Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Vitara: S novým motorem 1.4 BoosterJet startuje na 489.900 Kč

Jan Mička
Diskuze (8)
Suzuki na českém trhu rozšiřuje nabídku verzí SUV Vitara o nový turbomotor a dvouspojkovou převodovku ke vznětové šestnáctistovce.

Novou generaci Suzuki Vitara jste si dosud mohli pořídit se dvěma šestnáctistovkami – atmosférickou zážehovou a přeplňovanou vznětovou. Oba agregáty mají výkon 88 kW a mohou být kombinovány jak s pohonem předních, tak všech kol. Nyní ale nabídku doplňují dvě důležité novinky – přeplňovaná čtrnáctistovka 1.4 BoosterJet a dvouspojková šestistupňová převodovka TCSS.

Motor 1.4 Boosterjet jsme podrobně rozebrali již v rámci novinek z letošního frankfurtského autosalonu. Má výkon 103 kW, točivý moment 220 N.m, a u Vitary jej lze kombinovat s pohonem předních nebo všech kol a také s manuální nebo automatickou převodovkou (obě se šesti stupni). Kombinovaná spotřeba se pohybuje v rozmezí 5,2 - 5,5 l/100 km, ve srovnání s atmosférickou šestnáctistovkou VVT je tedy turbomotor zhruba o dvě deci úspornější.

Nový agregát se váže k výbavě S, která vychází z nejvyšší výbavy Elegance. Mezi hlavní poznávací znamení patří nová pětidílná maska chladiče, litá sedmnáctipalcová kola v černém provedení, stříbrné provedení krytů vnějších zpětných zrcátek, nebo červené detaily v interiéru. Na výběr je z pěti laků karoserie a dvou kombinovaných barevných provedení. Standardní výbava zahrnuje například sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, automatickou klimatizaci, bezklíčové odemykání, navigaci, adaptivní tempomat nebo radarový přednárazový systém.

Suzuki Vitara S - technická data a české ceny
Motor1.4 BoosterJet1.4 BoosterJet AWD
Zdvihový objem [cm3]13731373
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]103/5500103/5500
Točivý moment [N.m/min]220/1500-4000220/1500-4000
Převodovka6M6A
Max. rychlost [km/h]200200
Zrychlení 0-100 km/h [s]9.5(10.2)10.2
Komb. spotřeba [l/100 km]5.2(5.4)5.5
Základní cena [Kč]489.900581.900 Kč
Údaje v závorkách platí pro pohon 4WD za 48.000 Kč

Vznětovému agregátu 1.6 DDiS byla dosud vyhrazena pouze manuální šestistupňová převodovka, šestistupňové TCSS (Twin Clutch System by Suzuki) je tedy vítanou novinkou. Skříň vyvíjela samotná automobilka a nabízí ji od výbavy Premium.

Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD TCSS - ceny na českém trhu
MotorCena
1,6 DDiS 4WD TCSS Premium584.900 Kč
1,6 DDiS 4WD TCSS Elegance615.900 Kč
1,6 DDiS 4WD TCSS Elegance Panorama651.900 Kč

Jan Mička
Diskuze (8)
30. 9. 2015 15:08
Re: kapanek drahe
Mas pravdu, ked pozriem na konkurenciu, tak je ta Vitara s 4x4 a 140 PS este lacna :-O

V divnom svete to zijeme. Kazdopadne citelne chyba nahrada starej SX4, t.j. nieco za 10-13000 eur, co by sa predavalo ako teple rozky, snad ju nahradi baleno, pripadne este nejake dalsie mensie SUV...
Avatar - iudex
30. 9. 2015 11:19
Re: kapanek drahe
Otázka je, koľko stojí konkurencia a či v porovnaní s ňou nie je Vitara ešte pomerne lacná. Táto kategória ide mimo mňa, tak nemám prehľad, ale skús vymenovať porovnateľné SUV s pohonom 4x4, s podobným motorom a výbavou, ktorá stojí citeľne menej. Skrátka za topmodel s najvýkonnejším motorom, 4x4 a maximálnou výbavou je tých rovných 20t eur slušná cena; porovnaj si to s takým Yetim.
30. 9. 2015 11:08
Re: kapanek drahe
No obávám se ale, že vnitřní prostor nebude nic moc, bude to tak na úrovni Fabie. Ale ten 1.4 turbobenzín z toho dělá celkem zajímavou alternativu. Myslím, že by tato motorizace velmi prospěla i S-Crossu, protože atmosférická 1.6 je na to auto slabá.
Avatar - Honza Mička
30. 9. 2015 10:31
Re: dobry ale
Dobrý den,

rád to uvedu, ale až se s autem projedu. Testoval jsem Vitaru s atmosférickou 1.6 a nebyl problém jezdit za 6 litrů. Nevím, proč by mělo být potřeba od stolu kritizovat udávaná technická data.
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 07:53
Re: kapanek drahe
suhlasim..... 20 tisic eur za 4x4 vitaru S sa javi na prvy pohlad ako celkom dost .... a to je tam este uvadzaci bonus 2000 eur.. inak stoji az 22 tisic.... paci sa mi a som rad ze ma klasicka vitara u nas uspech ale priznavam trosku ma aj prekvapilo kolko ich jazdi vzhladom na to aka je cena.... ono ani ten zaklad v dvojkolke za 14 tisic nie je ziadne uz vyslovene lacne auto.... stara SX4ka sa pritom uz dala kupit za 12 tisic aj v 4x4 a mala rovnaky razvor aj motor ako tato nova vitara 1,6 ...... kazdopadne ano som rad ze vitara ako taka ma uspech a normalne ma az zaskocilo kolko ich uz jazdi u nas napriek tomu ze cena je skutocne odvazna podla mna..... ale asi to bude fajn auto inak by to ludia nekupili za taketo ceny...... tych 20 tisic je uz hodne za auto s 2,5m razvorom a takpovediac dlzkou maleho auta hoci tam mas aj silne turbo .... ale ludia asi v praxi az tak nepozaduju velke auto a kubik v kufri..... skor ide o vizaz a pocit robustneho SUV a styl.... a tu vitara boduje... 9 z 10 kuskov co vidim maju dvojfarebnu atraktivnu kombinaciu.... a su ozaj krasne uz z dialky na pohlad..... vitara je podla mna velmi sikovny tah..... aj ked spociatku som mal prave kvoli jej cene troska obavy ako sa uchyti a ci sa jej podari napodobnit SX4..... zda sa ze ale boli neopodstatnene.... vitara je skratka trefa a dokonale svojou vizazou a imidzom supluje aj rozne vacsie a ovela nedostupnejsie SUV ( na co mi evoque za milion ked mozem mat vitaru S a za 600 litrov a spravi mi rovnaku sluzbu a rovnako dobre a stylovo vyzera a v terene bude este lepsia ) .. v suzuki to spravili genialne.... a ponukli stylove imidzove auto vo vodach kde skutocni a vacsi predatori uz v podstate ani nelovia ;-)