Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Takřka dvojnásobný dojezd. Skotská firma uvádí powerbanky pro elektrické dodávky

Daniel Fuglevič
Diskuze (18)

Modulární powerbanka nezabere v nákladovém prostoru dodávky mnoho místa, nabíjet přitom může i další vozidla.

Každá vteřina strávená nabíjením je ztracenou vteřinou v rámci produktivity. Tímto způsobem propaguje skotská společnost TUAL svůj projekt powerbank pro elektrické dodávky. Se zaměřením na lehká užitková vozidla chce být průkopníkem technologie, která má řidičům usnadnit práci a vyřešit možné komplikace se současných dojezdem elektro dodávek či nedostatečnou infrastrukturou veřejných nabíječek.  

Společnost uvádí, že potřeby řidičů a majitelů flotil elektrických dodávek dnes nelze ze strany výrobců a dostupné technologie zcela naplnit. Nedostatky má vyřešit právě dodatečný bateriový modul, který ve formě velké powerbanky prodlouží vozu dojezd, jestliže tovární baterie nebude na trase stačit a řidič by musel vyhledat veřejné nabíjecí místo nebo se vrátit do depa.

Video se připravuje ...

Powerbanka umístěná na výšku za přepážkou kabiny má plochou kompaktní konstrukci, aby co nejméně omezila objem nákladového prostoru. Konstrukce připevňující modul k vozu je dle TUAL univerzální bez ohledu na značku či model dodávky, přičemž nabízí možnost rychlého vyměnění powerbanky do 90 vteřin.

Rozsáhlá kompatibilita je zmíněna taky po stránce připojení sekundárního zdroje energie k elektrickému ústrojí vozu (DC-DC CCS), přičemž v tuto chvíli nabízí firma powerbanky o kapacitě až 60 kWh. V kontextu například Fordu E-Transit, jehož vlastní baterie nabízí využitelnou kapacitu 68 kWh pro dojezd 309 km, se tak může dojezd dodávky takřka zdvojnásobit.

Mimo to lze integrovanou powerbanku v dodávce využít i pro externí nabíjení vozidel či dalších zařízení – zastupující dnes stále více rozšiřovanou funkci V2V (Vehicle-to-Vehicle). Externí nabíjení je možné výkonem 7 až 22 kW a powerbanka je vybavena dotykovým displejem pro kontrolu a možnou úpravu procesu nabíjení.

Cenovku powerbanky, respektive jejího zabudování do vozu, zatím společnost nezveřejnila.

Daniel Fuglevič
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - Pepa_007
23. 4. 2024 22:35
Re: ???
Pochopitelně vozí. Jen jsou za to pěkné pokuty. A nehoda s 500kg zboží volně složeného - nechci zkusit.

Tohle musí mít certifikaci.
23. 4. 2024 16:35
Re: ???
Tak celkově přídavná baterie nedává v dodávce smysl, dost snižuje už tak nízké možné zatížení nákladem a zvýší celkovou (už tak dost vysokou) cenu auta = nezaplatí se to ;-)
Avatar - Stejsn
23. 4. 2024 15:31
Re: Demence elektropošuků narůstá hyperbolicky
Naftová přípojná elektrocentrála s názvem "range extender" ovšem zatím naprosto vede ;-)
Avatar - Barry Lyndon
23. 4. 2024 15:26
Re: Aha,
Jako taky si myslím, že je to spíš pitomost, na druhou stranu to může dávat smysl u firmy, co by na to měla logistiku (dobíjení + výměny) a vzala tak samotné EV jen s malou vlastní baterkou a k tomu tuhle přídavnou (s výměnou za 90 s). Jak je ale málo uživatelů elektrických dodávek, tak těhto bude ještě o tak o řád až dva řády míň... :-)
Avatar - Barry Lyndon
23. 4. 2024 15:22
Re: ???
Jako že jiný obdobně těžký věci se v dodávkách nevozí? Často pak i relativně volně ložený... :-)