Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika Nissanu GT-R bude inspirována prototypem pro Le Mans

Nissan GT-R
Nissan GT-R
Nissan GT-R
Nissan GT-R
22 Fotogalerie
Diskuze (2)
Tak už se nám to začíná rýsovat - druhá generace Nissanu GT-R bude odkazovat na plánované účinkování japonské automobilky ve třídě prototypů Le Mans.

Všechny hlavní japonské automobilky se nám po letech přešlapování v ústraní začínají angažovat ve vrcholných motorsportových disciplínách. Honda má příští rok namířeno přímo do formule 1 a Nissan doplní Toyotu ve vytrvalostních závodech Le Mans, pro které chystá prototyp nejvyšší kategorie LMP1 s označením GT-R LM Nismo.

V Le Mans tak bude už za rok docela příjemně plno, pokud tedy někdo ze současných účinkujících neskončí - dosud suverénnímu Audi půjde letos po krku Porsche a Toyota a v sezoně 2015 by si to tedy mohli na La Sarthe (i dalších okruzích šampionátu WEC, popřípadě amerického USC) rozdávat čtyři silné tovární týmy.

Stejně jako současné speciály Porsche a Toyoty bude mít Nissan poháněn svůj speciál hybridním ústrojím, tvořeným benzinovým (téměř jistě přeplňovaným) motorem a elektromotorem. Nissan tak rozehrává zajímavou marketingovou kampaň, kdy LMP1 speciál ponese označení GT-R a druhá generace supersportu GT-R naopak bude vybavena již dříve avizovanou "závodní" hybridní technikou.

GT-R, které dost možná ponese označení R-Hybrid, tak získá punc sporťáku, odvozeného od soutěžního speciálu, jakkoli se nejspíš technika obou vozů bude dost výrazně lišit. I nadále se totiž (neoficiálně) počítá se dvěma turby přeplňovaným V6 3,8 l, což regule ACO pro LMP1 nepovolují. Připomínám ještě, že premiéra hybridního GT-R by měla proběhnout už koncem příštího roku a jako modelový rok 2017 by se měl začít prodávat v polovině roku 2016.

Vstoupit do diskuze (2)