Tahle Dacia klame tělem. Nenápadná karoserie ukrývá 450 koní a pohon všech kol

Dacia Logan 1.8T
Dacia Logan 1.8T
Dacia Logan 1.8T
Dacia Logan 1.8T
11 Fotogalerie
Diskuze (0)

Jaké přívlastky se vám vybaví, když se řekne "Dacia Logan"? Tušíme, že výrazy jako "rychlá" a "výkonná" mezi nimi nebudou.

A platí to asi pro všechny tři generace tohoto kompaktního sedanu. Nás však dnes bude zajímat generace první, konkrétně jedno auto ve verzi po faceliftu, které jezdí v Rumunsku. K tomuto kousku se totiž zmíněná přídavná jména dokonale hodí.

Tmavě modrý sedan, patřící mladému nadšenci jménem Valentin Georgian, prošel řadou úprav. Ty nejvýraznější představuje výměna pohonného ústrojí a jeho následné "ladění".

Valentin pod přední kapotu uložil legendární, turbodmychadlem přeplňovaný 20ventilový zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru, který známe ze starších modelů koncernu Volkswagen.

Motor kromě jiných modifikací dostal větší turbo a podle majitele nyní poskytuje maximální výkon okolo 450 koní a nejvyšší točivý moment přes 500 N.m. Zajímavá pak je také zástavba pohonu všech kol, Georgian hovoří o systému Haldex.

Bohužel nevíme, jaký motor se pod kapotou tohoto exempláře ukrýval původně, ale i kdyby upravená jedna-osmička nahradila pro první generaci nejsilnější dostupnou jednotku, jde o brutální výkonový skok. Nejvýkonnější motorizací byla benzinová šestnáctistovka o výkonu 111 koní a krouťáku 152 N.m.

Dá se očekávat, že Valentin vedle pohonného ústrojí věnoval pozornost také dalším částem auta, zejména podvozku a brzdám. Na některých dostupných fotkách jsou ostatně vidět brzdové třmeny s nápisem Alfa Romeo. A všimnout si můžeme také lepivých pneumatik.

Netradiční Logan s přebytkem výkonu a pohonem všech kol je mimochodem aktuálně na prodej. Majitel za něj žádá 11 tisíc eur, což je v přepočtu asi 280 tisíc korun.

 

Začít diskuzi