Švýcarská Hispano Suiza odhaluje produkční verzi Maguari HS1 GTC
Jedna ze dvou společností, které se nyní snaží vzkřísit slávu značky Hispano Suiza, se pochlubila snímky produkční verze svého vozu.
Švýcarská společnost Hispano Suiza Automobilmanufaktur AG, podobně jako španělská společnost Hispano Suiza, se v posledních letech opět snaží oživit jméno kdysi slavné španělsko-švýcarské značky novým modelem. Každá společnost k tomu ale přistupuje trochu jinak. Zatímco Španělé sázejí na elektřinu, ve Švýcarsku věří spalovacímu motoru.
První koncept společnost představila v roce 2010 a v roce 2019 pak následovala premiéra konceptu Hispano Suiza Maguari HS1 GTC, jehož finální produkční verze měla být představena v červnu 2020. K tomu bohužel kvůli pandemii nedošlo, přesto společnost dál pracovala na vývoji vozu.
Nyní se společnost pochlubila novými digitálně vytvořenými snímky produkční verze modelu MaguariHS1 GTC, jehož výroba by podle Daniela Baumgartnera, člena představenstva Hispano Suiza Automobilmanufaktur AG, měla být zahájena již v dubnu.
První vyrobený kus pak bude veřejnosti představen v posledním čtvrtletí tohoto roku na soukromých i veřejných akcích po celém světě, včetně evropských akcí Circuit Paul Richard ve Francii a Goodwoodu ve Velké Británii. První zákaznici se pak svých vozů dočkají v prvním čtvrtletí roku 2023.
A co vlastně nové snímky ukazují? Produkční vůz slibuje další evoluci po stránce designu, což je patrné například na předním nárazníku s výraznými nasávacími otvory, jehož tvary zřejmě musely být uzpůsobeny bezpečnostním předpisům.
Vůz má také větší splitter, menší zrcátka, nebo specificky tvarované koncovky výfukového systému. Kola zůstávají uchycena středovou maticí, přičemž dopředu automobilka umístila 22“ ráfky obuté do pneumatik 285/35 ZR22, zatímco vzadu jsou 23“ ráfky s pneumatikami 335/30 ZR23.
Vůz měří 5100 mm na délku, 2100 mm na šířku a 1250 mm na výšku, přičemž jeho hmotnost by se měla pohybovat okolo 1890 kg. Základem vozu je hliníkový rám, na kterém jsou karbonové a hliníkové panely. Uprostřed vozu je pak twin-turbo přeplňovaný 5,5litrový motor V10, který je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Nejvyšší výkon by se měl pohybovat okolo 883 kW (1200 k) a 1100 Nm točivého momentu, díky čemuž by měl vůz zrychlovat na stovku za 2,8 sekundy a pokračovat až k elektronicky omezené rychlosti 360 km/h. Schopnosti vozu by mu však měly dovolit překonat i hranici 400 km/h.