Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Grand Vitara: Inovovaný model na českém trhu (ceny od 499.900,- Kč)

Diskuze (18)
Na český trh přichází faceliftované provedení SUV Suzuki Grand Vitara s dvěma novými benzinovými motory. Základní cena třídveřové verze je 499.900,- Kč, pětidveřová verze stojí od 589.900,- Kč.

Facelift pro modelový rok 2009 spočívá v novém předním nárazníku, přesunutí bočních směrovek z blatníků do krytů zpětných zrcátek a mírných úpravách interiéru. Rozšířená je nabídka motorů i barevná škála laků. Kromě motoru 1,6 VVT mají nově všechny Grand Vitary vzadu kotoučové brzdy.

U třídveřové verze je výbava beze změn. V nabídce zůstává benzinový čtyřválec 1,6 VVT i turbodiesel 1,9 DDiS. Výbava obsahuje elektrické stahování oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, přední mlhovky, litá 16palcová kola, automatickou klimatizaci, autorádio s CD a MP3, vyhřívaná přední sedadla, 6 airbagů a aktivní hlavové opěrky vpředu.

Turbodiesel má navíc uzávěru mezinápravového diferenciálu a redukční převodovku (u pětidveřové verze standard) a kliky dveří v barvě karoserie. Novinkou pro všechny stupně výbavy je palubní počítač s funkcemi aktuální a průměrné spotřeby, dojezdové vzdálenosti, průměrné rychlosti a vnější teploty.

Nepřehlédněte
Suzuki Grand Vitara slaví 20 let

Základní cena zůstává na úrovni současného akčního ceníku, tedy 499.900,- Kč. Třídveřový turbodiesel je pak přesně o 100 tisíc Kč dražší. Příplatek za metalický lak je 11 tisíc Kč (u pětidveřové verze 13 tisíc Kč).

Benzinový dvoulitr je nyní v nabídce jen v základním provedení a jen s manuální převodovkou. Výbava JLX-A se od JX-A liší jen v detailech – pětidveřová Grand Vitara má navíc projektorové světlomety, přední a zadní loketní opěrku a elektrické stahování také zadních oken. Nová ceníková cena je opět na úrovni akčního ceníku – 589.900,- Kč.

Za příplatek 50 tisíc je v nabídce nový motor 2,4 VVT ve vyšším stupni výbavy JLX-E. Ten má navíc 17palcová kola, zatmavená zadní boční okna, tempomat, bezklíčové odemykání a startování, ESP a kontrolu trakce. Za čtyřstupňovou automatickou převodovku i za turbodiesel 1,9 DDiS s pětistupňovou manuální převodovkou se připlácí 30 tisíc Kč, oba tedy stojí 669.900,- Kč.

Turbodiesel tak beze změny základní ceny (opět ve srovnání s akčním ceníkem) získává několik položek výbavy navíc, především ESP a kontrolu trakce.

Suzuki Grand Vitara 2009 - ceny na českém trhu
Motor1,6 VVT
3dv.
1,9 DDiS
3dv.
1,9 DDiS
5dv.
2,0
5dv.
2,4 VVT
5dv.
3,2 V6 5dv.
Zdvihový objem [cm3]158618701870199523933195
Válce/ventily4/44/24/24/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]78/590095/375095/3750103/6000124/6000171/6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]145/4100300/2000300/2000183/4000227/3800291/3200
Max. rychlost [km/h]160170170175185 (175)(200)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,412,813,212,511,7 (12,0)(9,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,27,07,09,19,0 (9,7)(10,6)
Cena JX-A/JLX-A [Kč]499.900,-599.900,--589.900,---
Cena JLX-E [Kč]--669.900,--639.900,- (669.900,-)-
Cena JLX-EL [Kč]--759.900,---(759.900,-)

Na 759.900,- Kč vyjde nejvyšší výbava JLX-EL s turbodieselem nebo motorem 3,2 V6 a pětistupňovou automatickou převodovkou. Suzuki tak přichází s novou cenovou politikou, kdy vznětový motor je nabízen za stejnou cenu jako daná výbava s benzinovým motorem a automatickou převodovkou.

Výbava JLX-EL k JLX-E přidává 18palcová kola, xenonové světlomety, kůží obšitý volant, kožené čalounění, dekor s imitací černého dřeva, střešní okno a asistent pro jízdu ve strmém stoupání a klesání.

Nové benzinové motory jsou k dodání okamžitě, faceliftovaný model turbodieselem a benzinovým dvoulitrem bude dostupný od přelomu roku, základního třídveřového provedení se pak zákazníci dočkají na jaře 2009. Souběžně se zahájením prodeje modelového roku 2009 probíhá výprodej skladových zásob předfaceliftové verze.

Diskuze (18)
Avatar - jirka.ps
30. 10. 2008 18:38
Re: Zrychlení - motor 2,4
Já mám Toyotu RAV4 s benzínovým motorem 2l. Výkon 110kw, kroutící moment 192 Nm. Zrychlení z O na 100 za 10.5 s. A nevím, proč bych se u SUV nemněl starat o zrychlení. Já s SUV jezdím i po terénu, ale většinu času jsem na cestě a taková aktivní bezpečnost na rychlé předjetí je dobrá věc.
Avatar - woody-alien
29. 10. 2008 23:45
Re: bez uzávěrky?
Ty jsi jako pán co přijde do zeleniny a chce jabka. Zelená nebo červená ptá se prodavač. A fialová nemáte ? Nejdřív tvrdíš že Vitara nemá uzávěrku a redukci a když teda má, tak nepřejede příkop napříč. Vitara NENÍ off road. Nemá křížitelné nápravy, u pětidveřové verze jsou menší i nájezdové úhly a v terénu se ti nebudou hodit ani standardně obuté silniční gumy. A přesto přese všechno v tom Špindlu budeš mít daleko větší šance s Vitarou než s drtivou většinou ostatních pseudo off roadů. A když tak se někdy koukni na Youtube, co dokáže a co už ne. Já jí beru jako univerzální auto, nic víc, nic míň a jsem spokojenej.
Avatar - jirka.ps
29. 10. 2008 20:31
Zrychlení - motor 2,4
U toho motoru 2,4 l jsem čekal zrychlení o dost lepší. Z 0 na 100 za 11,7 s je dost špatné. Podobné auta s motorem 2l jsou na tom lépe.
Avatar - woody-alien
29. 10. 2008 11:00
Re: bez uzávěrky?
Jak už napsáno u reakcí níže, chce si to něco nejdřív zjistit. 5 dveřová Vitara má uzávěrku i redukci a ač není off roadem v terénu a na špatných cestách toho zvládne hodně.
Avatar - Ricardo
29. 10. 2008 09:46
Re: bez uzávěrky?
Jojo >:D