GMC Terrain: Americká SUV se zmenšují, ale neumírají
Značka koncernu General Motors, která se zaměřuje právě na sportovně-užitková vozidla a pick-upy, měla být navíc při restrukturalizaci koncernu zrušena, nakonec ale přežije a dokonce uvádí na americký trh nový model, i když právě tato kategorie málem přivedla celý GM do záhuby. Mezi hlavní konkurenty GMC Terrain by v USA měly patřit například japonské vozy Honda CR-V a Nissan Murano, či jihokorejský Hyundai Santa Fe. Čistě domácí soupeře pak v konkurečním koši podle samotného GMC zastupuje Ford Edge. Terrain tedy není full-size SUV, je menší. Na délku i tak měří 4705 mm, na šířku 1850 mm a na výšku 1684 mm.
Motorovou paletu tvoří moderní zážehové přímovstřikové čtyřválce a šestiválce se čtyřventilovou technikou, rozvodem DOHC, variabilním časováním ventilů a blokem z hliníkové slitiny. Zcela nový agregát Ecotec s menším počtem válců má objem 2393 cm3, výkon 136 kW při 6700 min-1 a točivý moment 233 Nm při 4900 min-1 (obojí dle normy SAE).
Silnější motor V6 dává z objemu 2997 cm3 197 kW při 6950 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 301 Nm v 5100 min-1. Terrain může mít jak pohon předních, tak i všech kol, který obstarávají šestistupňové samočinné převodovky Hydra-matic. Verze s motorem 2,4 l a s předním pohonem se může dle metodiky EPA pochlubit spotřebou 10,7 l/100 km ve městě a 7,4 l/100 km na dálnici.
Podvozek s rozvorem 2857 mm má vpředu i vzadu nezávislé zavěšení s vinutými pružinami a příčnými zkrutnými stabilizátory. Kotoučové brzdy jsou na všech kolech, jejich činnost podporuje ABS. K dispozici je také kontrola trakce StabilTrak. Terrain jezdí standardně na sedmnácti- a osmnáctipalcových kolech, o další palec větší jsou za příplatek.
Bezpečnostní výbava čítá šestici airbagů a pásy s předpínači. V interiéru zaujme zadní sedadlo MultiFlex, které je posuvné v rozmezí 200 mm. Komfortní prvky sériové výbavy zastupují například parkovací kamera, nebo USB konektory pro připojení externích přehrávačů hudby. Za příplatek může americký zákazník zvolit Bluetooth, navigaci se sedmipalcovým displejem a 10 GB harddiskem nebo DVD systém s obrazovkami v opěrkách předních sedadel.
Výroba Terrainu se rozjíždí v kanadském Ingersollu v provincii Ontario. Ceny začínají na částce 24.995 dolarů za model SLE1 s pohonem předních kol.