Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Authentics: Sériová verze elegantního sedanu pouze pro Čínu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 2. 12. 2013 • 19:15
15
5
Zobrazit náhledy (15)
Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki Suzuki
Suzuki vyvíjí sériovou verzi konceptu Authentics. Nebude však určena pro Evropu, ale pouze pro čínský trh. V Říši středu se bude také vyrábět.

Produkce sedanu nižší střední třídy začne ve druhé polovině příštího roku v továrně Changan-Suzuki. Stane se tak prvním větším čtyřdveřovým modelem značky vyráběným lokálně. Největšími konkurenty mu budou i nám dobře známý Chevrolet Cruze a pak také Nissan Sylphy. Authentics sdílí platformu s novým crossoverem SX4 S-Cross. 4,3 m dlouhé auto do lehčího terénu, které se nabízí i v České republice, má rozvor 2,6 m. Zda disponuje Authentics stejnou vzdáleností mezi nápravami, to zatím bohužel nevíme.

Jeho příchod oficiálně potvrdil na autosalonu v Kantonu de informací serveru Auto163 náměstek generálního ředitele Changan-Suzuki Sun Changsong. Předpokládá se použití stejného zážehového motoru, jaký je v Číně k mání pro S-Cross, tedy 1,6 l s 90 kW (122 k) a 158 N.m, a to jak s pětistupňovou manuální převodovkou, tak i s plynulým ústrojím CVT. Druhou alternativu představuje větší agregát 1,8 l.

Server CarNewsChina spekuluje i nad cenami, které by se měly pohybovat v rozmezí od 100 do 150 tisíc jüanů (330-496.000 Kč). Authentics tak bude menší a levnější než Kizashi. Sedan střední se do Číny výhradně dováží a stojí 188 tisíc jüanů (621.000 Kč). Velkého komerčního úspěchu se nedočkal bohužel ani u nás, byť disponuje svébytnými tvary a pohonem všech kol.

Koncept Authentics byl představen v dubnu na autosalonu v Šanghaji. Svými atraktivními, dynamickými a přitom elegantními linkami upoutal. Sériovému modelu sice zůstane nízký boční profil, ale do série se však zcivilizuje, hlavně v interiéru. Ten dostane i nové interaktivní rozhraní.

Authentics by byl jistě vítaným rozšířením nabídky i v Evropě, byť Suzuki je dlouhá léta hlavně specialistou na malá a terénní auta. Nedávno japonský výrobce představil koncept A-Wind v Thajsku a v Tokiu tři městské crossovery. Ve Frankfurtu pak měl premiéru model iV-4. Nový sedan nižší střední třídy však vyvíjen a určen bohužel pouze pro Čínu. Na starém kontinentu se jej tak zcela jistě nedočkáme.

Související články

Témata
Avatar - romgator
2. 12. 2013 17:16
Re: Tak toto by úspěch určitě mělo
Nástupce Kizashi by to byl více než důstojný. Pro Čínu a Indii ať z toho udělají low cost auto, ale pro Evropu alespoň střední třídu.
Co se skic týče, tak je to vždycky, že reálný vůz vypadá jinak. Pokud by ale nedošlo k příliš velkému odklonu od zobrazené skicy, bude to překrásný vůz. Vzpomínám si na skicy Mazdy 6 a zase tak velký rozdíl v tom nakonec nebyl. Podle mě to dělají tak, že zkoumají reakce novinářů a veřejnosti a poté začnou s produkcí.
Avatar - peter_ko
2. 12. 2013 15:03
zaujímavé...
... v Indii už nejakú dobu testujú nový sedan zatiaľ označovaný ako YL1, ktorý jednoznačne na prvý pohľad vychádza z konceptu Authentics a mal by nahradiť SX4 sedan. [odkaz] vs [odkaz]
Takže v Číne budú súdruhovia vyrábať asi to isté čo v Indii ;-)
Viac fotiek aj z interiéru napríklad tu [odkaz] [odkaz]
Avatar - wakantanka
2. 12. 2013 13:37
Re: Tak toto by úspěch určitě mělo
Keby takto nejako vyzeral nástupca Kizashi, mohla by to byť trefa do čierneho aj bez výkonného diesla. Obávam sa však, že skica je jedna a produkčná verzia bude niečo čo sa na túto skicu len vzdialene podobá - viď príklad WRX (nádherný koncept, hotové auto na dlhú diskusiu) alebo Civic Tourer (koncept veľmi zaujímavý - séria diskutabilná). Oni tí japonci v tom majú asi nejakú pasiu alebo čo. >:D
Avatar - R32
2. 12. 2013 12:46
Re: Tak toto by úspěch určitě mělo
Súhlas, no ak by to s Európou chceli myslieť vážne museli by narvať pod kapotu nejakého ropáka a úplne ideálne by bolo odvodiť od toho aj verziu kombi... Kde by dali naši chatári kosačku a chladničku a.... >:D
Avatar - romgator
2. 12. 2013 09:55
Tak toto by úspěch určitě mělo
je ze všech stran dokonalý. I Evropa, která na sedany moc není by mu mohla přijít na chuť. No mě už zachutnal, ale sorry Evropo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud