Takto se testuje nový Mercedes-Benz A. Nebojí se sněhu, ani jízdy bokem!
Mercedes-Benz třídy A se v třetí generaci přeměnil z crossoveru do klasického kompaktního hatchbacku s pěti dveřmi. U této koncepce „baby benz“ zůstane i v nadcházející čtvrté generaci. Ta se představí v letošním roce, když Mercedes už začíná lákat na její příchod. Prvně k vidění má být na březnovém ženevském autosalonu.
Po zveřejnění prvních fotografií interiéru automobilka zveřejnila krátké video odhalující zákulisí vývoje. Jak je ze snímku patrné, chystané áčko s interním označením W177 prošlo také náročným testováním v mrazivém Švédsku. Tam si vyzkoušelo působení chladného počasí i jízdu na kluzkém povrchu. Testovalo se jak ve speciálním klimatickém tunelu, tak v reálném prostředí.
V rámci čtyři roky trvajícího vývoje přitom automobilka netestovala nové áčko jako celek, ale zaměřovala se i na jeho nové agregáty. Součástí nabídky totiž bude nová zážehová třináctistovka vyvinutá ve spolupráci s aliancí Renault-Nissan. Ta ji už nasadila v Renaultu Scénic. Počítá se i s novou verzí AMG A 35, která doplní silnější provedení v podobě nástupce dnešního AMG A 45.
Základem bude vylepšená platforma MFA s pohonem předních (nebo všech) kol ze stávající generace. Áčko však mezigeneračně vyroste, což zvětší vnitřní prostor, a to jak pro posádku, tak pro zavazadla. Design má vycházet z loňské studie Concept A Sedan, která naznačila i rozšíření nabídky o tříprostorovou variantu. Hlavním znakem má být méně záhybů a složitých linií, které nahradí jednodušší, čistší křivky.