Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tenhle Mercedes-Benz 190 dostal dvanáctiválec z třídy S. Má přes 420 koní

Jan Zajíc
Diskuze (2)

Už jsme viděli spoustu zvláštních výměn motoru, ale tahle rozhodně patří mezi nejzajímavější.

Nejde sice o vyloženě absurdní "swap", ale i tak je dostatečně bláznivý. Vlastně dává trochu smysl. A k tomu ještě vypadá, že si na něm tvůrce dal záležet, to se také cení.

O co tedy jde? O Mercedes-Benz 190 z roku 1984, který nizozemský YouTuber Johan Muter vybavil vidlicovým dvanáctiválcem z novější třídy S. Dokonce se mu povedlo tuhle úpravu "zlegalizovat", takže s autem může bez obav na silnici.

Pohled pod kapotu naznačuje, že nacpat V12 pod kapotu poměrně kompaktního sedanu nebylo asi úplně jednoduché, okolo motoru už totiž nezbývá moc místa. Výkon by se měl pohybovat okolo 420 koní, točivý moment dosahuje 580 N.m.

Instalace dvanáctiválce (Mercedes 190 měl standardně maximálně řadový šestiválec) si samozřejmě vyžádala spoustu dalších modifikací, které souvisejí zejména s elektronikou. Všimněte si také otvorů v přídi vedle světlometů, které pomáhají s přívodem vzduchu k obrovskému agregátu. Zajímavým detailem je přidání pádel pro ruční řazení, auto je totiž vybaveno automatickou převodovkou.

Kromě spousty výkonu dvanáctiválcová stodevadesátka potěší také zvukem. Poslechnout si ho díky videu od tvůrce vozu můžete sami.

Samotný Muter už spřádá další plány. Chce se vrhnout na renovaci interiéru a později navštívit lakovnu. Potom prý zřejmě netradiční mercedes nabídne k prodeji. Nebudete mít zájem?

Jan Zajíc
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2020 20:27
Re: V12
urcite tam bude kopec dalsich zmien aj okolo prevodovky ( z hladiska prenosu kroutaku ) ci brzdovej sustavy a tak dalej ... suhlas... chcelo by to viac info ... co vsetko taketo nieco obnasa

akurat jedine co sa mi tu paci su disky... aj ked paradoxne k danemu autu mi tu ani nepasuju ... ale na nejakom kupatku ako S500 by boli paradne ... :yes:
Avatar - wakantanka
15. 3. 2020 18:11
V12
Takto, narvať tam V12 určite dalo veľa práce a výsledok vyzerá byť fajn. Teda ten pod kapotou. Čo mi "reže" oči je ten prívod vzduchu cez svetlá. Toto mohol autor vymyslieť šikovnejšie. Ale nikde ani zmienky o nejakých zmenách na podvozku či brzdách. Predsa len pridať autu 200 koní jedna vec, ale preniesť to na cestu, vedieť to potom ovládať a ubrzdiť je vec druhá.