Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prohlédněte si nejdůležitější motocyklové novinky z EICMA 2018

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 8. 11. 2018
228
8
Zobrazit náhledy (228)
Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Moto Guzzi V85 TT Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Diavel 1260 a 1260 S Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 Rv4_r_826 Ducati Panigale V4 R Ducati Panigale V4 R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Honda CB650R Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 Kawasaki W800 KTM 790 Adventure a 790 Adventure R KTM 790 Adventure a 790 Adventure R KTM 790 Adventure a 790 Adventure R KTM 790 Adventure a 790 Adventure R KTM 790 Adventure a 790 Adventure R KTM 790 Adventure a 790 Adventure R KTM 790 Adventure a 790 Adventure R KTM 790 Adventure a 790 Adventure R KTM 790 Adventure a 790 Adventure R KTM 790 Adventure a 790 Adventure R KTM 790 Adventure a 790 Adventure R KTM 790 Adventure a 790 Adventure R MV Agusta Superveloce 800 MV Agusta Superveloce 800 MV Agusta Superveloce 800 MV Agusta Superveloce 800 MV Agusta Superveloce 800 MV Agusta Superveloce 800 Royal Enfield KX Royal Enfield KX Royal Enfield KX Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700 Yamaha Ténéré 700
Milán se během veletrhu EICMA 2018 mění ve střed motocyklového vesmíru, v němž se představují novinky pro sezónu 2019. V našem výběru se můžete seznámit s těmi nejzajímavějšími z nich.

Veletrh EICMA 2018 otevřel své brány nejprve odborníkům a tisku ve dnech 6. a 7. listopadu, aby byl následně od 8. do 11. listopadu přístupný i široké veřejnosti. Letošní ročník této akce nabízí skutečně pestrou a velmi širokou paletu světových výstavních premiér motocyklů více či méně renomovaných značek.

Řada výrobců své novinky představila s jistým předstihem, což se týká například modelu 1200 Scrambler britské značky Triumph nebo některých zástupců značky Yamaha, ale drtivá většina novinek se skutečně odhalila až na milánském výstavišti. Z této záplavy vybíráme prozatím jen několik nejzajímavějších strojů, z nichž se k některým ještě vrátíme a kromě nich si později představíme i další novinky pro sezónu 2019.

Aprilia RSV4 1100 Factory

Aprilia RSV4 patří k tomu nejlepšímu mezi silničními sportovními motorkami současnosti. Na základě tohoto stroje připravuje divize Aprilia Racing úspěšné závodní stroje, které mají na svém kontě řadu vítězství a mistrovských titulů.

Pro sezónu 2019 nastupuje Aprilia RSV4 1100 Factory, která již svým názvem dává najevo, že se může pochlubit přepracovanou pohonnou jednotkou v podobě vidlicového čtyřválce s objemem zvýšeným na 1078 cm3. Výsledkem všech změn provedených na motoru je nejvyšší výkon 159,6 kW (217 k) při 13.200 min-1 a točivý moment 122 N.m při 11.000 min-1.

Motor ovšem není jedinou novinkou tohoto modelu a vlajková loď značky Aprilia nabídne i kompletně přepracovaný podvozek spolu s armádou asistenčních systémů a upravenou aerodynamikou. Samotná Aprilia uvádí, že model RSV4 1100 Factory má být lehce identifikovatelný již jen podle svého barevného provedení.


BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR i přes své špičkové výkony začínalo nejen v rámci své kategorie patřit mezi veterány, vždyť veřejnosti se tento model poprvé představil před deseti lety, i když jeho výroba se rozběhla později.

Nyní značka BMW Motorrad představuje zcela novou generaci, která od svého předchůdce převzala prakticky jen jméno a zaměření. Vše ostatní je zcela nové. Začít lze s designem a od něj pokračovat přes rám a podvozek až k motoru a elektronice.

Srdcem nového BMW S 1000 RR je o čtyři kilogramy lehčí, nově vyvinutý řadový čtyřválec s technologií BMW ShiftCam s variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů, který disponuje nejvyšším výkonem 152 kW (207 k) při 13.500 min-1 a točivým momentem 113 Nm při 11 000 min-1.


