Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra T 815-7 s podvozkem 12x8 pro vrtaře

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 10. 12. 2014 • 20:50
10
4
Zobrazit náhledy (10)
Tatra 815 Tatra 815 Tatra 815 Tatra 815 Tatra 815
Společnost Tatra Trucks odhaluje další vozidlo, za jehož vznikem stojí specifické požadavky klienta.

Kopřivnická automobilka již dávno není výrobcem tisícikusových sérií a v současnosti se mimo jiné specializuje i na výrobu jednotlivých exemplářů vozidel upravených přesně podle přání jejích budoucích majitelů a uživatelů.

Na tuto skutečnost se společnost Tatra Trucks rozhodla v letošním roce upozornit spuštěním seriálu, v němž prostřednictvím fotografií a základních informací představuje takto vyrobená vozidla.

Prvním takto představeným vozem byl čtyřnápravový speciál pro zemědělce a následně černý sklápěč pro klienta z Norska. Obě tato vozidla vycházela z modelové řady Phoenix, která nyní nastupuje v modernizované podobě s motory Euro 6.

Ve třetím dílů svého seriálu představuje kopřivnická automobilka speciál na bázi řady T 815-7, který byl v loňském roce vyvinut a vyroben na základě požadavků italského výrobce vrtné soupravy.

Základní požadavek ze strany klienta představovala nízká stavba vozidla a povinnost registrace celého kompletu do běžného provozu, i když s výjimkami ohledně celkové hmotnosti a rozměrů.

S ohledem na plnění legislativních požadavků na zatížení jednotlivých náprav byla zvolena konfigurace podvozku s šesti nápravami, dle přání zákazníka ve verzi 12x8. Další podmínkou pak byl průměr zatáčení celého vozidla omezený na 30 metrů.

K pohonu je použit vzduchem chlazený motor Tatra T3D-928.31 Euro 5 o výkonu 325 kW ve spojení se čtrnáctistupňovou převodovkou Tatra v provedení s elektronickým řazením Norgren. Nápravy jsou vybaveny redukcemi v kolech, obutých do pneumatik o rozměru 445/65 R22,5.

První dvě řiditelné nápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky. S ohledem na maximální jednoduchost a stále zatížení bylo na třetí, čtvrté, páté a šesté nápravě použito odpružení pouze listovými pery naladěnými podle hmotnosti nástavby a jejího podílu na jednotlivé nápravy. Poslední dvě nápravy pak jsou řiditelné, a to systémem elektro-hydraulického řízení holandské firmy VSE.

Tatra T 815-7 v tomto konkrétním provedení má rozvor 2150 + 3660 + 1450 + 2000 +1650 mm a celkovou délku s nástavbou 17.650 mm. Šířka a výška vozidla je v mezích platné legislativy a činí 2500 mm, resp. 3980 mm.

Hmotnost kompletního vozidla se všemi provozními náplněmi a řidičem pak činí 54.825 kg.

Dodržen byl i požadavek na obrysový průměr zatáčení, který činí přesně 30 metrů, vnější stopový průměr zatáčení je pak 28 metrů.

Vozidlo využívá výhody tatrovácké koncepce, umožňující stavbu tzv. bezrámového podvozku s tím, že výrobce nástavby může svůj vlastní rám montovat přímo k podvozkovým příčníkům páteřové nosné roury.

V této konfiguraci bylo vozidlo expedováno k italskému výrobci nástavby, který celou svou nástavbu, obsahující mj. i motor Caterpillar s převodovkou Allison pro pohon vrtné soupravy, v předem dohodnutých místech přišrouboval k podvozku a přední části rámu.

Následně bylo vozidlo jako komplet přihlášeno k provozu ve Slovenské republice, kde je provozováno.

Témata
10. 12. 2014 17:32
pekna kara
docela rad bych videl, jak s tim prejizdi v terenu nejake hrby... 50tun hmotnosti posazenych v nejakem doliku na prvni a posledni naprave musi s tou rourou pekne cvicit.
Avatar - Barrichello
10. 12. 2014 13:12
Pěkné to je
jen houšt takových speciálů, jako malosériový výrobce si to Tatra může dovolit a může tak získat řadu nových zákazníků :yes: :yes:
Avatar - Norge
10. 12. 2014 10:44
T
..ale, ze aky special, potesilo :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku