Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Temsa Maraton: Standard pro luxusní cestování z Turecka

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 3. 2019
19
1
Zobrazit náhledy (19)
Temsa Maraton Temsa Maraton Temsa Maraton Temsa Maraton Temsa Maraton Temsa Maraton Temsa Maraton Temsa Maraton Temsa Maraton Temsa Maraton Temsa Maraton Temsa Maraton Temsa Maraton Temsa Maraton

Temsa patří mezi přední výrobce autobusů v Turecku a vrcholem v její nabídce je v současnosti model Maraton. Tento autokar pro dálkovou dopravu je nabízen ve dvou základních verzích.

Temsa byla založena v roce 1968 jako ocelárna se specializací na stavební armatury, ale rychle expandovala. Autobusům se tato turecká společnost začala věnovat v roce 1984 a poměrně rychle se z nich stal nejdynamičtěji rostoucí obor jejího podnikání.

V současnosti se může Temsa pochlubit pestrou paletou moderních midibusů a autobusů pro městský, příměstský i dálkový provoz. Vedle vozidel s konvenčními spalovacími motory nechybí v nabídce značky ani městské elektrobusy a pracuje i na vývoji autobusu s autonomním řízením.

Vrcholem v nabídce turecké značky jsou podobně jako u většiny výrobců autobusů modely pro dálkový provoz a mezi nimi je pak aktuální špičkou modelová řada Maraton. Ta na své výsadní postavení upozorňuje již svým moderním designem exteriéru a především provedením interiéru.

Temsa nabízí svůj vrcholný autokar v provedeních Maraton 12 a Maraton 13. V obou případech se jedná o dvounápravová vozidla, ale první uvedené má celkovou délku 12.365 mm, zatímco druhé je dlouhé 13.080 mm. Šířka 2550 mm a výška 3900 mm je pro obě verze shodná.

Pohonnou jednotkou autobusů Temsa Maraton je přeplňovaný vznětový šestiválec DAF, resp. PACCAR MX-11 v provedení Euro 6, který z objemu 10.800 cm3 poskytuje nejvyšší výkon 320 kW a točivý moment 2100 N.m. S tímto motorem mohou spolupracovat šestistupňové manuální nebo automatické převodovky z produkce značky ZF.

Temsa Maraton v provedení 12 nabízí standardní konfiguraci sedadel 53+1+1 a zavazadlový prostor o objemu 12 m3, zatímco ve verzi 13 je k dispozici uspořádání sedadel 57+1+1 a zavazadlový prostor o objemu 14 m3.

Cestující mohou počítat s komfortními stavitelnými sedadly, výkonnou klimatizací a multimediálním systémem. Myšleno je i na bezpečnost a standardem jsou mimo jiné nouzový brzdový systém AEBS a asistent sledování jízdního pruhu LDWS.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - frantisek....@...
Dobrý den, pane Pavlůsku
frantisek....@...
| 23. 3. 2019
O TemSA jsem už dlouho neslyšel: poté, co jim krachly exporty do USA, se firma ocitla ve značné odbytové krizí. Nový autobus vypadá dobře. Osobně jsem závod TemSA navštívil (je to myslím 4 roky) a byl jsem překvapen kvalitou výroby a montáže (pokud to nechcete hledat, firma sídlí ve městě Adana ve středním Turecku, což sami obyvatelé Istanbulu a okolí považují už za úplný východ). Jen Vás pane Pavlůsku prosím, abyste používal jméno firmy správně: píše s velkými S a A na konci; to je něco jako naše s.r.o. a požívá to mnoho a mnoho tureckých firem.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku