Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Švédská rallye po RZ16: Neuville blízko výhře

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 17. 2. 2018
76
Zobrazit náhledy (76)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Belgičan Thierry Neuville je s vozem Hyundai i20 Coupé WRC v čele Švédské rallye, druhého podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Jezdec továrního týmu vede od třetí rychlostní zkoušky, a pokud v neděli dotáhne své snažení do vítězného konce, mohl by z něj být lídr v průběžném pořadí světového šampionátu 2018.

Zatímco v pátek si jezdci stěžovali na problémy s novým sněhem na tratích rychlostních zkoušek, v sobotu už měli jinou náladu. Svědčí o tom několik jejich výroků v cíli rychlostních zkoušek během soboty.

„Podmínky jsou mnohem lepší, než včera. Snažím se to užívat, moc víc ani dělat nejde.“ (Kris Meeke, Citroën)

„Máme problém. S autem? Ne, spíše s jezdcem.“ (Teemu Suninen, Ford)

„Stopy od jezdců přede mnou jsou šílené, musí strašně tlačit.“ (Andreas Mikkelsen, Hyundai)

„Zkouším leccos, ale nemohu získat ten správný pocit. Nevím, co udělat jinak.“ (Mads Ostberg, Citroën)

„Bylo to dobré ráno, snažím se tlačit. Máme dobré tempo. Miluji rychlost 200 km/h s mým nejlepším kamarádem, kterým je C3 WRC.“ (Craig Breen, Citroën)

360p720p1080p

Pro výhru po dvou kolech

Sobotní program představoval osm rychlostních zkoušek a celkem 120,31 měřených kilometrů. První dvě erzety se nesly ve znamení útoku Craiga Breena (Citroën), který předstihl Nora Andrease Mikkelsena a Novozélanďana Haydena Paddona (oba Hyundai). Přiblížil se na pouhé čtyři sekundy vedoucímu Neuvillovi, ale na více už neměl.

Lídr soutěže totiž zvolil taktiku, že nejlepší obranou je útok. Z následujících šesti erzet vyhrál čtyři a do závěrečného dne soutěže vstupuje s převahou 22,7 sekundy na již zmíněného Breena. „Měli jsme problém na desáté erzetě, kde se auto roztočilo a v cíli speciály bylo nutné odstraňovat problém s transmisemi. Na čtrnácté erzetě jsme po skoku na Colin Crest dopadli na dvě kola. Ale jinak to nejde, když jedete o vítězství. Auto ovšem funguje perfektně, takže máme důvod být před závěrečným dnem optimističtí,“ řekl Neuville v cíli sobotního dne.

Kdo za to může?

360p720p1080p

Rozdíly mezi jezdci v první desítce jsou výrazné, a tak ke změnám pořadí příliš nedocházelo. O jedinou takovou úpravu pořadí se postaral britský jezdec tovární stáje Citroën Kris Meeke. Elitní desítku opustil na třinácté rychlostní zkoušce v situaci, která může vyvolávat hodně dohadů.

Brit měl totiž problémy s poškozeným pravým zadním kolem a v průběhu erzety dlouhé 23,40 kilometru ho dojel za ním startující Ott Tänak (Toyota). O tom, co se stalo, podávají oba jezdci odlišný výklad situace.

„Dojel jsem Meeka, který do mě narazil a poslal mimo trať do sněhové závěje. (Tänak)

„Ocitl jsem se ve sněhové závěji a při návratu na silnici do mě Tänak narazil. (Meeke)

Meeke se s autem dovlekl do cíle zkoušky a odstoupil. Jeho soupeř z kolize Tänak pokračuje. Ovšem až na devátém místě a bez šance, že si dokáže své umístění vylepšit.

První desítku uzavírá obhájce titulu Sebastien Ogier, který katastrofálně ztrácel první den. Ovšem kromě třetího místa v jedenácté erzetě nezaznamenal žádný převratný výsledek v sobotních rychlostních zkouškách.

Zdatně si i nadále vede úřadující mistr světa v rallyekrosu Johan Kristoffersson (Škoda Fabia R5) ze Švédska. Navzdory zaváhání a ztrátě v desáté erzetě je v průběžné pořadí osmnáctý a na šesté příčce v hodnocení třídy R2.

V klasifikaci kategorie WRC2 je stále v čele hodnocení Japonec Takamoto Katsuta (Ford Fiesta R5) o 12,2 sekundy před Švédem Pontusem Tidemandem (Škoda Fabia R5). Druhý jmenovaný je tovární jezdec Škoda Motorsport a úřadující mistr světa WRC2. „V neděli udělám všechno, co jde, abych zaútočil na vítězství“ prohlásil Tidemand.

360p720p1080p

Závěrečný den jsou na programu tři rychlostní zkoušky v celkové délce 52 kilometrů. Závěrečný měřený úsek soutěže nazvaný Power Stage startuje ve 12.16 a prvních pět jezdců získává na této speciálce bonusové body od pěti do jednoho.

Průběžné pořadí (po 16 z 19 RZ): 1. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) 2:23:23,8; 2. Breen, Scott ‚(Ir., Brit./Citroën C3 WRC) +22,7; 3. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupe WRC) +32,0; 4. Paddon, Marshall (Aus./Hyundai i20 Coupe WRC) +48,6; 5. Ostberg, Eriksen (Nor./Citroën C3 WRC) +56,8; 6. Lappi, Ferm (Fin./Toyota Yaris WRC) +1:05:08; 7. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +2:03,3; 8. Suninen, Markkula (Fin./Ford Fiesta WRC) +2:20,5; 9. Tänak, Jarveoja (Est./Toyota Yaris WRC) +3:41,3; 10. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC) +4:24,9; 11. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta WRC) +4:53,7; … 13. Tidemand, Andersson (Švéd./Škoda Fabia R5) +7:57,8; 14. Veiby, Sjaermoen (Nor./Škoda Fabia R5) +8:06,4; 16. H. Solberg, Menkerud (Nor./Ford Fiesrta RS WRC) +9:43,2; 18. Kristoffersson, Barth (Švéd./Škoda Fabia R5) +12:30,7.

Zbývající program Švédské rallye:

Neděle – 7.50 RZ17 (21,19 km); 9.51 RZ18 (21,19 km); 12.18 RZ19 (9,56 km).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku