Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Světová premiéra: nové trio Fiat Ducato, Peugeot Boxer a Citroën Jumper

Ondřej Láník Ondřej Láník 12. 5. 2006 • 21:39
39
Sergio Marchionne, člen správní rady společnosti Fiat a Jean-Martin Folz, president skupiny PSA Peugeot Citroën, se sešli s představiteli médií v továrně Sevel v Atessa (Chieti, Itálie), aby představili nejnovější výsledek spolupráce obou koncernů.

Spolupráce se zrodila už v roce 1978 s cílem vyvinout společnými silami lehký užitkový automobil. Velký obchodní úspěch znamenal v lednu 2002 prodloužení smlouvy až do roku 2017. Dohoda definuje způsoby vývoje a výroby dvou nových skupin lehkých užitkových modelů. První skupina modelů se právě představuje veřejnosti v továrně v italské Atesse. Druhá skupina se začne vyrábět od konce roku 2006 v továrně ve Valenciennes ve Francii, kde se zároveň vyrábějí také velká MPV značek Fiat, Lancia, Peugeot a Citroën.

V březnu 2005 byla podepsána další dohoda obou koncernů o vývoji a výrobě třetí skupiny vozů. Jedná se o nové malé dodávky, které se budou vyrábět pod vedením společnosti Tofas a za úzké spolupráce obou společností (PSA a FIAT) ve výrobním závodě v Burse (Turecko).

Právě před několika dny započala v továrně v Atesse výroba nové generace lehkých užitkových vozů. Jedná se o projekt s názvem X250, do něhož obě společnosti investovaly více než 1,1 miliardy euro.

Nový Fiat Ducato, Citroën Jumper a Peugeot Boxer navazují na úspěšné modely, které patřily po sedm let k evropské špičce ve své kategorii a jichž se celkem vyrobilo přes 2 miliony kusů.

Nová LUV nabízejí větší nákladový prostor, vyšší výkony, komfort na vysoké úrovni a nízké provozní nároky. Nová generace Ducat, Boxerů a Jumperů přebírá uspořádání hnacího ústrojí z předchozího modelu a výrobci budou pochopitelně opět nabízet velmi širokou škálu verzí. Zákazníci budou vybírat ze 3 rozvorů, 4 délek a 3 výšek karoserie, užitečným zatížením mezi 1000 a 2000 kg a 7 různými objemy nákladového prostoru.

Pod futuristicky tvarovanou kapotou bude vždy jeden ze čtyř šestnáctiventilových přeplňovaných čtyřválců common-rail o výkonech od 74 do 115 kW, kombinovaných s pětistupňovou nebo šestistupňovou převodovkou.

X250 bude mít kotoučové brzdy na všech kolech a podle cílového trhu také ABS, EBD, ASR a ESP. Nabízeny budou přední, boční a okenní airbagy.

Od roku 2007 budou montovány převodovky skupiny PSA Peugeot Citroën v továrně společnosti Fiat Auto v Cordobě v Argentině. Tyto převodovky jsou určeny pro vozy Peugeot a Citroën, které budou směřovat na jihoamerické trhy. Předpokládá se objem výroby 140.000 převodovek ročně, kontrakt byl podepsán na deset let.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku