Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

David Bureš David Bureš 22. 11. 2017
12
15
Zobrazit náhledy (12)
XING Mobility Miss R XING Mobility Miss R XING Mobility Miss R XING Mobility Miss R XING Mobility Miss R XING Mobility Miss R XING Mobility Miss R
Tak to netrvalo dlouho! Jen krátce po představení nové generace Tesly Roadster přichází auto, které chce být ještě rychlejší než ona. Opravdu má šanci na realizaci?

Čínským firmám se stále někdy vysmíváme, že pořád stavějí kopie západních automobilů. Zároveň ale nelze přehlédnout fakt, že jsou stále schopnější a jejich díla mají těm západním blíže a blíže. Jelikož je v nejlidnatější zemi světa teď kvůli smogu kladen velký důraz na elektrický pohon, tamější společnosti se mu detailně věnují. A neváhají si vyšlápnout i na toho největšího propagátora elektromobilů, Teslu!

Čínská firma XING Mobility totiž aktuálně pracuje na automobilu, který chce překonat v rychlosti nedávno odhalenou druhou generaci Tesly Roadster. Ta podle prohlášení amerického výrobce zvládne zrychlit z 0-96 km/h za 1,9 sekundy. Dílo XING Mobility, nazývané přezdívané Miss R, ale chce být ještě rychlejší, údajně zrychlí z 0-100 km/h za 1,8 sekundy!

360p720p

Prohlášení Číňanů ale přece jen musíme brát s rezervou. Zatímco Tesla Roadster při svém odhalení skutečně dokázala, že avizované schopnosti zvládá, XING Miss R je zatím ve fázi vývoje. K dispozici jsou jen nákresy vzhledu auta, jehož prototyp má za sebou zatím jen první jízdu. A při ní působil dost nedokončeně, neměl ani hotovou svoji karoserii.

Třeba ale zbytečně pochybujeme a XING dotáhne projekt do konce. Samotné udávané parametry automobilu oficiálně nazvaného XING Mobility 1 Megawatt totiž vyrážejí dech. Čínská střela má nabídnout výkon 1.000 kW, tedy jeden megawatt, jak ostatně naznačuje její název. Na dvoustovku má být katapultována za 5,1 sekundy a má jet maximálně přes 270 km/h.

Tvůrci o voze s přezdívkou Miss R tvrdí, že je inspirováno světem rallye. Proto svým vzhledem připomíná závodní speciály, a proto autoři tvrdí, že Miss R zvládne jezdit nejen na silnici a na závodní trati, ale také mimo ni.

Právě tím se vyhraňuje proti díle Tesly. XING navíc tvrdí, že na rozdíl od americké automobilky nechce auta stavět, ale pouze dodávat elektrické pohonné systémy pro výrobce osobních nebo užitkových aut. XING Miss R tak má sloužit hlavně k propagaci firmy a jejích schopností.

Společnost vyzdvihuje hlavně svůj patentovaný systém chlazení baterií. XING nabízí bateriové moduly 42 lithium-iontových článků připomínajících Lego (Miss R má celkem 98 modulů s 4.116 články), které jsou uloženy ve speciální kapalině nazvané 3M Novec 7200. Ta výtečně přenáší teplo, je nehořlavá a netoxická. Na rozdíl od výrobců elektromobilů pak XING nechce jít cestou dobíjení baterií, ale možností jejich rychlé výměny. Účinný systém umožní vyměnit akumulátor za pouhých pět minut.

I přes svoji hlavní roli v podobě propagace firmy XING míří Miss R do výroby. Společnost hodlá postavit 20 exemplářů tohoto extrémního auta s cenovkou stanovenou na jeden milion dolarů (asi 22 milionů korun). Prodej vozu má odstartovat v roce 2019 poté, co má být prototyp vozidla během příštího roku pečlivě otestován, a to včetně vysokorychlostních zkoušek. Vedle toho chce XING své baterie nabídnout výrobcům elektrických autobusů, elektroskútrů i dalších vozidel s elektrickým pohonem.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Game changer
| 24. 11. 2017
No ale je to celkem reprezentativní vzorek "neodborné" technické veřejnosti. To znamená veřejnosti, která alepoň trochu tuší co technika znamená. Ono je to ale podobné i na dalších webech. A na těch všeobecných portálech je to ješté o třídu horší. Takže se obávám, źe místní diskuze je reálným obrazem rozhledu neodborné technické veřejnosti, ze které ovšem vyvěrá i názor odborné technické veřejnosti - viz přístup vedení evropských automobilek nebo energetických koncernů k elektromobilitě. Vše to spolu souvisí.
Avatar - JDM
Elektroauta umí každej trouba
| 23. 11. 2017
jo přesně tak prostě koupíš nějakou halu od ČSAD , zaměstnáš pár absolventů a začneš bouchat ty elektroauta ... pohodička škoda že mě to nebere je to moc jednoduchý jinak už bych měl taky svojí továrnu ...
Game changer
| 23. 11. 2017
zdejsi diskuteri jsou tak smesne minoritne mala skupinka, ze je to asi jako 1 hlas na stadionu pri Super Bowlu :-! vpodstate zde diskutuje tak 50, maximalne 100 stejnych lidi >:D
Game changer
| 23. 11. 2017
No jo. Je výhoda být velkým diktátorem. Čína stanovila povinné kvóty na výrobu bezemisních aut, tedy elektromobilů. A začnou platit již příští rok a stanovují podí elektromobilů natvrdo. Všichni sklapli kufry, evropské automobilky neřekly ani popel a uzačali chystat masivní výrobu elektromobilů. EU chtěla reagovat stejným postupem. Ve veřejnosti se proti EU nařízení zvedl odpor a v EU parlamentu si automobilky vylobbovaly nezávazné kvóty a platnost někdy příští pětiletku. Mysleli, že vyhráli, ale bude jim to prd platný, protože Čína změní celý světový trh. Tak to jsou ty rozdíly mezi diktaturou a demokracií v hospodářské oblasti.
Game changer
| 23. 11. 2017
Problem je ten, že my "občané" s tím nic dělat nechceme. Naopak, proti všemu novému tu vládne právě mezi občany tuhý odpor. Podívej jen podle sebe. Několik let tady přinášíš informace o elektromobilech nebo OZE. A z nich je zřejmé, že zásadní změna jak energetiky tak automobilového průmyslu už začala. Přesto zástup diskutérů, kteří ti zuřivě oponují neslábne. Technická úroveň a progresivita a z toho plynoucí prosperita státu vychází z těch nejnižších pater - ze vzdělání a rozhledu technické veřejnosti. Nestaneme se nikdy Japonskem, nebo Koreou, dokud proti všemu novému povládne tak tuhý odpor právě mezi technickou veřejností. Oblíbený terč všech problémů - EU za to opravdu nemůže. Je to v nás.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku