nově navrženou kapotáží. Ta je nabízena ve dvou barevných provedeních, z nichž jedno sází na červenou barvu a druhé pak nabízí pro značku BMW tradiční kombinaci bílé s modrou a červenou.

BMW S 1000 RR ve své nejnovější podobě s rozvorem kol 1441, celkovou délkou 2073 mm, šířkou 848 mm bez zrcátek a sedlem ve výšce 824 kg vyniká vedle své techniky a designu i suchou hmotnosti pouhých 175 kg a pohotovostní hmotností 197 kg. Tyto hodnoty spolu s kvalitami podvozku a výkony motorů i propracovanou aerodynamikou mají stát za schopností dosahovat maximální rychlosti 299 km/h.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Kawa
JapanPower
| 18. 1. 2019
Spickovy stroj, ale Kawa posunula hranice uplne niekde inde ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku