Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SUV jsou obrovská příležitost, říká Jaguar. Skončí tedy s klasickými auty?

Stanislav Kolman
Diskuze (12)

Boom SUV nebere konce a automobilky tomu postupně přizpůsobují své portfolio. Nejinak je tomu v případě britského Jaguaru.

Je už jen velmi málo značek, které by v aktuální modelové řadě neměly alespoň jedno SUV. Kategorie zvýšených aut je mezi zákazníky nejžádanější a automobilky samozřejmě chtějí splnit přání svých zákazníků. Stejné je to v případě Jaguaru, jenž aktuálně nabízí E-Pace, F-Pace a čistě elektrický I-Pace. A jak bylo nedávno potvrzeno, co nevidět dorazí i vlajkové SUV J-Pace.

O budoucnosti britské šelmy se v jednom z rozhovorů rozpovídal šéfdesignér Ian Callum. „Nemůžeme skončit u toho, že budeme dělat jen SUV. Stále chceme dělat běžná auta. Navíc máme sesterskou značku, která se na SUV specializuje. Ale pokud se objeví obchodní příležitost, je dobré ji využít,“ vysvětluje Callum a naznačuje, že právě sportovně-užitkové vozy jsou pro automobilku obrovskou šancí.

Nový J-Pace, největší a vlajkové SUV Jaguaru, však nebude příští novinkou. Tou se podle posledních informací stane model XJ, jenž by měl dorazit ve druhé polovině letošního roku. Vůz bude posazen na stejné architektuře jako J-Pace a v obou případech se hovoří o možnostech čistě elektrického pohonu.

„Mohlo by to tak být. Je dobré přemýšlet o Jaguaru jako o značce, která vyrábí elektrická auta. Jednou to tak budou dělat všichni, takže jsme na dobré cestě,“ uvedl dále Callum.

Předpokládá se, že J-Pace dorazí na automobilový trh zhruba za dva roky, tedy ve stejný čas jako pátá generace Range Roveru. Všechny tyto stroje sdílí platformu MLA. Řeč je o celohliníkových základech, které budou v roce 2025 sloužit všem novým modelům skupiny Jaguar Land Rover. Novinka má přinést především úsportu hmotnosti ve srovnání s akuálními architekturami D7 a D8.

Stanislav Kolman
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - JirkaV8
14. 4. 2019 00:14
Re: Pár dní zpátky jsem si uvědomil,
Prave klasicka auta mela svetlou vysku 16-19 cm, profil pneu 60-80 tak se jezdilo normalne. Jak je to posledni dobou motokara prycna a jeste s malymi motory, tak je jasne ze cast lidi to nechce. Ale zrovna JLR ma cely Landrover, coz jsou off a suv, tak neni kde pridat. Mozna by klasicke Jagy nemuseli byt za nemeckou velkou trojkou. To je podle me jeden z duvodu.
Avatar - Barrichello
13. 4. 2019 20:45
Re: 4x4
oni toho nejsou schopni víc. Benzínový šestiválec není, V8 taky nemaj žádný moderní, diesly jim omezuje eu a ještě zejména v LanRoverech stojí totálně za kulový takže asi tak. Jestli pak už maj aspon novýho dodavatele zámků dveří :-)
Avatar - Barrichello
13. 4. 2019 20:43
Re: SUV, sedany...
akorát má trošku problémy s motory, benzíny nemá a nafta se začíná prodávat blbě navíc ty naftáky původem od PSA nemaj nic moc pověst. Takže zkouší elektro, jenže čína ukončuje dotace ne elektromobily a prodeje aut tam celkově klesaj, v usa se jim nedaří takže tudy taky cesta nepovede....
13. 4. 2019 14:08
4x4
Ale, aby konečne dodali R6 benzín to ne. Sedm let dělají XF ve verzi kombi a pořád nebyli chopni dodat 3.0 diesel s pohonem 4x4.
Avatar - Hammunasakra
13. 4. 2019 12:26
Re: SUV, sedany...
Neni na ní nic zvláštního = podobný výdaje na vývoj vs menší počet prodanejch kusů = vyšší cena