Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra rozšiřila svou síť dealerů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Kopřivnická automobilka má od letošního ledna nového partnera své dealerské sítě, kterým je firma P&L, s.r.o. se specializací na obchod se zemědělskou technikou.

Rozšíření dealerské sítě Tatry o společnost P&L, s.r.o. souvisí s chystaným vstupem modelu Agrotahač 6x6 na trh, plánovaným na druhou polovinu tohoto roku. Ještě předtím se model odhalený poprvé na podzim loňského roku představí veřejnosti v expozici P&L, s.r.o.na výstavě Techargo konané ve dnech 30.3. až 3.4. na brněnském výstavišti.

Společnost P&L, s.r.o., jejíž centrála je v Biskupicích u Luhačovic, má síť deseti provozoven v České republice a na Slovensku. Vedle obchodu se tato firma věnuje i vlastní produkci strojů specializovaných na pěstování kukuřice a disponuje více jak dvaceti lety zkušeností z prodeje a servisu zemědělských strojů.

Na výstavě Silva Regina 2014, pořádané v Brně ve stejném termínu jako Techargo, bude prezentovat vozidla značky Tatra také další autorizovaný dealer, společnost Serviscentrum Vysočina. Na své venkovní ploše představí soupravu na vývoz dřeva z lesa (tahač s oplenovým návěsem) a podvozek Tatra Phoenix s výměnným systémem nástaveb pro zemědělství.

Tatra Agrotahač 6x6 je výsledkem společného vývoje kopřivnické automobilky s Rolnickou společností Lesonice a.s. a vychází z tradiční tatrovácké koncepce s podvozkem, jehož základem je centrální nosná roura s výkyvnými polonápravami. Vozidlo se vzduchovým odpružením má oproti klasickému nákladnímu Phoenixu 6x6 zkrácený rozvor mezi první a druhou nápravou na 3.060 mm, zatímco mezi druhou a třetí má rozvor 1.450 mm.

Celková délka stroje je 6.965 mm, šířka 2.600 mm a výška 3.250 mm. Standardem jsou pro všechny tři nápravy pneumatiky o rozměrech 445/65 R22,5, ale Tatra doporučuje obutí v podobě širokých nízkotlakých traktorových pneumatik 500/60 R22,5 vpředu a 600/50 R22,5 vzadu.

Na přání je k dispozici poslední řiditelná náprava s elektrohydraulickým systémem ovládání do rychlosti 40 km/h. Tato náprava zmenšuje vnější poloměr otáčení, který v kombinaci s návěsem s řiditelnými nápravami zlepšuje manévrovatelnost s vozidlem a zamezí jeho nežádoucímu smykování, které opotřebovává pneumatiky a udusává půdu na poli.

Pohon tahače zajišťuje kapalinou chlazený šestiválec Paccar MX340 o objemu 12,9 l, splňující emisní normu Euro 5. Tato pohonná jednotka je pro tahač k dispozici s výkony 265 kW, 300 kW a 340 kW v kombinaci s manuální 16stupňovou převodovkou ZF, automatizovanou 16stupňovou převodovkou ZF AS-Tronic nebo 6stupňovou automatickou převodovkou značky Allison. Všechny nabízené varianty převodovek lze na přání vybavit integrovaným retardérem.

Vozidlo je vybaveno čtyřmi na sobě nezávislými brzdovými systémy – provozním, nouzovým, parkovacím a motorovým. Na přání je k dispozici kompresní brzda MX Engine Brake. Pro kabinu je nabízena ochrana ROPS/FOPS (bezpečnost kabiny při převrácení). Součástí výbavy tahače je výškově stavitelný zadní traktorový závěs a dvoupalcová točnice. Příď je přizpůsobena pro montáž předního neseného nářadí. V nabídce je i kompletní hydraulika s výstupy v přední i zadní části.

Ve srovnání s vozidly s tuhými nápravami dosahuje tahač značky Tatra v terénu vyšší rychlosti, což znamená, že je schopen za stejnou dobu absolvovat větší počet jízd. Rozložení zatížení váhy návěsu na zadní nápravy vozidla s konfigurací 6x6 oproti 4x4 umožňuje vyšší nosnost návěsu, a tím dále zvyšuje produktivitu přepravy.

Zahájení sériové výroby Agrotahače plánuje kopřivnická automobilka na druhou polovinu letošního roku v návaznosti na spuštění výroby vozidel splňujících emisní normu EURO VI. Výroba tohoto modelu by měla rozšířit přítomnost značky Tatra v zemědělství, v němž jsou její vozidla několik let úspěšně používána jako nosiče výměnných zemědělských nástaveb.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)