Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahle Škoda Favorit ukrývá pod kapotou šestiválec VR6. A je zrovna na prodej

Jan Zajíc
Diskuze (7)

Škodu Favorit máme spojenou s 1,3litrovým čtyřválcem, který v nejvýkonnějším provedení poskytoval maximálně 50 kW.

Pokud byste chtěli víc, museli byste sáhnout po úpravách nebo rovnou výměně motoru. Druhá možnost se evidentně zalíbila jednomu mladíkovi z Maďarska.

Kristóf Rádai totiž vzal Favorit z roku 1991 a pod přední kapotu nacpal 2,8litrový šestiválec. Sáhl přitom po zajímavé jednotce VR6 automobilky Volkswagen.

VW svůj první šestiválec uvedl v roce 1991. Vzhledem k potřebě umístit jej napříč i pod kapotu kompaktního Golfu třetí generace a jeho derivátů zvolili tvůrci neobvyklé uspořádání s velmi úzkým rozevřením řad válců 15 stupňů.

Válce tak byly v bloku uspořádány "cik-cak". Z hlediska výrobních nákladů bylo důležité, že takto uspořádanému motoru stačí pouze jedna hlava - na rozdíl od vidlicových agregátů, které potřebují dvě.

První provedení motoru VR6 se nejprve dostalo pod kapoty modelů Passat a Corrado, brzy následoval také Golf. Tato verze v Golfu poskytovala maximální výkon 129 kW (někdy se uvádí také 128 kW) při 5800 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 235 N.m při 4200 min-1. Golf s tímto motorem akceleroval z klidu na stovku za 7,5 sekundy a rozjel se až na 240 km/h.

Instalace VR6 do "fáčka" si jistě vyžádala spoustu různých úprav, majitel vozu však na naše dotazy ohledně modifikací a techniky neodpověděl. K dispozici tak máme jen video natočené pro YouTube kanál Darkfly Vlog, které je ovšem v maďarštině...

Upravenou škodovku si však díky němu alespoň můžeme prohlédnout poměrně důkladně a především i v akci. Vlastník dokonce svolil k měřenému pokusu o akceleraci z nuly na sto. Nejlepší čas 12,5 sekundy není zrovna ohromující, na výsledku se ovšem jistě podepsaly potíže předních kol (s výrazným negativním odklonem) s trakcí.

Favorit s motorem VR6 je každopádně aktuálně na prodej. Kristóf Rádai za něj žádá 20.000 eur, což je v přepočtu asi 510 tisíc korun.

Jan Zajíc
Diskuze (7)

Doporučujeme

30. 9. 2021 11:48
Re: bomba
Přesně, ten motor váží tak půlku toho, co celý Favorit... Kdyby tam radši vrazil 1.6/92kW z Pola GTI - sice je výkon o třetinu menší, ale není o tolik těžší, než sériová 1.3 a mnohonásobně jednodušší na přestavbu (díky sériovým dílům z Felicie 1.6) - vypadalo by to více, jako sériový vůz a ne jako Bastl.
Avatar - žlababa
30. 9. 2021 10:51
Re: bomba
Na první pohled je patrné, že výrazně těžšímu motoru nepřizpůsobil podvozek, takže následkem přetíženého předku má kola rozcapená jak vysloužilá prostitutka stehna.
Hádám, že nedotáčivost toho zázraku bude ještě asi desetkrát větší, než u seriovky.
Avatar - Roman Horký
30. 9. 2021 08:00
Elektropygus říká: Náskok
díky technice
29. 9. 2021 22:49
Re: bomba
12,51 s vr6? To mu slo na 3 valce?
29. 9. 2021 20:38
no to je
de*bil. vlastne to jsou vsichni skodade*bilfans