Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GMC Terrain: Americká SUV se zmenšují, ale neumírají

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Ač to vypadalo s americkými SUV bledě, situace není zřejmě zas až tak hrozivá. GMC totiž před několika dny začala prodávat nový Terrain.

Značka koncernu General Motors, která se zaměřuje právě na sportovně-užitková vozidla a pick-upy, měla být navíc při restrukturalizaci koncernu zrušena, nakonec ale přežije a dokonce uvádí na americký trh nový model, i když právě tato kategorie málem přivedla celý GM do záhuby. Mezi hlavní konkurenty GMC Terrain by v USA měly patřit například japonské vozy Honda CR-V a Nissan Murano, či jihokorejský Hyundai Santa Fe. Čistě domácí soupeře pak v konkurečním koši podle samotného GMC zastupuje Ford Edge. Terrain tedy není full-size SUV, je menší. Na délku i tak měří 4705 mm, na šířku 1850 mm a na výšku 1684 mm.

Motorovou paletu tvoří moderní zážehové přímovstřikové čtyřválce a šestiválce se čtyřventilovou technikou, rozvodem DOHC, variabilním časováním ventilů a blokem z hliníkové slitiny. Zcela nový agregát Ecotec s menším počtem válců má objem 2393 cm3, výkon 136 kW při 6700 min-1 a točivý moment 233 Nm při 4900 min-1 (obojí dle normy SAE).

Silnější motor V6 dává z objemu 2997 cm3 197 kW při 6950 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 301 Nm v 5100 min-1. Terrain může mít jak pohon předních, tak i všech kol, který obstarávají šestistupňové samočinné převodovky Hydra-matic. Verze s motorem 2,4 l a s předním pohonem se může dle metodiky EPA pochlubit spotřebou 10,7 l/100 km ve městě a 7,4 l/100 km na dálnici.

Podvozek s rozvorem 2857 mm má vpředu i vzadu nezávislé zavěšení s vinutými pružinami a příčnými zkrutnými stabilizátory. Kotoučové brzdy jsou na všech kolech, jejich činnost podporuje ABS. K dispozici je také kontrola trakce StabilTrak. Terrain jezdí standardně na sedmnácti- a osmnáctipalcových kolech, o další palec větší jsou za příplatek.

Bezpečnostní výbava čítá šestici airbagů a pásy s předpínači. V interiéru zaujme zadní sedadlo MultiFlex, které je posuvné v rozmezí 200 mm. Komfortní prvky sériové výbavy zastupují například parkovací kamera, nebo USB konektory pro připojení externích přehrávačů hudby. Za příplatek může americký zákazník zvolit Bluetooth, navigaci se sedmipalcovým displejem a 10 GB harddiskem nebo DVD systém s obrazovkami v opěrkách předních sedadel.

Výroba Terrainu se rozjíždí v kanadském Ingersollu v provincii Ontario. Ceny začínají na částce 24.995 dolarů za model SLE1 s pohonem předních kol.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Avatar - Ada je zase tady
23. 9. 2009 21:06
Nepoucitelni...
Jak se tahle hruza muze prodat na trhu, kde se da koupit VW Touareg s dieselem? :no:
Avatar - Balkan
23. 9. 2009 15:26
Re: nepoucitelni
hej, lenze, mid-size je aj SRX, ten zacina na $ 33tis., ak tu bude v SK na 40 tis. eurach tak medzi nim a Captivou sa nejaky priestor vytvara, ale tam? Equinox- 22, GMC-25, Caddy-33. OK, realna cena Caddy SRX okolo 40, ale aj u GMC si myslim ze s vybavou pod $30tis. nejdes. Je to na dlhu diskusiu, ale myslim si ze GMC je prilis vtesnane medzi Chevy a Cadillac. Hlavne tu, a to nehovorim o Tahoe/Yukon/Escalade. PO novom to ma byt Traverse/Enclave/Escalade ,kde tu este chcete GMC model?
Avatar - Balkan
23. 9. 2009 15:22
Re: nepoucitelni
akoze sorry...ale asi vsekto je lepsie ako univerzal zvany Dacia
Avatar - Lonestarstate
22. 9. 2009 19:34
Re: nepoucitelni
Tak nějak to opravdu je. Důvodem existence "malých" GMC je tudíž uspokojit zákazníky, kteří chtějí "profi look". Chevroleta má každý, GMC má víc nádech pracovního náčiní.
22. 9. 2009 18:02
Re: nepoucitelni
GMC je znacka hlavne na nakladaky a uzitkova auta, spis je to tak ze ty velke uzitkove Chevrolety jsou preznacene GMC, a v EU se snad ani ofiko neprodava