Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Temsa Maraton: Standard pro luxusní cestování z Turecka

Temsa Maraton
Temsa Maraton
Temsa Maraton
Temsa Maraton
19 Fotogalerie
Diskuze (1)

Temsa patří mezi přední výrobce autobusů v Turecku a vrcholem v její nabídce je v současnosti model Maraton. Tento autokar pro dálkovou dopravu je nabízen ve dvou základních verzích.

Temsa byla založena v roce 1968 jako ocelárna se specializací na stavební armatury, ale rychle expandovala. Autobusům se tato turecká společnost začala věnovat v roce 1984 a poměrně rychle se z nich stal nejdynamičtěji rostoucí obor jejího podnikání.

 

V současnosti se může Temsa pochlubit pestrou paletou moderních midibusů a autobusů pro městský, příměstský i dálkový provoz. Vedle vozidel s konvenčními spalovacími motory nechybí v nabídce značky ani městské elektrobusy a pracuje i na vývoji autobusu s autonomním řízením.

 

Vrcholem v nabídce turecké značky jsou podobně jako u většiny výrobců autobusů modely pro dálkový provoz a mezi nimi je pak aktuální špičkou modelová řada Maraton. Ta na své výsadní postavení upozorňuje již svým moderním designem exteriéru a především provedením interiéru.

 

 

Temsa nabízí svůj vrcholný autokar v provedeních Maraton 12 a Maraton 13. V obou případech se jedná o dvounápravová vozidla, ale první uvedené má celkovou délku 12.365 mm, zatímco druhé je dlouhé 13.080 mm. Šířka 2550 mm a výška 3900 mm je pro obě verze shodná.

 

Pohonnou jednotkou autobusů Temsa Maraton je přeplňovaný vznětový šestiválec DAF, resp. PACCAR MX-11 v provedení Euro 6, který z objemu 10.800 cm3 poskytuje nejvyšší výkon 320 kW a točivý moment 2100 N.m. S tímto motorem mohou spolupracovat šestistupňové manuální nebo automatické převodovky z produkce značky ZF.

 

 

 

Temsa Maraton v provedení 12 nabízí standardní konfiguraci sedadel 53+1+1 a zavazadlový prostor o objemu 12 m3, zatímco ve verzi 13 je k dispozici uspořádání sedadel 57+1+1 a zavazadlový prostor o objemu 14 m3.

 

Cestující mohou počítat s komfortními stavitelnými sedadly, výkonnou klimatizací a multimediálním systémem. Myšleno je i na bezpečnost a standardem jsou mimo jiné nouzový brzdový systém AEBS a asistent sledování jízdního pruhu LDWS.

 

Vstoupit do diskuze (1)