Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Test 100.000 km: Suzuki Kizashi Sport 2.4 si odneslo známku 4-

Test 100.000 km: Suzuki Kizashi Sport 2.4 si odneslo známku 4- Zdroj: acz

Test 100.000 km: Suzuki Kizashi Sport 2.4 si odneslo známku 4-

Suzuki proslavily malé a terénní automobily. Vstoupit do střední třídy se sedanem Kizashi se však ukázalo jako hodně troufalé, Japoncům totiž v daném ohledu chybějí zkušenosti.

Statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA) evidují od roku 2010 na českých silnicích pouze 75 exemplářů Suzuki Kizashi, v Německu jich jezdí 1614. Relativně vysoká základní cena (od 679 900 Kč), byť vykompenzovaná rozsáhlou sériovou výbavou Sport, absence volitelných doplňků (na přání pouze metalíza, navigace a prodloužená záruka) a pohon předních nebo všech kol zkombinovaný s poněkud netradičním zážehovým čtyřválcem 2,4 l/131 kW – tady je třeba hledat příčiny prodejního neúspěchu. Samotný vůz je totiž v principu velmi dobrý, což jsme si i několikrát ověřili v klasických redakčních testech (například v Auto Tipu č. 25/10 a 16/11).

Automobil v redakčních garážích Auto Bildu zaparkoval v prosinci 2010, a přestože se jednalo o naprostou novinku (pro Suzuki), z hlediska techniky nic pokrokového nepřinesla. Tříprostorová karoserie sedan, pohon předních kol, manuální šestistupňová převodovka... Jedinou opravdovou zvláštností se tak stal použitý agregát – benzinový čtyřválec bez přeplňování, zato s nevšedním objemem 2,4 litru. „Konečně pořádný motor, žádná foukaná downsizovaná podvýživa,“ objevilo se hned na prvním řádku v knize jízd. A někdo jiný pod to připsal: „Líbí se nám rovnoměrný průběh křivky točivého momentu a možnost uhánět po dálnici tachometrových 220 km/h.“ Další zápisky chválily vnější design a provedení

interiéru.

Počáteční sympatie se však s přibývajícími kilometry postupně vytrácely a místo nich nastupovalo rozčarování až zklamání. Začalo vadit mimo jiné hlasité pípání při otevření dveří, krátké sedáky vpředu, vrzající plasty a nedostatečné utlumení kabiny hlavně od podběhů. Nejvíce kritiky se však snášelo na multimediální a navigační centrum Pioneer F-20 BT pro titěrná tlačítka a nesrozumitelné ovládání. Někteří řidiči kvůli tomu raději ani

nezapínali autorádio. První vážnější problém se projevil při ujetí 38 200 kilometrů – na dálnici A 96 se automobil z neznámých důvodů zastavil...

Kompletní text, včetně všech tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 15/13, který je právě k dostání na stáncích.