Suzuki Grand Vitara: Dva nové motory a kosmetické změny
Současná trojice motorů v nabídce zůstane i nadále. Základ tvoří benzinová 1,6 pro třídveřovou karoserii, pro pětidveřovou benzinová 2,0 a obě verze mají turbodiesel 1,9 DDiS. Co do šíře nabídky motorů Grand Vitara na konkurenci dosud ztrácela právě absencí objemnějšího benzinového agregátu.
Čtyřválec 2,4 litru je ze stejné konstrukční řady jako stávající dvoulitr. Verze pro japonský trh dosahuje nejvyššího výkonu 122 kW při 6000 ot./min a točivý moment má maximum 225 Nm při 4000 ot./min. Podle informací nizozemského časopisu Autoweek by měla evropská verze mít tyto hodnoty nepatrně vyšší – konkrétně 124 kW a 227 Nm. Suzuki vyrábí motor 2,4 s pětistupňovou manuální a čtyřstupňovou automatickou převodovkou, v Evropě se bude tato motorizace zřejmě prodávat s krátkou i dlouhou karoserií.
Nový šestiválec 3,2 l nahradí starší motor 2,7 V6, který se na většině evropských trhů neprodává. Motor vybavený variabilním časováním ventilů má výkon 165 kW při 6200 ot./min a točivý moment vrcholí 284 Nm při 3500 ot./min. Autoweek opět uvádí vyšší hodnoty – 171 kW a 291 Nm. Motor 3,2 V6 bude jen s pětidveřovou karoserií, v Japonsku se prodává výhradně s pětistupňovým automatem.
Oba motory budou standardně, stejně jako 2,0 a 1,9 DDiS, se stálým pohonem všech kol 4-Mode 4WD.
Novinkou budou také kotoučové brzdy, které na zadní nápravě nahradí bubnové. Dále se Grand Vitara dočká několika kosmetických změn. Například boční směrovky se přesunou z blatníků do krytů zpětných zrcátek, drobné změny dozná ovládací panel klimatizace a nový palubní počítač s rozšířenými funkcemi bude umístěn v tubusu rychloměru místo nahoře na středovém panelu.