Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Temsa Avenue Electron: Moderní elektrický autobus z Turecka

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 4. 2019
14
1
Zobrazit náhledy (14)
Temsa Avenue Electron Temsa Avenue Electron Temsa Avenue Electron Temsa Avenue Electron Temsa Avenue Electron Temsa Avenue Electron Temsa Avenue Electron Temsa Avenue Electron Temsa Avenue Electron

Turecká značka Temsa má ve své pestré paletě autobusů pro městskou, meziměstskou a dálkovou dopravu i vozidla s alternativními systémy pohonu, mezi nimiž elektrický model Avenue Electron.

Temsa byla založena v roce 1968 jako ocelárna se specializací na stavební armatury, ale rychle expandovala. Autobusům se tato turecká společnost začala věnovat v roce 1984 a poměrně rychle se z nich stal nejdynamičtěji rostoucí obor jejího podnikání.

V současnosti se může Temsa pochlubit pestrou paletou moderních midibusů a autobusů pro městský, příměstský i dálkový provoz. Vedle vozidel s konvenčními spalovacími motory nechybí v nabídce značky ani městské autobusy s elektrickým pohonem.

Právě mezi elektrobusy se řadí model Avenue Electron, který zaujme na první pohled díky modernímu designu svých předních partií. Nízkopodlažní městský autobus s rozvorem náprav 5805 mm má celkovou délku 12.095 mm, šířku 2550 mm a výšku 3237 mm.

Pohon tohoto elektrického autobusu značky Temsa zajišťuje třífázový elektromotor, disponující výkonem 250 kW a točivým momentem 2700 N.m, který je s poháněnou nápravou spojen bez převodovky.

Potřebnou energii elektromotoru poskytují lithium-iontové baterie, které jsou uloženy ve střeše a jejich dobíjení na plnou kapacitu může při výkonu nabíjecí stanice 90 kW trvat kolem 4,5 hodiny, resp. tři hodiny při výkonu 150 kW.

Temsa Avenue Electron si vedle svého vzhledu a pohonného ústrojí zaslouží pozornost i díky pracovišti řidiče. Palubní deska je zde plně digitální a je osazena trojicí displejů K ovládání rychlosti pak může řidič používat pouze jeden pedál, jímž reguluje zrychlení i brzdění autobusu vybaveného rekuperací kinetické energie.  

Související články

 

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

bez převodovky
| 23. 4. 2019
Tvrzení o absenci převodovky bude asi poněkud zavádějící. Minimálně jeden stálý převod tam být musí, krouťák pouhých 2700 Nm by byl jinak velmi nedostatečný. Ale autobus vypadá pěkně

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku