Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Svatý grál mezi oktávkami? Na prodej je první RS slibující dnes už skoro nevídaný stav

Jan Zajíc
Diskuze (3)

Pamatujete si, jak Martin Vaculík před rokem radil čtenářům, jakou koupit Škodu Octavia první generace?

Technický specialista a oblíbený tvůrce automobilového obsahu tehdy ve videu prošel různé motorizace a jeho osobní doporučení bylo jasné: kdyby vybíral jedničkovou oktávku "na chov", tedy jako leštěnku s veteránským potenciálem, hledal byl zachovalé RS, originální, neupravené. Takové auto je podle něj svatý grál.

Jestli s Martinem souhlasíte, pak by vás mohl zaujmout inzerát společnosti Relegends, která, jak se zdá, právě svatý grál zrovna prodává. V nabídce má totiž Octavii RS z roku 2002, údajně nezasaženou tuningem, s nájezdem pouhých  86.711 kilometrů (v inzerci většinou najdete auta s dvojnásobnou porcí kilometrů) a kompletní servisní historií s platnou prodlouženou garancí mobility. Dostupné fotky naznačují, že vůz by skutečně mohl být v moc hezkém stavu.

Octavia je původně z Německa, má tmavou karoserii v odstínu černá Magic a 17palcová kola Spider. Prodejce požaduje 359.990 korun.

První Škoda Octavia RS byla představena v roce 2000, nejprve jako liftback, kombík se objevil v roce 2002. O pohon se stará turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru (kódové označení AUQ), poskytující maximální výkon 132 kW při 5500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 235 Nm při 1950 až 5000 min-1. Motor je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.

Video se připravuje ...

Podle oficiálních údajů Octavia RS zrychluje z klidu na stovku za 7,9 sekundy a jede až 235 km/h. Sportovní verze kromě 132kW motoru dostala také přepracovanou přední nápravu a výztuhy v zavazadlovém prostoru. V letech 2001 až 2006 vzniklo podle dostupných informací 17.637 exemplářů.

Jan Zajíc
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Emel
6. 4. 2022 09:53
Re: To auto furt vypadá dobře
Mně se RS líbí všechny... u II a III teda pokud možno před-facelift verze. Nejblíž mi je trojka, to je tak kompromis dle mého gusta. Nová je možná i nejhezčí, poprvé asi spíš lift než kombi... ale cenově už je to jinde a palubní systémy jsou otrava...
6. 4. 2022 08:49
Re: To auto furt vypadá dobře
Za mě bylo jedničkový RS nejhezčí. :yes:
Avatar - KANKUNEN
6. 4. 2022 06:53
To auto furt vypadá dobře
Líp než poslední octávka rozhodně.