Tesla prý uvádí „zavádějící informace" o bezpečnosti Modelu 3, čelí dalšímu vyšetřování
Automobilka Tesla se dostala do křížku s agenturou NHTSA, podle které uvádí zavádějící informace o bezpečnosti Modelu 3.
Tesla se při propagaci Modelu 3 často chlubila a chlubí, že její dostupný elektromobil byl zkonstruován tak, aby byl „nejbezpečnějším automobilem na světě.“ Na tom by snad ještě nebylo nic špatného, pokud by však Tesla neopírala svá tvrzení ještě o fakt, že Model 3 nabízí „nejnižší riziko vzniku zranění ze všech automobilů testovaných NHTSA“ (National Highway Traffic Safety Administration).
Jak ale upozornila agentura Reuters, NHTSA zaslalo Tesle již 17. října dopis, ve kterém automobilku vyzívá k zastavení šíření „zavádějících prohlášení“ ohledně bezpečnosti Modelu 3. A protože se podle NHTSA nejednalo o první případ, kdy informace uváděné Teslou mohly klamat zákazníka a zajistit tak značce neoprávněnou výhodu na trhu, upozornila NHTSA na případ i americkou Federální obchodní komisi (FTC).
A co vlastně bylo obsahem říjnového dopisu? NHTSA upozornilo Teslu, že ignoruje relativní hmotnost svých a konkurenčních vozidel, což činí přesné srovnání prakticky nemožným a vede k zavádějícímu informování spotřebitele. „Je proto nepřesné tvrdit, že Model 3 ‚zajistí nejnižší riziko zranění ze všech aut,‘ nebo že posádka Modelu 3 ‚má nejlepší šanci vyhnout se vážným zraněním,‘“ uvedl za NHTSA hlavní rada Jonathan Morrison a dodal, že taková tvrzení porušují pokyny NHTSA.
Agentura Reuters se s žádostí o vyjádření obrátila i na Teslu, jejíž mluvčí se však dokázal na odpověď na říjnový dopis NHTSA. Automobilka tehdy uvedla, že nikdy neprohlašovala, že by pětihvězdičkové hodnocení udělalo z Modelu 3 „nejbezpečnější auto." Místo toho Tesla veřejně uváděla uváděla, že vůz „byl navržen tak, aby byl nejbezpečnějším kdy postaveným automobilem.“

Al Prescot, tiskový mluví Tesly, dále uvedl, že prohlášení Tesly nejsou nepravdivá ani zavádějící. Automobilka prý dokonce doufala, že NHTSA tento úspěch ocení, neboť měl být zjištěn objektivním způsobem a na základě dat této agentury.
Pokyny NHTSA by však měly před podobnými srovnávacími prohlášeními varovat, uvedl Morison. „Říci, že menší sedan Tesly zajistí nižší šanci vzniku zranění než větší SUV by mohlo být interpretováno jako nepochopení dat, snaha klamat veřejnost nebo obojí,“ dodal. Případem se tak už nyní zabývá i Federální obchodní komise, která však případ odmítla komentovat. Všechna její vyšetřování jsou totiž neveřejná.