Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hispano Suiza Carmen Boulogne: Ještě extrémnější výkon, vzhled i cena

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Limitovaná edice inspirovaná motosportem přináší ještě extrémnější vzhled, výkon i cenu.

Zatímco minulý ročník ženevského autosalonu přinesl oficiální premiéru elektrického supersportu Hispano Suiza Carmen, letošní ročník měl nabídnout ještě extrémnější verzi Carmen Boulogne, která se inspirovala v motorsportu.

Poněkud výstřední sporťák tak zdobí karbonová karoserie s vrstvou bezbarvého laku, kterou doplňuje řada měděných doplňků - včetně rámečku masky, lemování oken nebo krytů zrcátek. Za pozornost stojí také nová litá kola v podbězích, která vzadu přišla o aerodynamický kryt. Automobilka tak prý chtěla zdůraznit sportovnost vozu.

Interiér by měl namísto luxusního GT připomínat spíše sportovní vůz, což podtrhuje celá řada úprav. Například hodnotně působící obložení dřevem by mělo vystřídat čalounění černou Alcantarou. Řidič pak bude usazen v karbonových sedačkách čalouněných kombinací kůže a Alcantary, kterou decentně rozbíjí oranžové a měděné detaily.

Po technické stránce nabídne interiér například infotainment s úhlopříčkou 10.1 palce, digitální přístrojový štít, bezdrátové nabíjení telefonu nebo audiosystém s šesti reproduktory a subwooferem.

Automobilka však dodává, že interiér nabídne prakticky neomezené možnosti úprav podle vkusu zákazníka. Od různých odstínů kůže, přes barvy doplňků a podsvícení až po unikátní parfém pro interiér.

Tím nejzajímavějším na sportovní variantě však bude pohonná jednotka, která se skládá ze dvou elektromotorů pohánějících zadní nápravu. Jejich kombinovaný výkon totiž dosahuje působivých 820 kW (1.115 k) a 1.600 Nm točivého momentu.

Oproti standardní Carmen tak Boulogne dostalo 70 kW (95 k) k dobru, ovšem tím to neskončilo. Automobilka přepracovala podvozek, odlehčila některé komponenty a instalovala karbonovou střechu, díky čemuž klesla váha vozu na finálních 1.630 kilogramů (oproti Carmen mínus 60 kg).

Výsledkem by tak měla být akcelerace z 0 na 100 km/h pod 2.6 sekundy a maximální rychlost až 290 km/h – tedy o 40 km/h více, než nabízí standardní Carmen. Ovladatelnost by pak kromě upraveného podvozku měly zlepšit i nové karbonkeramické kotouče o průměru 380 mm, do kterých se zakusují šestipístkové třmeny.

Elektromobil je napájen z Li-ion-polymerové baterie o kapacitě 80 kWh, která by měla nabídnout dojezd okolo 400 kilometrů na jedno nabití. Díky podpoře rychlonabíjení se standardem CCS2 je navíc možné baterii dobít z 30 na 80 procent pod 30 minut.

Výroba extrémního sportovního elektromobilu Hispano Suiza Carmen Boulogne bude omezena na pouhých pět kusů, přičemž cena jednoho začíná od 1.65 milionu euro (cca 41.7 mil Kč). Zahájení dodávek je naplánováno až na rok 2022.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme