Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tender 5.7 vzdává hold legendárnímu BMW 507. Vylepšená Z4 stojí 7,1 milionu

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

V Německu se představuje zatím nejnovější reinkarnace ikonického BMW 507 z padesátých let. Vychází z aktuálního BMW Z4 a je několikanásobně dražší.

Automobilka BMW v padesátých letech málem vykrvácela, když se rozhodla splnit sen amerických zákazníků a vyvinula luxusní roadster 507. Mnichovský konkurent Mercedesu-Benz 300 SL však nakonec neuspěl.Továrna na vývoji a produkci modelu 507 ztratila 15 milionů německých marek a ocitla se na samém pokraji bankrotu. Z toho ji poté dostaly až mnohem obyčejnější a levnější modely 700 a Neue Klasse.

V letech 1956 až 1959 se po původně plánovaných 5000 kusech ročně nakonec vyrobilo celkem jen 252 aut a na kratičkou párty s roadsterem 507 pak automobilka raději zapomněla. Vrátila se k němu až koncem minulého milénia, když se jím inspirovala pro vznik moderního luxusního BMW Z8 a dnes už legenda padesátých let motivuje i nezávislé výrobce, aby ji vzdali hold.

A teď se odhaluje další reinkarnace ikonického roadsteru BMW 507. Uvádí ji německá specializovaná dílna Estella-Fahrzeugtechnik, oficiálně se jmenuje Tender 5.7 a zakládá na nejmodernějším BMW Z4 generace G29. V německém Grosselfingenu výrazně přepracovali celou vnější karoserii a nové komponenty vyrobili z uhlíkových vláken. Novinkami jsou kulaté světlomety, široké ledvinky i kompletně nová záď. Unikátní kola se pak inspirují slavným designem od Alpiny.

Video se připravuje ...

V exteriéru z původního moderního bavoráku zůstalo jen minimum drobných detailů, jako je třeba čelní sklo nebo kliky dveří, ale v interiéru už si všimnete známých prvků. Multifunkční volant, digitální přístrojový štít, centrální dotykový displej infotainmentu, volič převodovky i ovládací kolečko iDrive jsou na svém místě. Tvůrci však interiér udělali pocitově luxusnější, když jej vybavili specifickým koženým čalouněním.

Tender 5.7 zakládá na nejvýkonnější specifikaci modelu s obchodním označením M40i. Srdcem roadsteru je přeplňovaný třílitrový zážehový řadový šestiválec B58 se silnějším naladěním na 373 kW (507 koní) a 650 newtonmetrů. S novým turbodmychadlem a sportovnějším výfukovým systémem je o 123 kW (167 koní) a 150 newtonmetrů než výchozí tovární verze.

Estella-Fahrzeugtechnik na svých internetových stránkách uvádí, že vyrobí pouze 15 exemplářů retro roadsteru Tender 5.7. Oficiální základní prodejní cena sice nebyla zveřejněna, ale v zákulisí se mluví o zhruba 7,1 milionech korun. Standardní BMW Z4 M40i přitom v Česku začíná od 1.690.000 Kč. To už je solidní nárůst!

Tender Teaser | Estella Fahrzeugtechnik from Christian Bischlager on Vimeo.

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
27. 5. 2024 09:55
No potěš,
nejen že tomu chybí krása a elegance původní 507ky, ale naopak to ještě vypadá, jak kdyby to zbastlil nějaký Ind doma na dvorku. To fakt nikdo neviděl, že to vypadá příšerně?
Avatar - Dinar
26. 5. 2024 08:27
Šmarjapano
:-O …..
Avatar - apoho
25. 5. 2024 10:11
Re: Mám pozitivní vztah k autům.
Vypadá to, že designeři v Evropě vymřeli Pininfarinou, Giugiarem a lidmi kolem nich.
Poté co převzali opratě velkých automobilek lidé typu Kabáň, Bangle a další "také umělci" tak se design ubral tam, kde teď to celé končí.
A zatím signály na zlepšení žádné. Spíš jenom vše ošulit, ušetřit, narvat do toho tablety a je po designu.
Jedině ještě u Ferarri a Maserati je vidět pozůstatky Italo designové školy a tím to končí

To už Čína dělá zajímavější design na některých autech
Avatar - 125S
25. 5. 2024 09:46
Re: Mám pozitivní vztah k autům.
Nějak mi také unikla pointa tohoto výtvoru. Pán měl asi jiné představy a nedotáhli to pořádně do konce. Spíš než retro model to vypadá na komiksové auto ze šedesátých let. Interiér k tomu absolutně nepasuje.
25. 5. 2024 09:20
Mám pozitivní vztah k autům.
Ke všem, starým, novým i bez ohledu na druh pohonu. Jen v sobě musí něco mít. Historii, legendu, hezký vzhled, výkon, dlouhou trvanlivost, tradiční značku, ekonomiku, atraktivitu, komfort (a dál už to všechno nechci vypisovat) v nějaké příhodné kombinaci těchto vlastností.

Neodsuzuji ani reinkarnace, restomody, když se to hezky sejde. U představeného Tendera se toho tedy moc nesešlo, myslím. Techniku ani cenu přitom nezpochybňuji, přesto mě ta věc neoslovila.

A je hnusnej. Zepředu, z boku, zezadu a asi i zevnitř, z toho, co je vidět na té jediné fotce. Zlatej Wiesmann a to taky není žádná královna krásy.

Vylepšená Z4 ? Ano, k horšímu.