Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra na veletrhu BAUMA 2013

Tatra 815
Tatra 815
3 Fotogalerie
Diskuze (5)
Kopřivnická automobilka se poprvé s novým majitelem účastní prestižního veletrhu, kterým je mezinárodní stavební výstava BAUMA 2013.

Stroje značky Tatra se ve dnech od 15. do 21. dubna 2013 představují návštěvníkům 30. ročníku mezinárodního veletrhu stavební i těžařské techniky a nákladních vozidel BAUMA 2013 v Mnichově.

Tatra Trucks společně s německými dealery Gerhard Friedrich Metallbau und Fahrzeugehandel a DAF Berlin Nutzfahrzeuge Vertriebs- und Service GmbH prezentuje v hale B na stánku číslo 303 vrcholné modely svého výrobního programu.

Nejmodernější modelovou řadu těžkých nákladních vozidel Tatra Phoenix zastupuje čtyřnápravový stavení sklápěč, který je nabízen ve standardní konfiguraci 8x8 a odlehčené variantě 8x6. Tento stroj kombinuje nejnovější verzi podvozku tradiční kopřivnické koncepce s komponenty od zahraničních dodavatelů. Sklápěcí nástavby dodávají výrobci, jako je například MEILLER nebo dynamická slovenská firma VS-mont.

Kapalinou chlazené vznětové šestiválce PACCAR MX-13, jimiž je Phoenix poháněn splňují emisní normu Euro V a jsou připraveny vyhovět i normě Euro VI. Ta vstoupí v platnost se začátkem příštího roku.

Speciální těžká nákladní vozidla značky Tatra v Mnichově reprezentuje důlní stavební vůz TATRA 815-732R90/39 8x8.1 R (1+3) se stavební nástavbou Fliegl s výtlačným systémem zajišťujícím efektivní vyprázdnění nákladového prostoru korby bez nutnosti jejího sklápění.

Zákaznický požadavek nízké celkové výšky vozidla vedl k použití varianty standardního podvozku modelové řady T 815-7 s kompaktní nízkou kabinou a výše zmíněnému systému obsluhy vyprazdňování nákladní nástavby.

K pohonu tohoto vozidla slouží vzduchem chlazený vidlicový osmiválec Tatra, splňující emisní normu Euro V. Pohonná jednotka o výkonu 325 kW a točivém momentu 2100 N.m spolupracuje s automatickou šestistupňová převodovka Allison 4500 a dvoustupňová přídavná převodovka Tatra. Vozidlo je vybaveno elektrickým retardérem Telma.

Čtyřnápravový podvozek s rozvorem náprav 3900 mm + 1450 mm + 1660 mm (uspořádání 1+3), nosností náprav 9 t, 2 x 16 t a 9 t má řiditelnou první a poslední nápravou. Řízení poslední zadní nápravy je elektrohydraulické systému VSE. Systém pracuje se zatáčením zadní nápravy do rychlosti vozidla 40 km/h, v případě nutnosti se automaticky náprava vystředí do nulové polohy – funkce „safety“.

Odpružení první a poslední nápravy zajišťují vzduchové vaky a u druhé a třetí náprava je využita těžká varianta kombinovaného systému KING FRAME s pneumatikami 16.00 R20 na první a poslední nápravě a 24 R21 na druhé a třetí nápravě.

Dvoumístná RHD kabina Tatra 815-7 s integrovanou ochranou ROPS/FOPS (zesílená střecha a konstrukce kabiny s odpovídajícím uložením) je nutná pro bezpečný provoz v důlních prostorech.

Vozidla modelové řady T 815-7 6x6, 8x8 a 10x10 jsou určena pro prodej primárně na australském kontinentu, společnost Tatra Trucks je však schopna nabídnout podvozky tohoto typu i pro ostatní trhy.

Vstoupit do diskuze (5)