Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Svolávací akce aut v roce 2017: Jaké byly hlavní příčiny? A která značka jich řešila nejvíc?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 3. 1. 2018
10
Databáze rychlého výstražného systému EU Rapex evidovala v roce 2017 celkem 260 nových svolávacích akcí. Nejživěji bylo překvapivě v autorizovaných servisech Mercedesu.

Rapex je zkratka rychlého výstražného systému Evropské unie, jenž informuje o nebezpečných spotřebitelských výrobcích nepotravinářského typu. V databázi bylo za loňský rok evidováno celkem 260 nových svolávacích akcí, do servisů bylo povoláno 244 modelů čtyř desítek značek.

Web Svolávačky.cz dal dohromady přehlednou tabulku všech svolávacích akcí tohoto roku. Trochu překvapivě je v jejím čele automobilka Mercedes-Benz, jež musela v loňském roce řešit 28 svolávaček, které se týkaly dvacítky modelů. Nejčastěji se trable řešily na vozech třídy E.

Následuje dvojice skupiny PSA – Citroën a Peugeot – shodně s 21 akcemi. O dvě méně řešil francouzský Renault, 15 svolávaček se tento rok týkalo Toyoty. V první desítce nalezneme ještě automobilky BMW (13), Fiat (10), Volkswagen, Ford a Land Rover (všichni 9).

Mladoboleslavská Škoda řešila v loňském roce tři svolávací akce. Modely Superb, Rapid a Yeti měly problémy s bezpečnostními pásy, u Octavie se zase řešilo přerušení dodávky proudu k ABS/ESC v případě tepelného přetížení.

Zatímco pohled na tabulku jednotlivých značek může překvapit, v případě jednotlivých problémů je to přesně naopak. V drtivé většině případů jsou totiž vozy svolávány kvůli airbagům a jejich součástem (181x). Následují trable s pohonnou jednotkou (54x) a v padesáti případech existuje riziko požáru.

EU Rapex: Nejvíce svolávacích akcí podle značek v roce 2017
PořadíZnačkaPočet svolávačekModelů
1.Mercedes-Benz2820
2.Citroën2115
3.Peugeot2112
4.Renault1912
5.Toyota1512
6.BMW1316
7.Fiat1011
8.Volkswagen915
9.Ford98
10.Land Rover95

Zdroj: Svolávačky.cz

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

treba airbag
Pallermo
| 5. 1. 2018
většina vyrobcu ma stejného dodavatele airbagu, takze plno akci se tykalo prave toho, pak třeba u nektere automobilky nasli zavadu na airbagu ještě v necem dalším, tak udelali další...zase bych ty svolavacky tak nehrotil, me svolali jen kvůli tomu, ze u nekterych modelu u pasu zapomeli dat plastovou záslepku bez vlivu na funkci, jen design...ale protože nevedeli kde všude to bylo, tak svolali všechny :-) nuda nuda nuda a nic neříkající proste....kamaráda nesvolala Skoda, prestoze mělo několik kusu vyrobni vadu na motoru...v tichosti to pak resili jednotlive...nejprve ze slevy na novy motor, nakonec se vyhadal novy zdarma se vsim vsudy....jo hold někdo něco prizna a někdo ne :-)
Mercedes
_MT_
| 4. 1. 2018
V RAPEXu se však řeší trochu jiné problémy. A plán automobilky na řešení musí uspokojit úřady. Úřadům v tomhle případě nejde o spolehlivost a obecně ochranu spotřebitelů, jde o bezpečí. V extrému můžou zakázat prodej. Pokud je problém dostatečně závažný, automobilka na výběr mít nebude. Někdy stačí problém odstranit v rámci pravidelného servisu. I proto tu máme méně svolávacích akcí než v USA.
Avatar - wakantanka
Mercedes
wakantanka
| 4. 1. 2018
Nechcem ti kazit radost, ale tebou popisane sa deje napriec znackami, cest vynimkam. Akurat niektore radsej urobia zvolavacku a niektore sa radsej tvaria ze nieje nikde ziaden problem.
Mercedes
PetrNovo
| 4. 1. 2018
Je to tak :-( Další, kdo doplácí na tuhle strategii a spojení s Frantíky je Toyota ;-\
[odkaz]
Avatar - rokyta.p
Mercedes
rokyta.p
| 4. 1. 2018
no jo ado, chce to němce nebo japonce cca 1980 - 1998 ;-)

zdejší, zcela záměrně zpiczené přihlašování vypisovaním celého dlouhého majlu je taky na recall, ale do bohnic 8-s no nic, aspoň nezapomenu důkladně poklikat u konkurence >:D