Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SUV Maserati Levante se bude vyrábět v italském Mirafiori

David Bureš David Bureš 6. 9. 2013
13
Chystané SUV italské značky se mělo vyrábět v USA u Jeepu. Nakonec však bude jeho výroba probíhat v domovské Itálii.

Fiat Group chce výrazně zvýšit prodeje značky Maserati. Prostředkem k tomuto zvýšení má být vedle již představeného sedanu Ghibli i SUV Levante. Jeho sériová výroba má začít před koncem příštího roku, prodej tak bude patrně zahájen v první polovině roku 2015.

O výrobu automobilu se nakonec postará turínský závod Mirafiori. Zpravodajské agentuře Bloomberg to sdělil Roberto Di Maulo, šéf odborové organizace FISMIC.

Pro italské pracovníky je to jistě dobrá zpráva. Fiat totiž v poslední době spíše propouštěl, než najímal nové zaměstnance. Na práci v Turíně čeká na 5.500 dříve propuštěných zaměstnanců, kterým Fiat slíbil další investice v továrně. Do přestavby závodu Fiat investuje na miliardu eur (cca 25 miliard korun).

Aktuálně se Mirafiori zaměřuje na malé vozy, vyrábí se tu Alfa Romeo MiTo. V předchozích měsících dokonce turínská automobilka zvažovala, že tento nevyužívaný závod zcela uzavře. Od loňského dubna se tu auta vyrábí jen pár dní v měsíci, kapacita továrny přitom činí 300.000 vozů ročně.

Levante se přitom podle dřívějších plánů mělo vyrábět v USA, a to protože bude sdílet množství techniky s Jeepem Grand Cherokee. Jeep ale díky prodejnímu úspěchu tohoto modelu nemá volné kapacity, navíc image Maserati by výroba ve Spojených státech patrně moc neprospěla. I kvůli těmto důvodem nakonec bylo rozhodnuto o výrobě Levante v Itálii.

Sériové Maserati Levante bude designem vycházet z dva roky starého konceptu Kubang. Pod kapotou se mají objevit třílitrový vidlicový šestiválec, 3,8litrový osmiválec a třílitrový turbodiesel. Motory budou s největší pravděpodobností kombinovány s osmistupňovým automatem, k dispozici samozřejmě bude pohon všech kol.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Tohle auto
webpaja
| 7. 9. 2013
Co se urážíš??? Dělají to tak všichni a jestli to nebuidou dělat Maléry pana účetního, tak skončej během pár měsíců!!!
Tohle auto
wolff
| 6. 9. 2013
Hele, národní hrdost v pořádku..., ale tohle je prostě trošku jiný svět. Nečekám, že by se u Levante ve výrobě snížili k podobným postupům výroby jako je tomu u Tuaregu. Ta kvalita musí být a bude prostě jinde... To je realita. Nebavíme se teď o AR a nebo VW a nebo Porsche, případně JEEPu, ale o Maserati...
Tohle auto
Nove Milla Giri
| 6. 9. 2013
Sorry kamo, ale o co je Bratislava horsia ako napr. Pomigliano d'Arco? A to pisem ako spokojny majitel AR 159 prave z tejto vysmievanej tovarne a kludne sa hlasim do bazalka klubu :-)
Ale budme realni, 4C ma rocnu produkciu limitovanu na 3500 ks, lenze Levante budu sekat v desattisicoch jak Bata cvicky, bude to rovnaka rucna vyroba ako Touareg alebo Cayenne :-)
Tohle auto
wolff
| 6. 9. 2013
Tak ano.
Ale ta smlouva o výrobě převodovek byla podepsána už za Fiatu, jistě ještě pamatuješ, jak tady Barik brečel, jak ten zlej Fiat zrušil snad vývoj a výrobu vlastních SUPER úžasných převodovek.

Jinak je to irelevantní.
Tohle auto
_MT_
| 6. 9. 2013
Nevyrábí náhodou ty převodovky Chrysler v licenci ZF? A ještě taková drobnost, mělo by to být made by. Chrysler přeci jen není země. ;-) Nebo jde o jinou verzi 8HP? Před nějakou dobou jsem na to koukal, ale už si nepamatuji, co jsem to vypátral.