Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai i20 N Rally1
Hyundai i20 N Rally1
Hyundai i20 N Rally1
Hyundai i20 N Rally1
19 Fotogalerie

Tenhle Hyundai i20 N Rally1 bude letos závodit ve WRC. Cílem je konstruktérský titul

Letošní sezona světového šampionátu v rallye je za dveřmi, a tak tovární týmy začínají kompletně odhalovat své nové speciály. Vznikly totiž podle nových pravidel.

Světový šampionát v rallye vstupuje do nové éry. V sérii letos bude závodit nová generace soutěžních speciálů, která znamená konec kategorie WRC (world rally car). Říká se jí Rally1 a její hlavní technickou novinkou je příchod plug-in hybridního speciálu. Soutěžní auto postavené podle nových technických regulí bude mít i Hyundai, který je první značkou oficiálně jej představující.

Už před pár týdny jsme tu sice měli Ford Puma Rally1, Hyundai ale svoji novinku i20 N Rally1 představuje už v soutěžních barvách, včetně ambiciózních cílů továrního týmu. Toyota pak svůj GR Yaris Rally1 ukáže nejpozději 15. ledna, na oficiální předsezónní prezentaci.

„Jsme si jisti, že máme balíček, abychom mohli bojovat o třetí konstruktérský titul – a abychom podpořili naše posádky, aby byly také v honbě za tituly jezdců a spolujezdců,“ říká prezident Hyundaie Scott Noh, který aktuálně slouží jako dočasný šéf závodního týmu korejské automobilky. Dosavadní dlouholetý šéf Hyundai Motorsport Andra Adamo totiž na konci roku nečekaně skončil, což vysvětlil osobními důvody.  

Hyundai v letech 2019 a 2020 získalo ve WRC konstruktérský titul, a tak jsou jeho nejvyšší ambice logické. Na druhou stranu je nutné zdůraznit fakt, že letos bude velkou neznámou (ne)spolehlivost nového elektrifikovaného pohonu, která může zamíchat pořadím. Manažer hnacího ústrojí a zástupce ředitele týmu Julien Moncet je tak v odhadech opatrnější, říká, že skutečné schopnosti nového soutěžního Hyundai ukáže až nadcházející Rallye Monte Carlo, která startuje ve čtvrtek 20. ledna.

„Slibuje to každý tým při kroku do neznáma, ale jsme si jisti, že jsme s naším Hyundaiem i20 N Rally1 odvedli tu nejlepší možnou práci,“ dodává Moncet.

Soutěžní novinka korejské značky se oficiálně jmenuje Hyundai i20 N Rally1 a jeho základem je současná generace malého hatchbacku i20, což je znatelné vlastně jen podle světel. Jinak totiž vzhled výrazně upravily aerodynamické prvky.

V útrobách nadále pracuje přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru, kterému však nově dělá doprovod hybridní systém s elektromotorem o výkonu 100 kW. Ten je pro všechny týmu jednotný, dodávaný firmou Compact Dynamics z koncernu Schaeffer. Jezdci budou pomoc elektromotoru používat přímo na rallye stagích, stejně jako rekuperaci brzdné energie při zpomalování. Na přejezdech pak za určitých podmínek vůz pojede výhradně na elektřinu.

Co se týče posádek, tak Hyundai nadále počítá s piloty Ottem Tänakem a Thierrym Neuvillem. Ve třetím voze se pak mají střídat Dani Sordó a Oliver Solberg. Pro prvního z nich to přitom podle jeho vlastních slov bude poslední sezona ve WRC.