Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Favorit
Škoda Favorit
Škoda Favorit
Škoda Favorit
11 Fotogalerie

Tahle Škoda Favorit ukrývá pod kapotou šestiválec VR6. A je zrovna na prodej

Škodu Favorit máme spojenou s 1,3litrovým čtyřválcem, který v nejvýkonnějším provedení poskytoval maximálně 50 kW.

Pokud byste chtěli víc, museli byste sáhnout po úpravách nebo rovnou výměně motoru. Druhá možnost se evidentně zalíbila jednomu mladíkovi z Maďarska.

Kristóf Rádai totiž vzal Favorit z roku 1991 a pod přední kapotu nacpal 2,8litrový šestiválec. Sáhl přitom po zajímavé jednotce VR6 automobilky Volkswagen.

VW svůj první šestiválec uvedl v roce 1991. Vzhledem k potřebě umístit jej napříč i pod kapotu kompaktního Golfu třetí generace a jeho derivátů zvolili tvůrci neobvyklé uspořádání s velmi úzkým rozevřením řad válců 15 stupňů.

Válce tak byly v bloku uspořádány "cik-cak". Z hlediska výrobních nákladů bylo důležité, že takto uspořádanému motoru stačí pouze jedna hlava - na rozdíl od vidlicových agregátů, které potřebují dvě.

První provedení motoru VR6 se nejprve dostalo pod kapoty modelů Passat a Corrado, brzy následoval také Golf. Tato verze v Golfu poskytovala maximální výkon 129 kW (někdy se uvádí také 128 kW) při 5800 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 235 N.m při 4200 min-1. Golf s tímto motorem akceleroval z klidu na stovku za 7,5 sekundy a rozjel se až na 240 km/h.

Instalace VR6 do "fáčka" si jistě vyžádala spoustu různých úprav, majitel vozu však na naše dotazy ohledně modifikací a techniky neodpověděl. K dispozici tak máme jen video natočené pro YouTube kanál Darkfly Vlog, které je ovšem v maďarštině...

Upravenou škodovku si však díky němu alespoň můžeme prohlédnout poměrně důkladně a především i v akci. Vlastník dokonce svolil k měřenému pokusu o akceleraci z nuly na sto. Nejlepší čas 12,5 sekundy není zrovna ohromující, na výsledku se ovšem jistě podepsaly potíže předních kol (s výrazným negativním odklonem) s trakcí.

Favorit s motorem VR6 je každopádně aktuálně na prodej. Kristóf Rádai za něj žádá 20.000 eur, což je v přepočtu asi 510 tisíc korun.