Svět Motorů 10/2012: Srovnávací test - Hyundai i30 vs. Volkswagen Golf

Vitek
Diskuze (102)
V pondělí vychází nové číslo Světa motorů. Co v něm najdete?

Zrcadlo týdne

Začínají týdny plné skvělých dárků. Kdo smí stát za radarem? Velké řidičské změny. Češi kupují luxusnější vozy. Jaké barvy vozů letí.

Exkluzivně: Nová Škoda Rapid + Seat Toledo

Na co se náš často ptáte

Když víme, poradíme, nebo se snažíme řešení co nejrychleji zjistit. A že nám sem tam kladete pěkně zapeklité otázky. Vybrali jsme 28 nejčastějších.

Mix

Volkswagen Golf GTI Cabriolet. Volvo V40. Jaguar XF Sportbrake. Hyundai i-oniq. Ferrari F12berlinetta.

Exkluzivně: Nová Kia cee´d

Jako první redakce na světě jsme řídili novinku nižší střední třídy. Ve srovnání s minulou generací je o světelný krok dál!

Srovnávací test: Hyundai i30 1.6 GDI vs. Volkswagen Golf 1.4 TSI

Budou mladický elán a dravost nošovické novinky stačit na léty prověřené kvality vládce nižší střední třídy?

svetmotoru avizo svetmotoru avizo

Volkswagen Passat Alltrack

Opel Insignia Biturbo

Když v roce 2008 nahradil třetí generaci Vectry, byla jeho největším trumfem varianta s dvouturbovým dieselem, 140 kilowatty a pohonem všech kol.

Dacia Duster 1.5 dCi 4x4

Co je čtvrtou nejprodávanější čtyřkolkou loňského roku? Kus auta za výbornou cenu, navíc s perfektně fungujícím systémem pohonu všech čtyř kol.

Ford Galaxy EcoBoost

Benzinová šestnáctistovka v Mondeu? Zajímavé, i když proč ne. Ale co takový autobus jako Galaxy? Celkové náklady se stávají menšími a ještě menšími…

Bazar: Toyota Corolla 9. generace

Jak si máme vysvětlit, že nejprodávanější vůz všech dob a vyhlášený král spolehlivosti nebyl nikdy uznávaným vzorem v nižší střední třídě?

Historie: Pat Mossová-Carlssonová

Vynikala v parkurovém skákání a sžila se i s volantem. Jejím světem se staly automobilové soutěže, kde potkala manžela Erika.

Mix

Nízkoemisních zóny v obcích. Umějí lépe parkovat ženy, nebo muži? Bez kamery ani ránu. Sync míří do Evropy.

Reportáž: Homologace litých kol

Není kolo jako kolo. Než si novou sadu pořídíte, měli byste se zajímat, jestli je daný rozměr pro váš vůz schválený.

svetmotoru avizo svetmotoru avizo

ÚAMK: Bezpečněji a ohleduplněji

Ústřední automotoklub se zapojil do projektu zaměřeného na mladé lidi, kteří se rozhodli absolvovat autoškolu a vydat se do běžného provozu.

Téma: Rizika při domácí výměně autoskel

Vyplatí se riskovat? Podle nás rozhodně ne! Vždyť ceny za výměnu v odborném servisu začínají i na méně než tisícovce korun.

Aktuální slevy

Reportáž: Americký test Chrysleru 200 Convertible

Procestovali jsme Floridu. Jezdí se tu úplně jinak. Ani se nedivíme, že místními prioritami jsou prostornost, automat a tempomat.

Rozhovor: oštěpařka Barbora Špotáková

Olympijská vítězka a světová rekordmanka řídí v současné době Seat Exeo. Řidičák má také na nákladní auta i silné motocykly.

Mix

Vítězný double Škody. Bronz českých plochodrážníků. Jakub Smrž bodoval v MS superbiků. Český tým ISR angažoval náhradního jezdce F1. Motoskijöring zná mistry. Montoya zapálil auto.

Rozhovor: Český zaměstnanec Red Bullu F1

Pracuje třetím rokem v anglickém Milton Keynes. Jmenuje se Thomas Čepe a působí v týmu, který v předchozích dvou letech triumfoval v mistrovství světa formule 1.

svetmotoru avizo svetmotoru avizo

Nový Svět motorů zítra na stáncích

Nové číslo Světa motorů můžete zakoupit vždy od pondělí na stáncích. Již dnes jej můžete objednat přes formulář na stránkách Světa motorů.

Všichni předplatitelé dostávají jedno číslo časopisu za pouhých 19 Kč (51 čísel ročně celkem za 969,- Kč), hodnotný dárek a přístup do elektronického PDF archivu časopisů od roku 2008.

Vitek
Diskuze (102)
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
5. 3. 2012 18:27
Re: Motto: VW musí vyhrát!
Jen parafrázuji tvůj první příspěvek, kde jsi dopředu odsoudil článek a předem vyjádřil svůj názor na něj. Dost by mě tedy překvapilo, kdybys teď tvrdil něco jiného...ať v tom článku bylo napsáno cokoli.
Ty racionální argumenty bohužel nějak nevidím...sem s nimi. ;-)
5. 3. 2012 16:04
Re: 1,6 CVVT = 1,2 TSI = 10,6 s
To že točí víc je pravda, ale přijde mi, že lidi nejeli s 6ti kvaltovou, jinak nevím co na to řict. 6 kvalt v CVVT točí 3500 při 130, takže stejně jako GDI, tudíž převody budou stejné nebo podobné. 1.2 tsi slabší není vůbec konkurent, silnější je na tom lépe, ale nad 130 ji 1.6 v pohodě ujede. 1.4 je silnější, ale taky mnohem dražší a s vyšší spotřebou. Zázraky se nekonají ani turbo motorů.
Avatar - miromen
5. 3. 2012 14:59
Re: Motto: VW musí vyhrát!
Ty jsi nějak postiženy nebo to jen hraješ ? Přečti si ještě jednou ten test a přestaň tu psat takove hlouposti.
Jestli je řizeni pouze subjektivni věc tak pak ty bereš auto pouze z bodu A do B. Pokud bys auta bral trochu vic detailněji a byl vic řidič než jen uživatel pak poznaš rozdil v řizeni.
Co se tyče kufru tak to jses tu shodil uplně. Kufr ktery je větši pouze na papiře je opravdu lepši a objemnějši kufr ? Kufr i30 je užši,nižši a meně hluboky a navic i30 ma sadu na lepeni diky čemu mohli umistnit podlahu niže. Golf ma dojezdovou rezervu kdyby jsi nahodou nevěděl. No a nakladaci hrana je u i30 o 5cm vyše. Takže zavěr je ten že kufr Golfu je praktičtějši na jejich pohled stejně objemny ale bohužel musi se řidit čisly takže to zohlednili ve znamkovani.
Avatar - radekoo
5. 3. 2012 14:23
Re: Motto: VW musí vyhrát!
BroukJ ty si fakt k smíchu, proč soudíš auta jen podle článků? Kufr v golfu má schod? A kde, jo ty myslíš při sklopení sedaček >:D . Nejdřív se projeď v i30, potom v golfu a pak si udělej názor a kup si co ti bude vyhovovat. Jak prosté ;-)
Avatar - white label
5. 3. 2012 14:12
Re: Motto: VW musí vyhrát!
Přečti si poslední srovnávačku Golfu s 1er (s podstatně "větší" image), Civicem a Focusem v Autocaru!
Možná ti to pomůže prozřít z evidentního komplexu vůči Golfu... ;-)