Ducati Panigale V4 R

Ducati patří mezi značky, které odhalily své novinky pro sezónu 2019 s lehkým předstihem před samotným veletrhem EICMA 2018, ale samozřejmě je na něm prezentují. Tradiční italská značka má na domácí půdě jedno z největších zastoupení novými modely, z nichž tím nejvýraznějším je Panigale V4 R.

Tento model přímo navazuje na rodinu modelů Panigale V4, jejíž premiéra se odehrála začátkem listopadu loňského roku, ale odlišuje se od ní přepracovaným designem i technikou v čele s pohonnou jednotkou.

Ducati Panigale V4 R je totiž osazena novým vidlicovým čtyřválcem o objemu 998 cm3, disponujícím v provedení schváleném k běžnému silničnímu provozu nejvyšším výkonem 162 kW (221 k) při 15.250 min-1 a točivým momentem 112 N.m při 11.500 min-1.


Ducati Diavel 1260 a 1260 S

Ze záplavy novinek značky Ducati si vedle modelů Panigale V4 R či elektrokola MIG-RR nebo dříve odhaleného cestovního endura Multistrada 1260 Enduro zaslouží zmínku i dvojice sourozenců Diavel 1260 a 1260 S.

Za přepracovaným designem se zde ukrývá zcela nový rám, který doplňuje dvouválec Ducati Testastretta DVT o objemu 1262 cm3 s nejvyšším výkonem 117 kW (159 k) při 9500 min-1a točivým momentem 129 N.m při 7500 min-1.

Dvojice označení dává jasně najevo, že lze volit ze dvou verzí, ty se neliší výkony pohonné jednotky, ale komponenty podvozku a standardní elektronickou výbavou. Exkluzivnější Diavel 1260 S se díky tomu může pochlubit předním i zadním odpružením značky Öhlins.


Honda CB650R

Honda na loňském podzimním tokijském autosalonu odhalila koncept Neo Sports Café. Ten nabídl moderní techniku ve spojení s liniemi v lehkém retro stylu.

Začátkem listopadu roku 2017 pak japonská značka na EICMA představila model CB1000R, který využívá tradiční jméno ve spojení s liniemi konceptu Neo Sports Café. Tento výkonný čtyřválec představuje vrchol rodiny modelů, do níž patří na stejném místě představený model CB300R a rovněž CB125R.

Pařížský se letos v říjnu stala místem světové premiéry zcela nového konceptu Neo Sports Café a na něj nyní přímo navazuje Honda CB650R, která doplňuje rodinu výše zmíněných modelů. Novinka je osazena řadovým čtyřválce o objemu 649 cm3, disponujícím výkonem 70 kW (95 k) při min-1 a točivým momentem 64 n.m při 8500 min-1.


Kawasaki W800 Street a W800 CAFE

Kawasaki na EICMA 2018 představuje ve světové premiéře novinku, která je především milovníkům klasických linií více než povědomá. Model W800 totiž před dvěma roky padl za oběť pro motocykly nastupující normě Euro 4 a nyní se vrací.

Na první pohled se může zdát, že Kawasaki jen upravila motor, aby plnil požadovanou emisní normu a W800 je zpět bez výraznějších změn. Ve skutečnosti je vzduchem chlazený dvouválec o objemu 773 cm3 z devadesáti procent nový a samotný výrobce prozatím neuvádí, jakých výkonů dosahuje.

Kromě motoru Kawasaki zapracovala i na podvozku modelu W800 a ten ve své nové podobě disponuje kotoučovými brzdami na obou kolech i nezbytným ABS. K moderním prvkům pak patří i LED osvětlení. Na trh má tento model zamířit v příštím roce ve verzích W800 Street a W800 CAFE s kapotáží kolem světlometu.


KTM 790 Adventure a 790 Adventure R

Rakouská KTM na veletrhu EICMA 2016 představila plně funkční koncept 790 Duke, který přitahoval pozornost především díky své pohonné jednotce, kterou byl zcela nově vyvinutý dvouválec. Na loňském veletrhu EICMA 2017 měl tento model premiéru v sériové podobě a společnost mu dělal prototyp endura 790 Adventure R, který se na letošním EICMA 2018 proměnil v sériový stroj, který zamíří na trh rovnou ve dvou verzích.

KTM 790 Adventure má oslovit především jezdce, kteří hledají univerzální stroj vhodný pro jízdu po zpevněných vozovkách s občasnými výlety mimo ně. KTM 790 Adventure R je pak více zaměřena na jízdu v terénu, čemuž odpovídá její obutí, větší zdvihy odpružení, zvednutý přední blatník či užší jednodílné sedlo.

Pohon obou provedení ovšem zajišťuje kapalinou chlazený řadový dvouválec o objemu 799 cm3, který disponuje nejvyšším výkonem 70 kW (95 k) při 8000 min-1 a točivým momentem 88 N.m při 6600 min-1.


Moto Guzzi V85 TT

Moto Guzzi na mezinárodní výstavě motocyklů EICMA 2017 překvapila konceptem V85, představujícím moderní cestovní enduro.

Tento koncept podle oficiálních materiálů značky Moto Guzzi neměl zůstat pouhým výstavním exponátem, ale naopak byl představován jako výchozí bod pro novou modelovou řadu, jejíž první zástupce má být na trh uveden v roce 2019.

Moto Guzzi svůj slib plní a v letošním roce představila cestovní enduro V85 TT, které představuje ve své sériové podobě její hlavní hvězdu na veletrhu EICMA 2018. Základem modelu V85 TT je robustní trubkový rám, v němž je uložen nový vzduchem chlazený vidlicový dvouválec s rozvodem OHV o objemu 850 cm3, který disponuje nejvyšším výkonem 59 kW (80 k) při 7750 min-1 a točivým momentem 80 N.m při 5000 min-1.


MV Agusta Superveloce 800

MV Agusta se na EICMA 2018 stala značkou, které se povedlo zastínit premiéru očekávaného zcela nového čtyřválce v modelu Brutale 1000 Serie Oro nečekaným odhalením konceptu Superveloce 800, jehož základem je sériový supersportovní model F3 800.

Premiéru modelu s novou technikou se konceptu Superveloce 800 povedlo zastínit pouze za pomoci svého designu. Ten sází na současnou módu strojů odkazujících svým vzhledem i technikou na klasické modely druhé poloviny dvacátého století, ale přitom není přímou vzpomínkou na některý z konkrétních motocyklů značky MV Agusta.

Kapoty z uhlíkových vláken ve stylu inspirovaném klasickými závodními motocykly šedesátých let zde kryjí naprosto současnou techniku v podobě řadového tříválce o objemu 798 cm3 a ve výbavě nechybí ani TFT displej. Podle oficiálních materiálů značky MV Agusta se má koncept Superveloce 800 proměnit ve druhé polovině příštího roku v sériový model.


Royal Enfield KX

Royal Enfield si pro EICMA 2018 připravil jedno z největší a zároveň i nepřitažlivějších překvapení v podobě konceptu KX. Ten naprosto ničím nepřipomíná současnou produkci značky, jejíž kořeny přitom sahají hluboko do poloviny dvacátého století, a přesto je inspirován jedním z historických modelů své značky.

Royal Enfield KX byl totiž původně luxusní motocykl z konce třicátých let, který byl osazen velký vidlicovým dvouválcem. Koncept, který si od něj vypůjčil jméno, se od něj inspiroval i jeho koncepcí, ale vsadil na moderní design i konstrukci.

Koncept KX má ve svém nízkém a dlouhém rámu usazen kapalinou chlazený vidlicový dvouválec o objemu 838 cm3, který soupeří o pozornost s řešením podvozku. Technické specifikace Royal Enfield neuvádí, ale podle oficiálních materiálů se na sériový model v této podobě těšit nemáme. Maximálně se mohou do sériové produkce promítnout některá konstrukční řešení.


Yamaha Ténéré 700

Yamaha Ténéré 700, navazující na koncept T7 z roku 2016, patří mezi ohlášené a očekávané novinky, které se na EICMA 2018 představily v podobě, v níž zamíří do sériové výroby.

