Tahle Dacia klame tělem. Nenápadná karoserie ukrývá 450 koní a pohon všech kol
Jaké přívlastky se vám vybaví, když se řekne "Dacia Logan"? Tušíme, že výrazy jako "rychlá" a "výkonná" mezi nimi nebudou.
A platí to asi pro všechny tři generace tohoto kompaktního sedanu. Nás však dnes bude zajímat generace první, konkrétně jedno auto ve verzi po faceliftu, které jezdí v Rumunsku. K tomuto kousku se totiž zmíněná přídavná jména dokonale hodí.
Tmavě modrý sedan, patřící mladému nadšenci jménem Valentin Georgian, prošel řadou úprav. Ty nejvýraznější představuje výměna pohonného ústrojí a jeho následné "ladění".
Valentin pod přední kapotu uložil legendární, turbodmychadlem přeplňovaný 20ventilový zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru, který známe ze starších modelů koncernu Volkswagen.
Motor kromě jiných modifikací dostal větší turbo a podle majitele nyní poskytuje maximální výkon okolo 450 koní a nejvyšší točivý moment přes 500 N.m. Zajímavá pak je také zástavba pohonu všech kol, Georgian hovoří o systému Haldex.
Bohužel nevíme, jaký motor se pod kapotou tohoto exempláře ukrýval původně, ale i kdyby upravená jedna-osmička nahradila pro první generaci nejsilnější dostupnou jednotku, jde o brutální výkonový skok. Nejvýkonnější motorizací byla benzinová šestnáctistovka o výkonu 111 koní a krouťáku 152 N.m.
Dá se očekávat, že Valentin vedle pohonného ústrojí věnoval pozornost také dalším částem auta, zejména podvozku a brzdám. Na některých dostupných fotkách jsou ostatně vidět brzdové třmeny s nápisem Alfa Romeo. A všimnout si můžeme také lepivých pneumatik.
Netradiční Logan s přebytkem výkonu a pohonem všech kol je mimochodem aktuálně na prodej. Majitel za něj žádá 11 tisíc eur, což je v přepočtu asi 280 tisíc korun.