Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross
71
Fotogalerie

Nový Suzuki S-Cross oficiálně představen, česká cena začíná od 508.900 Kč

Nová generace modelu S-Cross nabídne dynamický design, mild-hybridní i hybridní pohonné jednotky, pohon všech kol a chybět nebude ani moderní bezpečnostní a komfortní výbava.

Design dnes představené nové generace modelu Suzuki S-Cross pro nás sice není žádným velkým překvapením, díky řadě špionážních snímků jsme si ho mohli poměrně důkladně prohlédnout již v minulém týdnu, pojďme si ale říct, co k němu uvádí samotná automobilka.

Nová generace S-Crossu by měla na první pohled zaujmout jako drsně vypadající SUV, k čemuž si pomáhá například výraznou maskou chladiče s chromovanou linkou nebo hranatými podběhy kol. Za pozornost ovšem stojí také přední a zadní svítilny s LED technologií nebo stříbrné doplňky předního a zadního nárazníku.

Novinka měří rovných 4.300 mm na délku, 1.785 mm na šířku, 1.585 na výšku a rozvor kol je 2.600 mm. V nabídce bude celkem osm barev karoserie a podběhy budou vyplňovat litá sedmnáctipalcová kola obutá do pneumatik s rozměrem 215/55 R17.

Video placeholder
Nové Suzuki S-Cross • Suzuki

Pohled do kabiny ukazuje poměrně jednoduché pojetí palubní desky s klasickými analogovými budíky, zatímco uprostřed je nová volně stojící obrazovka 9palcového infotainmentu, který slibuje bezdrátovou konektivitu s chytrými telefony a zobrazení informací o automobilu. Bohužel ale postrádá jakékoliv tradiční ovladače.

Pod obrazovkou a výdechy ventilace je jednoduchý panel dvouzónové automatické klimatizace, kterou postrádá pouze základní výbava Comfort, a odkládací přihrádka. Za voličem převodovky je umístěn tradiční otočný volič pohonu všech kol AllGrip Select, následuje klasická ruční brzda a nechybí ani loketní opěrka.

Díky velkým oknům a volitelné panoramatické střeše s dvěma prosklenými panely slibuje interiér dostatek světla a pocit vzdušnosti. Ergonomická sedadla nabídnou v závislosti na výbavě látkové i kožené čalounění, zatímco cestující na zadních sedačkách si budou moci upravit sklon opěráku pro větší pohodlí na delších cestách.

Samozřejmostí má být dostatek odkládacích prostor v kabině, zatímco zavazadelník nabídne standardní objem 430 litrů, dvojité dno a maximální objem po sklopení opěráků dělených v poměru 60:40 až 1.230 litrů. Nový S-Cross by tak údajně měl bez problému a stylově přepravit až pět osob se zavazadly.

Pod kapotou bude v Evropě standardně dostupný mild-hybridní motor 1.4 BoosterJet s nejvyšším výkonem 95 kW a nejvyšším točivým momentem 235 Nm, který známe z ostatních modelů značky. Motor může být spojen s manuální, nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Výkon pak může putovat buď na přední kola, nebo systém pohonu všech kol AllGrip Select.

Mild-hybridní 48V technologie SHVS je složena z klasického startér-generátoru, 48V-12V konvertoru a 48V Li-ion baterie pod sedačkou spolujezdce. Za standardních situací přitom motoru snižuje spotřebu asistencí spalovacímu motoru, při prudké akceleraci pak elektromotor svým výkonem a točivým momentem zlepšuje odezvu a akcelerace je plynulejší. Během premiéry ovšem zazněla formace, že se již v polovině příštího roku dočkáme také klasického hybridu označovaného jako „Strong Hybrid“.

Systém pohonu všech kol AllGrip Select tradičně nabízí režimy Auto, Sport, Snow a Lock. V závislosti na zvoleném režimu elektronicky řízený systém 4x4 upravuje rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravou, upravuje výkon motoru, reakce řízení a systém ESP s cílem nabídnout co nejlepší trakci, ovladatelnost a bezpečnost.

Po technologické stránce potěší nový S-Coss například novým systémem Suzki Safety Support, který využívá senzory na všech stranách vozu. Nechybí tak adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistent brzdění DSBS nebo nový systém 360° kamerového pokrytí okolí vozu. Díky čtyřem kamerám (vpředu, vzadu a pod zrcátky) má tak řidič ideální přehled o okolí, včetně 3D pohledu, například pro bezpečnější parkování.

Mezi další bezpečnostní systémy a asistenty pak patří hlídání jízdy v pruzích, prevence opuštění pruhu, rozpoznávání dopravních značek, hlídání slepých úhlů, asistent rozjezdu do kopce, hlídání pozornosti nebo hlídání provozu za vozem.

Výroba nové generace Suzuki S-Cross probíhá v maďarském závodu Suzuki, odkud bude vůz postupně distribuován do Evropy, Latinské Ameriky, Oceánie i Asie. První vozy by se pak na trh měly dostat ještě v tomto roce.

Na českém trhu bude nový S-Cross s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou začínat v nejnižší výbavě Comfort od ceny 508.900 Kč, postrádá však klimatizaci a řadu užitečných prvků výbavy i chytrých asistentů. Rozumným základem tak bude spíše výbava Premium od 533.900 Kč. Nejdostupnější model s pohonem všech kol a manuální převodovkou pak v rámci výbavy Premium začíná od 577.900 Kč.

Vrcholem nabídky je model s pohonem všech kol, šestistupňovým automatem a nejvyšší výbavou Elegance Panorama se střešním oknem za cenu 688.900 Kč. Jak je přitom tradičním zvykem Suzuki, mimo předem stanovené výbavy se připlácí pouze 13.000 Kč za metalický lak.