Základem štíhlého terénního motocyklu je nový lehký dvojitý kolébkový ocelový rám, v němž je usazen kapalinou chlazený dvouválec o objemu 689 cm3. Tento motor disponuje nejvyšším výkonem 50 kW (68 k) při 9000 min-1 a točivým momentem 68 N.m při 6500 min-1.

Yamaha Ténéré 700 s rozvorem kol 1590 mm, sedlem ve výšce 880 mm, světlou výškou minimálně 240 mm a hmotností 205 kg s plnou nádrží má být ideálním společníkem téměř do jakéhokoliv terénu.


Foto: Aprilia, BMW, Ducati, Honda Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, MV Agusta, Royal Enfield, Yamaha

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Dizajn
webpaja
| 8. 11. 2018
Věc názoru, já vidím jeden krásnější kousek vedle druhého.
Avatar - kari.laz
člověk se nemůže od toho odtrhnout
kari.laz
| 8. 11. 2018
Je to nádhera, snad každý zde ukázaný kousek má něco do sebe a většina z nich je prostě parádní až úžasná.

Například Diavel je prostě radost pohledět, na "monstrózní" nádherný naháč.
Royal Enfiel je nádherné retro, které bych chtěl hned v garáži.

A supersporty od Ducati, BMW a nebo Aprilie jsou rakety s výkony, kterým z říše aut nedokáže konkurovat snad nic (jen RAV4 hybrid ze semaforu to odpálí rychleji a v zatáčce poodjede díky nízkému těžišti kvůli baterkám >:-[] >:-[] )

Hodně me překvapilo enduro od Moto Guzzi. Kobinuje určité retroprvky s prvky moderního cestovního Endura. Vypadá opravdu skvostně a pokud bude mít i dobré jízdní vlastnosti, najde si své zájemce i v zavedené konkurenci BMW, KTM, Triumph, Yamaha...
Jen si myslím, že by měli vyjít s něčím o něco "větším" a výkonnějším. Něco jako "1200-1300" ideálně s nějakou Advanture verzí. Přeci jen podobné motorky se kupují na dlouhá cestování (nejčastěji) a tam bude výkon 59 KW a 80 Nm celkem hraniční. Motorka se vozí naložená, nebo se i cestuje ve dvou celkem často. Na pohodu proč ne, ale pokud se podívám na cestách na motorce, co potkávám, tak je to v celkem drtivé většině něco většího, jako právě GS1200 (slabších GS je minimum). Celkem se prosazuje Africa 1000, ta má své přednosti.
Ano Yamaha představila zajímavé Ténéré 700, které je ještě slabší, ale také o dost štíhlejší a předpokládám i lehčí a určení bude spíše do terénu, kde se vyšší zdvih vidlic hodí, stejně tak menší hmotnost a tam to bude dostačující. A taková KTM 790 Advanture má zase už celkem sympatické výkony v kombinaci se štíhlou linií a nejspíše i nižší hmotností.
Je to nádhera. Asi půjdu ještě vyndat motorku a projet se
;-)
Avatar - J@W
Vymazlená motojka
J@W
| 8. 11. 2018
Jj, v autech je to podobné, i když tam bych některé nářky typu - např. stesk po autech z ´90 let, stesk po atmosférách a lehčích autech ...atd. bych podpořil, ale obecně zrovna v motorkách sice některé modely zanikají, ale místo nich tu jsou nové krásné dva.
Vymazlená motojka
multimatlal
| 8. 11. 2018
Podle mně obecně máme tendenci si strašně přikrášlovat minulost. Že nová afrika není tak poctivá jako stará, že GSo se strašně kazí a není to už takový kus železa nebo pláč, že už nemáme horneta. V extrémním případě, že design je jak z marsu a za komančů bylo líp.

Jsou věci, které mně taky netěší, některé důsledky byrokratických nařízení jsou znát, ale nikdo mně nepřesvědčí, že teď jsou motorky naprosto neskutečný stroje. Navíc relativně dostupný.
Avatar - J@W
Vymazlená motojka
J@W
| 8. 11. 2018
Ducati Diavel 1260 a 1260 S - to je kus nádherné techniky. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku