Tenhle Ford Mustang prošel kompletním omlazením. Jak se vám líbí?
Takhle si jedna firma představuje ideální renovaci starého Mustangu.
O Mustangu Fastback z roku 1967 sní kde kdo. Ale jeho technika je přeci jen z šedesátých let. Řešením je ale úprava ve stylu restmod, tedy kompletní renovace a instalace moderní techniky.
Právě taková je i tato, která umí s gustem likvidovat pneumatiky. Pomáhá jí v tom vidlicový osmiválec Keith Craft 428 cui (objem 7 litrů) spojený s šestistupňovým manuálem Tremec T56. Má ovšem hliníkové hlavy válců Edelbrock RPM Performer, vstřikování paliva Borla 8 a Fast EFI. Výsledkem je 600 koní, o kterých si první Mustang mohl nechat jen zdát.
Karoserie Fastback se představila v září 1964 a díky Bullitovi se stala jenou z nejikoničtějších. Později k jejímu kultu přispěl i Nicolas Cage v remaku filmu Gone in 60 seconds.
Není tedy divu, že auto prodávané u Vanguard Plymouth v Michiganu má právě tento styl karoserie. A i když si o designu výsledku můžeme myslet cokoli, autu nelze upřít, že kvalita odvedené práce a lakování snese i ta nejpřísnější měřítka.
Na černém trubkovém rámu vlastní konstrukce je nezávislé zavěšení všech kol. Podvozek je nastavitelný, řízení strmé a na všech kolech jsou kotoučové brzy - přední Outlaw a zadní Wilwood. Přední kola Bon Speed jsou osmnáctipalcová, zadní Billet Specialities jsou dokonce o palec větší. Na obou jsou pneumatiky BFG G Force.
Uvnitř se úpravce snažil dosáhnout dojmu modernosti a luxusu. Palubka a volant připomínají ty z modelu 2005. Díky tomu se sem dobře instalovala výbava zahrnující nové rádio, navigaci, topení a klimatizaci. Pro čalounění zvolili červenou barvu.
Celá práce prý zabrala přes 1000 hodin, trvala pět let a stála přes 5,7 milionu korun (v přepočtu). Na prodej je ale tahle úprava za méně, konkrétně za 4,1 milionu korun. Tomu říkáme slušná sleva.