Tesla Roadster se za čtyři roky vrátí
Elektrický specialista z Kalifornie představuje výkonnější sedany Model S a ve druhé polovině roku se konečně rozjede výroba SUV Model X. Ve vývoji je i menší elektromobil střední třídy, samozřejmě opět sportovní, to už víme. Ale firma, kterou vede Elon Musk, nezapomíná na své kořeny, pracuje na druhé generaci Roadsteru. Nejde o spekulaci, informace se objevila coby kratičké info v reklamě i s časovým údajem. Příchod na trh mu bude trvat čtyři roky.
Samozřejmě žádné další oficiální informace neexistují, i když by zájemci chtěli vědět alespoň předpokládanou cenu i výkon elektromotoru. Nový Roadster by měl akcelerovat z klidu na stovku určitě rychleji než za 3,3 s. Velmi důležitá je však jiná spekulace, bude pravděpodobně postaven na vlastní platformě. A Tesla ji použije i pro další modely.
Neustále technicky upravuje také první generaci, od srpna pro ni začne dodávat výkonnější 70kWh baterie, které prodlouží dojezd až na 644 km. Elektrické sporťáky na základě Lotusu Elise se dokončovaly v kalifornském Menlo Parku, výroba (či spíše kompletace z britských dílů a vlastních „střev“) probíhala v letech 2008-2012. Výsledek projektu DarkStar se však coby prototyp představil už v červenci 2006. Roadster používal uprostřed umístěné elektromotory s výkony od 185 do 215 kW a točivým momentem 270-400 N.m, záleželo na verzi. Převodovka byla vždy jednostupňová BorgWarner (nyní bez pomlčky a módně i bez mezery), auto mělo samozřejmě zadní pohon. Prodalo se více než 2,4 tisíce kusů, na starém kontinentu stálo nové 84.000 eur.
Svou výdrž dokumentoval malý, jen 3,95 m dlouhý roadster dálkovými jízdami i účastí v rallye vozidel na alternativní pohony, v březnu 2010 vyhrál takový podnik bývalý pilot formule 1 Érik Comas za jeho volantem v Monte Carlu. Ač jsou hodnoty dojezdu velmi vysoké a vymykají se veškeré konkurenci, rozhodně se nejedná o laboratorní čísla...