Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata Nano s turbodieselem se představí v únoru na Auto Expo

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Nejlevnější auto světa Tata Nano se stále vyrábí. Konečně dostane sériový turbodiesel. Indický výrobce představí i větší modelovou řadu.

Výstava Auto Expo se již blíží, v pořadí dvanáctý ročník se koná od 7. do 11. února 2014. Tata si na domácí půdu do Dillí připraví několik novinek. Ta nejvýznamnější se týká řady Nano, v současnosti nejlevnějšího auta světa. Aktuálně se vyrábí se zážehovým dvouválcem 624 cm3 o výkonu 28 kW. Při provozu na stlačený zemní plyn (CNG) má motor o 4 kW méně. Třetí motorickou verzí se stane již dříve avizovaný diesel, dokonce s turbodmychadlem. Jedná se také o dvouválec, ale objemu přesného 0,8 l, který dává 33 kW. Tabulková spotřeba by se měla pohybovat mezi 2,5 až 2,8 litry nafty na 100 km. To pochopitelně z Nana dělá v tuhle chvíli nejúspornější naftové auto světa. Reálné hodnoty budou ale určitě vyšší, někde kolem čtyř litrů, možná i výše.

O tom, zda se indická lidovka začne konečně prodávat i v Evropě, nepadlo zatím ani slovo. Mělo se tak stát po několika odkladech právě letos. Automobilka dokonce hledá lokalitu pro výrobu na starém kontinentu, konkrétně v jeho východní části, ale zatím nejsou známy žádné výsledky. Nano mělo premiéru už před šesti lety, v lednu 2008, prodávat se však začalo až v dubnu 2009. V listopadu 2011 dostalo menší úpravy podvozku a zvýšený výkon motoru (původně měl 26 kW). Loni v létě prošlo decentní modernizací a dočkalo se rozšíření výbav. Prototyp evropské verze byl vystaven přitom už v Ženevě 2009.

Tata Motors také finišuje vývoj nových malých hatchbacků a sedanů projektu Falcon. Oba sdílí platformu X1 s druhou generací Visty a modelem Manza. Design hatchbacku byl navržen v Evropě. Dostane nový benzinový motor s turbodmychadlem o objemu 1,2 l a přeplňovaný naftový MultiJet 1,3 l od Fiatu. Oba se nejspíš stanou jejich nástupci, sedan vystřídá právě zmíněnou Manzu. Délkou se má vejít pod čtyři metry a motory bude sdílet s hatchbackem. Výkon zážehového turboagregátu však má být vyšší, určitě přes 73 kW. Oba modely se objeví na indickém trhu ještě letos, zřejmě až v závěru roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)